واحدمرکزی خبر: به نوشته روزنامه امریکائی واشنگتن پست انتشار اسناد محرمانه وزارت امور خارجه آمریکا در وب سایت ویکی لیکس افشاگر بخش داخلی و محرمانه دستگاه دیپلماتیک آمریکا بود.

 به نوشته واشنگتن پست براساس محتوای اسناد افشا شده، از دیپلمات های آمریکائی خواسته شده بود تا در سطحی نازل و حقیر جاسوسی کنند و بدین منظور حتی از دیپلمات های دیگرکشورها نیزاستفاده کنند.

واشنگتن پست افزود هدف فعالیت های جاسوسی حتی اطلاعات پیش پا افتاده و شخصی دیپلمات های دیگر کشورها مانند شماره کارت اعتباری انها بود که برای زیر نظر گرفتن آن ها استفاده می شد. به نوشته این روزنامه برخی از اطلاعات هم مثل اظهار نگرانی برخی کشورهای عرب از برنامه هسته ای ایران مطلب تازه ای نبود. واشنگتن پست در ادامه افزود، با این حال این اسناد از بی تجربگی و ناپختگی برخی فعالیت های دیپلمات های آمریکائی حکایت می کند.

واشنگتن پست در پایان افزود حتی ادبیات بکار رفته توسط دیپلمات های آمریکائی برای دولت اوباما ناراحت کننده است.آنها کرزی را شخصی ضعیف و دارای مالیخولیا ، پوتین را سردسته گروه های مافیائی و مرکل را فاقد قدرت ریسک و خطر پذیری و فاقد قدرت خلاقیت معرفی کرده اند./ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =