مدیر عامل شرکت تعاونی لنج داران بندر کنگ از به گل نشستن یک فروند موتور لنج ایرانی در آبهای امارات خبر داد .

کوتاهی اماراتی ها در شناورسازی یک موتور لنج به گل نشسته ایرانی ، لنجداران کشورمان را واداشت تا خود برای نجات این لنج اقدام کنند.

بر اساس گزارش شبکه دریایی مدیر عامل شرکت تعاونی لنج داران بندر کنگ از به گل نشستن یک فروند موتور لنج ایرانی در آبهای امارات خبر داد و گفت : این موتور لنج ایرانی که حامل 200 تن تره بار صادراتی ایران به مقصد امارات بود روز سه شنبه در آبهای دبی به گل نشست .

"رضا حسین زاده" با بیان اینکه این لنج 600 تنی در سواحل جزایر مصنوعی امارات به گل نشسته است افزود: مسئولان اماراتی ادعا می کنند از آنجا که آبخور این منطقه بسیار کم است یدکش های آنها قادر به تردد در این منطقه و شناورسازی موتور لنج مذکور نیستند.

وی با اشاره به از بین رفتن محموله این موتور لنج در اثر مرور زمان گفت: با توجه به کوتاهی مسئولان اماراتی تعدادی از لنجداران بندر کنگ قصد دارند به شناورسازی این موتور لنج و تخلیه بار آن اقدام کنند که به این منظور امروز یک موتور لنج عازم موقعیت لنج سانحه دیده در آبهای این کشور شد.

مدیر عامل شرکت تعاونی لنج داران بندر کنگ در خصوص سانحه آتش سوزی دو موتور لنج در بندر لنگه گفت: در این حادثه که هفته گذشته رخ داد هردو موتور لنج کاملا در آتش سوخت و از بین رفت .

حسین زاده با بیان اینکه علت این سانحه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است گفت: این چهارمین سانحه آتش سوزی است که در بندر لنگه رخ می دهد.

مدیر عامل شرکت تعاونی لنج داران بندر کنگ نبود امکانات و تجهیزات ایمنی و اطفا حریق ، به دلیل نبود جا و فضای باز برای مانور یدکش ها جهت اطفا حریق و نبود شناورهای آتش خوار را از مشکلات موجود در بندر لنگه عنوان کرد .

حسین زاده افزود : چنانچه بندر لنگه به امکانات و تجهیزات ایمنی و اطفا حریق تجهیز و مسیرهای لازم برای تردد خودروهای آتش نشانی در این بندر پیش بینی شده بود خسارتهای کمتری به لنجداران وارد می شد.

وی در ادامه خواستار همکاری و حمایت بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی از موتورلنج های ایرانی بویژه لنج های حادثه دیده شد و گفت:در صورت تکرار این حوادث هیچ شرکت بیمه ای حاضر به پوشش موتور لنج ها نخواهد شد .

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =