علی محمد افغانی، نگارش داستان جدیدش را به پایان برده و ​آن را برای انتشار به ناشر سپرده است.

تازه‌ترین اثر نویسنده شوهر آهو خانم ، «سنگی بر روی بافه» نام دارد که یک داستان نیمه بلند عاشقانه است.

علی محمد افغانی درباره اثر جدیدش به خبر آنلاین گفت :« داستان در سال​های 1325 و 1326 اتفاق می​افتد و خواننده ممکن است که فکر کند ،این داستان سرگذشت نویسنده است.»

 این داستان 160 صفحه دارد و فضای داستان به گونه‌ای است که لازم نیست، تغییر و تبدیلی در آن داده شود، و از این رو افغانی معتقد است این اثر برای مجوز گرفتن مشکلی نخواهد داشت.

او گفت: «اسم کتاب ممکن است قدری عجیب به نظر برسد و خواننده  در ابتدا معنای بافه را نفهمد،ولی در طول داستان به معنای آن پی می‌برد.»

بافه در واقع اصطلاحی است که کشاورزان به کار می‌برند. آن‌ها وقتی محصولاتشان را برداشت می‌کنند، دسته‌ای که برداشت می‌کنند، بافه نام دارد که آن‌را بعد از برداشت کنار جاده می‌گذراند و سنگی هم روی آن می‌گذارند که باد آن ‌را نبرد.

از سوی دیگر «سنگی بر روی بافه» یک استعاره نیز هست که در بعضی از شهرهای ایران به کار می‌رود و به معنای دختری است که قبل از سن بلوغ او را برای پسری نشان می‌کنند.

در واقع این داستان هم حول ماجرایی می‌گذرد که برای پسری نشان کرده‌، اتفاق می‌افتد.

52

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد مصدق IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    2 0
    کتاب شوهر آهو خانم یه شاهکار بی نظیر در ادبیات فارسی بوده و هست ونام علی محمد افغانی در کنار نام بزر گانی چون داستایوسکی و...بر بام ادبیات جهان می درخشد.باشد که ما این نویسنده بزرگ را آنچنان که شایسته اوست در زمان حیاتش ارج نهیم .
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
    2 0
    شوهر اهو خانم زیباترین رمانی است که تا کنون خواندهام.