خبرنگار سرشناس روزنامۀ آمریکایی «واشنگتن پست» روز جمعه افشای اسناد وزارت خارجۀ آمریکا را برگ برندۀ نشست آتی ژنو توصیف کرد.

به گزارش خبرآنلاین «گلن کسلر» در آغاز گزارش خود در «واشنگتن پست» از کنفرانس خبری وزرای خارجۀ آمریکا و بحرین نوشت: فاش شدن وحشت اعراب دربارۀ بلندپروازی های هسته‌ای ایران، شاید وسیلۀ اعمال فشار قدرتمندی برای مذاکرات هفتۀ آینده در اختیار ایالات متحده بگذارد.  

کلینتون در این کنفرانس خبری اظهار داشته احساسات پنهان اعراب که در این پیام‌های دیپلماتیک بیان شده، بر اتحاد بین‌المللی علیه برنامۀ هسته‌ای ایران تأکید می‌کند.  

وزیر خارجۀ آمریکا به خبرنگاران گفت: سیاست ایالات متحده در خطّ‌مشی‌ همۀ کشوری این منطقه جز ایران بازتاب داشته است. تصور می‌کنم منصفانه است که بگویم هیچ تردیدی در جامعۀ بین‌المللی وجود ندارد.  

خبرگزاری «آسوشییتدپرس» برخی از نقل قول‌های مورد اشاره «گلن کسلر» را بیان کرده است. برای نمونه پادشاه بحرین از ژنرال پترایس خواسته با هر وسیله‌ای به برنامۀ هسته‌ای ایران خاتمه دهد. از نظر او خطر این‌که به ایران اجازه داده شود تا به راه خود ادامه دهد، از خطر متوقف کردن این کشور بیشتر است».  

مورد دیگر مربوط به «زید رفیعی» رئیس مجلس سنای اردن است که به یک مقام آمریکایی گفته گزینه‌های پیش رو یکی از این دو است: «بمباران ایران و یا زیستن با بمب ایرانی. تحریم، هویج، مشوق اهمیتی نخواهد شد».
 
/117ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =