دادستان کل کشور از مردم می خواهد با مسئولان همکاری کنند و خبر و فیلم و عکس جنایتها را با استفاده از تلفن و ایمیل به قوه قضائیه اطلاع دهند

امید سلیمی بنی: سخنگوی قوه قضائیه می گوید در شرایط فعلی امکانی فراهم شده تا مردمی که در ملاء عام شاهد جرم و جنایت هستند، عکسها و فیلمهایی را که با موبایل می گیرند به دستگاه قضایی بفرستند.

به گفته محسنی اژه ای، طبق آئین نامه جدید رئیس قوه قضائیه، سختگیریهای فراوانی برای مجرمان جرایم امنیت عمومی در نظر گرفته شده و به همین خاطر از مردم می خواهیم مواردی را که مشاهده می کنند به قوه قضائیه منعکس کنند.

همچنین دادستان کل کشور در نشست هفتگی خود با خبرنگاران از مردم می خواهد با شماره تلفن 129، گزارشهای خود را به این نهاد ارائه کنند و اگر فیلم و عکسی از جرم یا جنایت تهیه کرده اند با ایمیلی که اعلام خواهد شد، به دستگاه قضایی منعکس کنند.

وی همچنین از مردم خواست به یاری مسئولان قضایی آمده و اگر کسی قصد داشت با "کارچاق کنی" و "دلالی" در روند پرونده های قضایی اعمال نفوذ کند، این جرم را به اطلاع دستگاه قضا رسانده تا با این مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.

غلامحسین محسنی اژه ای، با مثال آوردن از متهمی که چند بار با جعل عنوان "پسر رئیس سازمان بازرسی کل کشور" اخاذی کرده بود و در آخر با ارتکاب چند باره جرم در اصفهان دستگیر شد، از مردم خواست فریب این قبیل افراد را نخورند و به محض مواجهه با ادعاهایی از این دست، دادگاه ها را در جریان بگذارند.

گفتنی است روز قبل از کنفرانس خبری دادستان کل، رئیس قوه قضائیه از مسئولان عالی تحت امر خود خواسته بود با پدیده های "پارتی بازی"، "توصیه در پرونده ها" و "کار چاق کنی" در دادگاه ها به شدت مبارزه کنند. نهادهای مستقل حقوقی می گویند دستگاه قضایی از ناحیه این قبیل اعمال نفوذها در پرونده ها مختلف زیر سئوال قرار دارد.

42/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
    0 0
    مردم از ترس گرفتار شدن تمایلی به خبر رسانی به پلیس ندارند چون از اتهام و سو ظن بیزارند