وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به عدم استقبال مناسب از طرح دورکاری با وجود مزایای اقتصادی و اجتماعی این طرح، گفت: از امروز به صورت دستوری 50 درصد کارمندان این وزارتخانه را موظف به دورکاری خواهیم کرد.

فارس: وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به عدم استقبال مناسب از طرح دورکاری با وجود مزایای اقتصادی و اجتماعی این طرح، گفت: از امروز به صورت دستوری 50 درصد کارمندان این وزارتخانه را موظف به دورکاری خواهیم کرد.

 عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی در اولین همایش راهکارها و چالش‌های مشاغل خانگی اظهار داشت: با توجه به آلودگی شهرهای صنعتی در کشور ضرورت دورکاری و اجرای دقیق آن بر همه ثابت شده است و در حال حاضر بسیاری از معضلات اجتماعی به علت حجم انبوه کارمندان برای حضور در محل کار است.


وی ادامه داد: برای اجرای طرح دورکاری که مبدع و مبتکر آن وزارت کار و امور اجتماعی است، از امروز به صورت دستوری برخورد خواهیم کرد.
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه بنده به عنوان وزیر مراتب انجام امور در وزارتخانه را می‌شناسم، گفت: در جلسه امروز شورای عالی معاونان این وزارتخانه موضوع دورکاری 50 درصد کارمندان وزارت کار را به تصویب خواهیم رساند و این مسئله از همین امروز لازم‌الاجرا خواهد شد.
وی افزود: بعد از گذشت چند ماه از اجرای این طرح به نظر می‌رسد تا کنون اتفاق خاصی رخ نداده است و از این به بعد به شکل دستوری عمل خواهیم کرد.

 امروز معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از تکلیف دستگاههای دولتی به تعریف 80 درصد وظایف خود به صورت دورکاری خبر داده و گفته است: در جلسه یکشنبه هیئت دولت قرار شد با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران دستگاههای دولتی حداقل 80 درصد از وظایف و کارهای خود را به صورت دورکاری تعریف کنند که در محیط خارج از اداره انجام شود.
به گفته لطف‌الله فروزنده، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز مسئول پیگیری این مصوبه شده و در هر دستگاهی وزیر مربوطه برنامه‌ها را پیگیری و گزارش آن را به رئیس جمهور ارائه خواهد کرد./ق

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    0 0
    حتما از كارمندهاي خانم هم شروع كردند. آخه ديگه تو شهر تهران، دوركاري براي خود تهراني ها چه معنايي دارد؟ با اين وضعيت نابسمان اينترنت در كشور.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    0 0
    دور کاری چگونه است؟ اینترنتی؟ آیا آن 50% اینترنت پرسرعت دارند یا برایشان تهیه شده است!؟ اصلاً روی وایمکس حساب نکنند که قابل اعتماد نیست و بهانه ای برای از زیر کار در رفتن خواهد بود!