۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹

سه سارق نقابدار کامیونی حاوی 28 اثر هنری را به سرقت بردند.

به گزارش خبرآنلاین، پلیس اسپانیا اعلام کرده در این کامیون آثاری از پیکاسو، فرناندو بوترو هنرمند کلمبیایی و ادواردو چیلیدا مجسمه‌ساز اسپانیایی قرار داشته است.

در بیانیه پلیس آمده شنبه گذشته این کامیون از انبار گمرک در شهر «ختافه» در جنوب شهر مادرید به سرقت رفته است. نیروهای پلیس پس از به کار افتادن آژیر خطر انبار به این محل رفتند و متوجه شدند درهای انبار به زور باز شده. صاحب انبار به محض ورود اعلام کرد کامیون سر جای خود نیست.

یکی از ماموران پلیس گفت دوربین مداربسته انبار از سارقان تصویربرداری کرده است. آنها سه نفر با نقاب بر چهره بوده‌اند و همچنین کلید کامیون روی آن بوده. کامیون سیستم امنیتی نداشته است.

پلیس روز سه‌شنبه کامیون را خالی در نزدیکی «آلکورکون» در جنوب غربی مادرید کشف کرد.

در بیانیه نیروهای پلیس آمده است آثار به سرقت رفته اثر پیکاسو، بوترو، چیلیدا و همچنین آثاری متعلق به گونزالو گونزالس، خولیو گونزالس و آنتونیو سائورا دیگر هنرمندان اسپانیایی و همچنین سوتو مارسیک هنرمند اهل اسلوونی بوده‌اند.

پلیس از جزئیات این آثار صحبتی نکرد، اما روزنامه «ال موندو» و دیگر رسانه‌های این کشور اعلام کردند آثار سرقتی طراحی اثر پیکاسو و نقاشی، لیتوگراف و مجسمه‌هایی از دیگر هنرمندان بوده‌اند.

پلیس ارزش این آثار را دو میلیون و 700 هزار یورو تخمین زده است اما رسانه‌های اسپانیا ارزش این آثار را 5 میلیون یورو محاسبه کرده و گفته‌اند برخی از آثار بیمه نبوده‌اند.

این آثار متعلق به شش گالری در مادرید، بارسلون و کلن در آلمان بودند و همگی از نمایشگاهی در آلمان به اسپانیا منتقل شده بودند.

«کریسوستومو»، شرکت مسئول حمل و نقل آثار در این مورد هیچ اظهار نظری نکرد.

دیوید فرناندز، مدیر گالری «خوان گریس» در مادرید گفته است از میان آثار به سرقت رفته یک مجسمه و یک کلاژ اثر چیلیدا متعلق به گالری او بوده. وی در گفت‌وگو با رادیو ملی اسپانیا افزود: «ترس وجودمان را گرفته چون چنین چیزی تا کنون سابقه نداشته. خیلی ناراحتیم زیرا این آثار مهم و غیرقابل جایگزین هستند.»

تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

آسوشیتدپرس / 2 دسامبر

141 / ت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =