ایسنا نوشت:

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران با بیان اینکه حداقل 50 و حداکثر 80 درصد کارکنان دولت در شهر تهران مشمول طرح دورکاری خواهند شد، گفت: این طرح شامل تمامی دستگاههای اجرایی ملی و استانی در شهر تهران خواهد بود.

نعمت الله ترکی با اشاره به تشکیل کارگروه اجرایی طرح دورکاری در استانداری تهران افزود: مدیران دستگاههای اجرایی مکلفند مشاغل قابل دورکاری و کارکنان واجد شرایط در این خصوص را احصاء‌ کنند.

وی تصریح کرد: مشاغل درمانی، کادر آموزشی و آموزش و پرورش و مشاغلی که ارباب رجوع دارند، دبیرخانه های دستگاههای اجرایی، عوامل نگهبانی و اپراتورهای سیستم ها و امثال آن مشمول دورکاری نمیشوند.

وی گفت: پس از تعیین فعالیت های قابل انجام از طریق این طرح و اعلام آن به کارمندان، انجام آن با درخواست کارمند و موافقت دستگاه یا پیشنهاد دستگاه و موافقت کارمند صورت می پذیرد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی موظف هستند امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام دورکاری را در اختیار کارمند دورکار قرار دهند.

رئیس کارگروه اجرایی طرح دورکاری استان تهران حداقل زمان هر دوره دورکاری برای هر کارمند را 6 ماه خواند و گفت: هر ماه مبلغی به میزان 5 درصد حداقل حقوق تحت عنوان کمک هزینه های جانبی به کارمند دورکار پرداخت می شود ضمن آنکه تمامی پرداختهای رفاهی مستقیم و غیرمستقیم نیز همچون سایر کارکنان به این افراد پرداخت خواهد شد.

ترکی با ذکر اینکه ارزیابی عملکرد کارمندان دور کار و مرخصی های استحقاقی، از کارافتادگی و تنظیم ساعات کار و دیگر موارد توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ابلاغ می شود، تصریح کرد: تمامی کارمندان دورکار موظفند قبل از شروع دورکاری تعهدنامه تأئید شده را امضاء کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط متقاضی دورکاری، افراد معلول، زنان باردار یا دارای فرزند کمتر از شش سال از اولویت برخودارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =