به گزارش فارس:

رئیس سازمان هواشناسی استان اصفهان گفت: آب‌پاشی به منظور کاهش آلودگی هوا در تهران کار شتابزده‌ و بدون ارزش از نظر علمی بود و هیچ اثری در کاهش آلودگی نداشته است.

مهرداد قطره ‌سامانی در سمینار شهرنشینی، آلودگی هوا و سلامت اظهار داشت: در سال 1980 با صنعتی شدن فعالیت‌های بشری با یک جهش فوق‌العاده‌ای در روند افزایش دما و گازهای گلخانه‌ای روبه‌رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا تا هفته آینده ادامه دارد، بیان داشت: بر خلاف توصیه‌های بسیاری که به نقش صنایع در بروز و رشد آلودگی هوا شده بود، همچنان ذوب‌آهن اصفهان بیشترین فعالیت را در این روزها داشته است.

رئیس سازمان هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وجود مرکز پرفشار برای وزش باد در سمت عقربه‌های ساعت، نفوذ و استقرار یک مرکز پر فشار سرد از سمت شمال شرق کشور به استان، عدم بارش در فصل پاییز و نبود شتستشو جو و مساعد بودن شرایط جوی برای افزایش غلظت آلاینده‌ها از علل آلودگی هوا از اول آذر ماه تاکنون در اصفهان است.

وی با بیان اینکه از 25 آذر تا 10 دی بارش پراکنده در سطح استان اصفهان را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: از مهر ماه تاکنون 2.7 میلی‌متر در اصفهان بارش بارندگی داشتیم که این میزان در سال گذشته، 38 میلی‌متر بوده و این در حالی که تا 27 آذر ماه بارندگی صورت نمی‌گیرد.

قطره‌سامانی با اشاره به اینکه به خاطر تغییرات جوی نوع بارش‌ها تغییر کرده است، افزود: در چند سال اخیر با جابه‌جا شدن فصول روبه‌رو شدیم به طوری که مهر، آبان و آذر به عنوان فصول کم بارش و فروردین، اردیبهشت و خرداد جزو فصول پر بارش سال انتخاب شده و با تبدیل بارش‌های جامد به مایع و روند بارش‌های سیل‌ آسا روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: کاهش تعداد روزهای یخبندان در اکثر نقاط کشور طی سال‌های 1951 تا 2007، افزایش تعداد روزهای حاره‌ایی، افزایش خشکسالی و بالا رفتن نوسانات گرد و خاک که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم از دیگر تغییرات جوی است که شاهد آن بودیم./201/ص

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
    0 0
    من فک کردم این طرح شوخیه
  • پيمان IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
    0 0
    از نظر شرعي چطور...!!
  • محمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر نباشد جان در عذاب است....
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
    0 0
    براي خنديدن مردم كه خوب بود!