برخی ناظران سنگالی بر این باورند که «داکا» از این امر می‌ترسد که محمولۀ توقیف شده در نیجریه، برای شورشیان جدایی‌طلب در جنوب سنگال بارگیری شده باشد، افرادی که از 1983 در «کازامانس» در جنوب سنگال علیه دولت مرکزی طغیان کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجۀ سنگال در اطلاعیه‌ای که توسط «خبرگزاری فرانسه» ترجمه شده، اعلام کرد سنگال با این داوری که «توضیحات طرف ایرانی در مورد این موضوع قانع‌کننده نیست»، تصمیم گرفت تا سفیر خود را برای مشورت فراخواند.

سنگال در آفریقای غربی
همچنین وزارت خارجۀ سنگال «نگرانی عمیق» خود را دربارۀ تهدیدات نسبت به صلح و امنیت اعلام کرده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: تهران می‌گوید این محموله به یک شرکت خصوصی تعلق دارد و مقصدش نیجریه نبوده بلکه یک «کشور آفریقای غربی» بوده است.

شب گذشته تلویزیون بی.بی.سی. فارسی به نقل از یک منبع سنگالی اعلام کرد، برکناری وزیر خارجۀ ایران در سنگال نشان داد اراده‌ای برای حل مشکل بوجود آمده وجود ندارد. 

براساس اظهارات شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی فرانسوی (CMA-CGM) این محموله در بندرعباس بارگیری شده و نام صاحب بار در لیست تجار غیرمجاز بین‌المللی نبوده است.

«بلومبرگ» نیز در انتهای خبر فراخوانی سفیر سنگال در تهران نوشت: ایران‌خودرو 60 میلیون دلار برای کارخانه‌ای در اطراف «داکا» پایتخت سنگال سرمایه‌گذاری کرده است. این کارخانه سالانه 15 هزار وسیلۀ نقلیه تولید می‌کند.

ترجمه: رضا دانشمندی

/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
    0 0
    ای بابا این سنگال هم گیر داده ها...چارتا تفنگ بادی که اینقدر شلوغ بازی نداره اه بیج نبه...