تا سال 2015 مکالمات تلفنی شما مبتنی بر هولوگراف یا تمام نگار خواهد بود.

در نظر سنجی جدیدی توسط آی بی ام از 3 هزار دانشمند خواسته شد تا جهان تا سال 2015 را به تصویر بکشند که حاصل این نظر سنجی پیش بینی های بسیار جالبی است که آنها مطرح کرده اند. انرژی جنبشی به گفته این دانشمندان دنیای لپ تاپ ها را متحول خواهد کرد. توپ کریستالی خلق شده توسط آرمونک - شریک آی بی ام- هر ساله بعنوان نظر سنجی از دانشمندان آی بی ام برای دریافت 5 نظر و پیش بینی برتر برای آینده انجام می شود. لابراتوار آلمادن ای بی ام با دریافت این نظرات و پیش بینی ها پروژه های خود را عملی می سازد.

مکالمات هولوگرافیک یا تمام نگاری برای پروژه های موبایل یا تلفن همراه در صدراین پیش بینی ها است که مطرح شده است. باطری هایی که از هوا نفس گرفته و شارژ می شوند نیز در رده دوم این پیش بینی جای گرفته اند که از حالا آی بی ام می خواهد در این باره پروژه های خود را شروع نماید. همچنین برنامه های رایانه ای که می توانند بگویند کی و چه موقع ترافیک جاده ای رخ خواهد داد نیز در این مجموعه پیش بینی شده است. سنسور ها یا حسگرهای رایانه ای موجود در موبایل ها و اتومبیل ها با دادن اطلاعات لازم به مرکز اطلاعات مربوط به ترافیک را جمع آوری کرده و بعد پیش بینی می کنند که کی و کجا ترافیک سنگین خواهد شد و بعد این اطلاعات توسط برنامه رایانه ای به کاربران خواهد رسید و آنها از این امر مطلع خواهند شد. همچنین شهرهایی که بوسیله سرورهای مستقر در دیتاسنترها گرم خواهند شد نیز از جمله پیش بینی های منحصر بفردی است که دانشمندان آی بی ام انجام داده اند.

پاول سافو مدیر شرکت دیسرن در این باره می گوید هر چند تخیلی است اما یک کم خوشبین بودن هم چندان بی فایده نخواهد بود. آی بی ام بعنوان بزرگترین سرویس دهنده خدمات رایانه ای و شبکه ای در دنیا با انبوهی از پروژه های آینده، دنیای فناوری را تکان داده است و از همین نوع پیش بینی ها و سخنرانی ها توانسته استارت برخی پروژه های منحصر بفرد را بزند.

آی بی ام سال گذشته 5.8 میلیارد دلار هزینه صرف تحقیقات پیشرفته در زمیه فناوری کرده است که این رقم معادل 6.1 درصد از درامد سالیانه این غول آی تی  است. اچ پی رقیب آی بی ام بعنوان بزرگترین سازنده رایانه های شخصی دنیا نیز 2.4 درصد از درامد سال قبل خود را صرف تحقیق کرد.

در لابراتوار آلمادن دانشمندان روی پروژه هایی که صد در صد رایانه ای نیستند نیز کار می کنند. مثلا آی بی ام روی ساخت باطری کار می کند که با یک بار شارژ بتواند 500 مایل را با اتومبیل طی کند و یا پروژه ای که مرتبط با تصفیه آب شیرین بوده و در کنارش هر نوع تغییر جغرافیایی را نیز روی مختصات مربوطه نشان می دهد تا بر اساس آن درجه تصفیه آب و خلوص آن تغییر کند. قرار است باطری های موجود در هر وسیله الکترونیکی ده برابر باطری های موجود عمر داشته باشند و با هوا قابل شارژ باشند که بدین ترتیب نیازی به وسایل اضافی نخواهد بود و باطری ها همیشه شارژ خواهند بود.

جوزفین چنگ قائم مقام لابراتوار آلمادن می گوید ساختن لیستی از پیش بینی ها کمک می نکند تا موتور ابداعات و اختراعات آی بی ام همیشه روشن بماند.به گفته وی فرهنگ ابداع و نوآوری می خواهد بزرگترین مشکلات جامعه کنونی بشر را نیز حل کند.

شهروندان علم محور هدفی است که آی بی ام بعنوان فرهنگ روی آن تاکید می کندو مجموعه پیش بینی ها و پروژه های علمی سالهای اخیر این کمپانی نیز بر این محور استوار بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    0 0
    مرسی
  • محمد IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    منتظر خبرهای جدیدتون هستیم-یا علی مدد