مهر نوشت:

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از موافقت رئیس جمهور با در اولویت قرار گرفتن زنان در طرح دورکاری خبر داد و گفت: با اجرای طرح دورکاری تمامی مشکلات مربوط به اشتغال و ساعت کاری زنان حل شده و طرح کاهش ساعت کاری آنها منتفی می شود.

مریم مجتهدزاده با اشاره به درخواست از رئیس جمهور برای در اولویت قرار گرفتن کارمندان زن در طرح دورکاری افزود: در این نامه خواسته شد زنانی که فرزندان کوچک یا معلول یا همسر بیمار دارند در اولویت طرح دورکاری قرار گیرند که رئیس جمهور با این درخواست موافقت کرد.

وی ادامه داد: این نامه توسط رئیس جمهور به معاونت توسعه منابع و مدیریت نیروی انسانی ریاست جمهوری ابلاغ و قرار شد به فوریت در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دورکاری مسئله کاهش ساعت کاری حل می شود و این طرح از دستور کار خارج می شود تصریح کرد: بسیاری از کشورها این طرح را تجربه کرده اند و نتایج موفقی به دنبال داشته است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده با بیان اینکه تصویب طرح دورکاری یکی از موفقیتهای دولت دهم است اظهار داشت: اجرای طرح دور کاری بسیاری از مشکلات زنان را حل می کند. در این طرح خرید خدمت جایگزین خرید وقت می شود چرا که در بسیاری از مواقع ممکن است کارمند وقت خود را بگذارد بدون اینکه کار مفیدی انجام دهد.

به گفته مجتهدزاده، در طرح دور کاری خدمت ارایه شده مورد بررسی قرار می گیرد و از رفت و آمدهای غیر ضروری نیز کاسته می شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح دورکاری باعث توازن بین زن، امنیت خانواده و اشتغال زنان می شود. مجتهدزاده گفت: در رابطه با این طرح پیشنهاداتی را به دولت ارایه کرده ایم که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی در مورد امنیت شغلی زنانی که دورکار می شوند و نگرانی آنها از کاهش مزایای دریافتی گفت: امنیت شغلی زنان با اجرای این طرح به خطر نمی افتد و از نظر کاهش حقوق و بیمه مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد و همه مزایا شامل حال آنها می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =