از فردا ساعات کار ادارات دولتی به حالت اولیه باز می‌گردد و یک ساعت زودتر تعطیل شدن ادارات لغو شد.

بر اساس مصوبات امروز کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا، شنبه تهران تعطیل نیست و از فردا ساعات کار ادارات به حالت اولیه باز می‌گردد.

محمد رضا محمودی معاون عمرانی استانداری با بیان این مطلب به خبر آنلاین گفت: با توجه به آلودگی هوا همچنان طرح زوج و فرد تردد خودروها تا اطلاع ثانوی در پایتخت اجرا می‌شود.

 افزود: بر اساس مصوبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا طرح زوج و فرد تردد خودروها همچنان در تهران ادامه دارد اما از فردا ساعات کار ادارات دولتی به حالت اولیه باز می‌گردد و یک ساعت زودتر تعطیل شدن این ادارات لغو شد.

با اینکه باز هم هوای تهران به مرحله  نیمه هشدار رسیده است و آمارهای مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران روز جمعه نشان می دهد که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون 154 PSI شده است که نسبت به روزپنج شنبه افزایش محسوسی نشان می‌دهد اما کمیته تصمیم گرفت  تنها طرح زوج و فرد بودن خودروها را ادامه دهد.

همچنین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز در پارک رز، دروس، شهرداری منطقه 16، میدان فتح، آزادی و قلهک در شرایط «هشدار» بوده و میانگین غلظت این آلاینده نیز در مرز ورود به شرایط «هشدار» است.

محمودی یکی از دلایل افزایش میزان آلودگی هوای امروز تهران را تردد خودروهای زوج و فرد عنوان و تصریح کرد: چون در روزجمعه طرح زوج و فرد اجرا نمی‌شود لذا اکثر شهروندان با خودروهای شخصی تردد می‌کنند لذا آلودگی هم افزایش یافته است.

وی گفت: برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان روزهای جمعه را جزء طرح زوج و فرد قرار ندادیم، اما به علت افزایش میزان آلودگی روزهای جمعه نیز در کمیته اضطرار مطرح می‌شود تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

از طرفی قرار است تا هواپیماهای "آب‌پاش " با صدور مجوز بار دیگر در آسمان تهران به پرواز در می آیند. در این باره علی‌محمد شاعری  معاون برنامه‌ریزی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هواپیماهای "آب‌پاش " در صورت صدور مجوز از سوی دستگاه‌های مربوطه دوباره شنبه پرواز می‌کنند.

وی  با بیان اینکه  برای کاهش آلودگی هوای تهران باید اقدام اساسی صورت گیر تاکید کرد:  برای کاهش آلایندگی‌ها ابتدا باید منبع آلودگی را شناسایی کرده و سپس برای مدیریت و کنترل آن برنامه‌ریزی کنیم.

شاعری در پاسخ به این پرسش که آیا دورکاری 40 درصد کارکنان دولت اجرا شده و گزارشی درباره اجرای دورکاری کارکنان دولت داشته‌اید یا خیر؟ گفت: لزومی به ارائه گزارش نیست؛ این کار در حال انجام شدن است کارمندانی که کار اداره را انجام می‌دهند می‌توانند به منزل بروند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این روش‌ها هیچ کدام روش بلند مدت و اساسی برای مشکل آلودگی هوای تهران نیست اما تأثیر خوبی در جلوگیری از افزایش شاخص‌های آلایندگی داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما آب‌پاشی آسمان تهران مؤثر بوده است؟ گفت: به طور قطع این روش اگر تداوم یابد و فقط در نقاط محدود اجرایی نشود، تأثیر‌گذار است.

وی در واکنش به این انتقاد مبنی بر این‌که هیچ کشوری از این روش تاکنون استفاده نکرده است، اظهار داشت: چه اشکالی دارد؛ آیا قرار است از روش‌هایی که دنیا تجربه کرده فقط استفاده کنیم هر روشی که از به نظر مدیران صاحب نظر احتمال تأثیرگذاری داشته باشد باید استفاده می‌کنیم.

ص/134

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    واقعا که یک مشت ادم بیخیال ملت نشستن. یک ساعت پیش یک حرفی میزنن بعد نظرشون عوض میشه حتما باید یک اتفاقی بیفته که این ها تازه بفهمند
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    رو دربایستی و تعارف لازم نیست یهو بگن میخوان مردم تهران رو فله ای از بین ببرن تا ما هم تکلیف خودمون رو بدونیم دیگه
  • بدون نام ES ۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    بابا اینا کین دیگه! خدا یا به ما رحم کن با این کارشتاسامون
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    برخی چنان می گویند هیچ کشوری چنین روشی را استفاده نکرده مثل اینکه شهرهای دنیا همه مثل تهران با پدیده وارونگی هوا مواجه هستند. دوستان عزیز علت اصلی آلودگی تهران هر چه باشد وضعیت فعلی معلول سکون هوا و عدم بارندگی است و باید این علت را حذف کرد
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    خدایی این هواپیما سوژه خنده محافل شده ادامه پیدا کنه شاید اینجوری کمی شاد شویم
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    بابا داریم خفه میشیم!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۹
    0 0
    با توجه به شواهد مشخص ميشود مسئولين با تداوم طرح زوج و فرد فقط قصد پركردن جيب دولت از طريق قبوض جريمه را دارند و سلامتي ساكنين پايتخت اصلا مهم نيست وگرنه خيلي كارها ميشه كرد كه كارشناسان بارها گفته اند
  • بدون نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    0 0
    چشمامون کور شد تو این هوای کثیف نفسمون بند اومد ریه هامون 100 تا دردو مرض گرفت بازم نمیدونم چه دلیلی میخوان که تعطیل کنن دلیل از اینا مهمتر هم هست مگه؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    0 0
    اگرهوا آلوده است و طرح زوج و فرد برقرار، پس چرا ساعت کار به حالت وضعیت عادی برگشته.اگر هوا خوب شده و ساعت کار ها برگشته به حالت اول ، پس چرا طرح زوج و فرد برداشته نشده.
  • من IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    0 0
    جون مردم چه ارزشي براتون داره ؟هر روز داره آلودگي شديد تر ميشه حتماَ بايد چند نفر بميرن تا به فكر بيفتيد
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    0 0
    فراموش نکنیم که طرح ذوج و فرد علاوه بر کمک به رفع آلودگی هوا مشکل ترافیک تهران را تا حد زیادی حل کرده بنابراین اگر آلودگی هوا هم رفع شود می توان از آن برای رفع معضل ترافیک هم استفاده کرد
  • شهروند IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اشتباه تصمیم گرفتید حداقل ساعت کاری باید کم شود ویا دوروزپشت سرهم تعطیل کنید وتردد ماشینهای شخصی هم غدغن شود تصمیم شما برای ساعت کاری خیلی خیلی اشتباه بوده