کلینتون مدعی شد: هدف از مذاکرات تاکید بر نگرانی جامعه بین‌المللی درباره اهداف و اعمال ایران است.

به گزارش ایسنا کلینتون با بیان این‌که تهران باید برای پیوستن به مذاکرات آماده شود نشان داد که آمریکا قصد دارد مساله هسته‌یی ایران را به میز مذاکرات آورد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران گفت: جامعه بین‌المللی با صراحت اعلام کرده است که ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌یی را دارد، اما حق دستیابی به سلاح هسته‌یی را ندارد.

کلینتون مدعی شد: هدف از مذاکرات تاکید بر نگرانی جامعه بین‌المللی درباره اهداف و اعمال ایران است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که قدرت‌های جهانی هم‌چنان آماده‌اند درباره پیشنهاد تامین سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران گفت و گو کنند.

کلینتون گفت که این پیشنهاد مطمئنا مورد گفت و گو قرار می‌گیرد اما باید تغییراتی در آن داده شود تا افزایش ذخایر اورانیوم را از زمان پیشنهاد قبلی سال گذشته مورد توجه قرار دهد.

وی با بی توجهی به تاکید ایران بر ماهیت کاملا صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی‌اش مدعی شد: ما می‌خواهیم که ایران به عنوان یک کشور مسوولیت‌پذیر جامعه بین‌المللی جایگاه خود را اتخاذ کند اما برای انجام این کار باید زیر پا گذاشتن وظایف بین‌المللی‌اش را متوقف کند و به تلاش‌های خود در زمان حال و گذشته برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی پایان دهد.

کلینتون در حالی ادعای تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌یی ایران را تکرار می‌کند که ایران بارها بر ماهیت صلح‌آمیز این برنامه تاکید داشته است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشات متعدد خود درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران به منحرف نشدن این فعالیت‌ها به سمت تسلیحاتی شدن اذعان داشته است./112م

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =