رییس‌جمهور گفت: باید انحصار در قدرت، ثروت و مدیریت دنیا شکسته شود و چاره‌ای جز این نیست و جهان به سمت نظم متعالی حرکت کند.

گزارش اخیر آژانس اشکالات فراوانی دارد

انتشار اسناد ادعایی ویکی‌لیکس شیطنت است

در ترورهای امروز بدون تردید دست دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی وجود دارد

مبادلات کشورهای اروپایی با کشور ما در مقایسه با سال گذشته 14 درصد بیشتر شده است 

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس مطبوعاتی خود که روز دوشنبه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر که پرسید با توجه به این‌که دیپلماسی ایران بسیار فعال است و برخلاف روند رو به پیشرفت ایران در حوزه دیپلماسی بین‌المللی غربی‌ها تلاش می‌کنند که نشان دهند ایران در انزوا قرار دارد توصیه شما به آنها چیست؟ گفت: در ادبیات نظام سلطه، واژه‌ها مفاهیم متفاوتی از آنچه در کتاب‌های لغت آمده است دارند وقتی می‌گویند ایران منزوی شده یعنی خودشان منزوی شده‌اند وقتی می‌گویند اقتصاد ایران ضعیف شده است یعنی اقتصاد ایران رو به پیشرفت و قدرتمند شده است. وقتی می‌گویند در کشوری دیکتاتوری وجود دارد یعنی در آن کشور آزادی است و وقتی می‌گویند در کشوری آزادی وجود دارد یعنی در آن کشور استبداد حاکم است. 

رییس جمهور ادامه داد: همه این‌ها را ما در منطقه مشاهده می‌کنیم شخصیت انسان‌ها را له می‌کنند و هویت و کرامت و آزادی‌های انسانی را لگدمال می‌کنند آن وقت سخن از حقوق بشر سر می‌دهند. ایران کشوری قدرتمند است و کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. توصیه می‌کنم زنبیل‌هایشان را در صف قرار دهند ملت ما ملت بزرگی است و با همه دولت‌ها دوست است. 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اعلام می‌کنم که مبادلات کشورهای اروپایی با کشور ما در مقایسه با سال گذشته 14 درصد بیشتر شده است و این گویا است که چقدر ادعاهای آن‌ها صحت دارد. 

احمدی‌نژاد درباره گزارش اخیر آژانس که توسط خبرنگاران العام پرسیده شد؟ گفت: تعامل ما با آژانس مثبت و سازنده بوده است، اما آژانس در مقاطع مختلف تحت فشار سیاسی اربابان قدرت و ثروت مواضعی را اتخاذ کرده است البته در گزارش اخیر با وجود این‌که اشکالات بسیاری به آن وارد است یک قدم به حقیقت نزدیک شده من امیدوارم آژانس بتواند از فشارها خارج شده و براساس قانون نظارت خود را داشته باشد. 

رییس‌جمهور گفت: گزارش اخیر آژانس اشکالات فراوانی دارد از جمله این‌که برخی اسناد محرمانه ما را منتشر کردند که این خلاف قانون است البته ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و برای ما مشکل ایجاد نمی‌کند. 

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوال دوم خبرنگار العام درباره اسنادی که اخیرا از سوی سایت ویکی‌لیکس منتشر شده است که در آن ادعا شده است که برخی کشورهای عربی خواستار حمله به ایران بوده‌اند، گفت: انتشار این اسناد یک شیطنت است و ما برای آن بهایی قائل نیستیم رابطه ما با کشورهای همسایه برادرانه و دوستانه است و این شیطنت‌ها در این رابطه تاثیر ندارد و این اسناد از نظر ما فاقد اعتبار است. 

در ادامه این نشست خبری خبرنگار خبرگزاری ترکیه از رییس‌جمهور پرسید چندی پیش حضرت‌عالی حضور برزیل و ترکیه را در مذاکرات مورد توجه قرار دادید، حال بفرمایید که آیا این دو کشور در مذاکرات آینده حضور دارند؟ و شرط حضور این دو هنوز باقی است یا خیر؟ 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: هنوز مذاکراتی آغاز نشده و جلسات اول در رابطه با چارچوب‌ها و نه محتوای مذاکرات بوده است. در مذاکرات آینده، برزیل، ترکیه و برخی کشورهای دیگر نیز حضور خواهند داشت. 

خبرنگار ایرنا از رییس‌جمهور پرسید سه هفته پیش رییس سازمان امنیتی آمریکا گفت در مورد فعالیت‌های هسته‌یی ایران بحث‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، حال ترور دو استاد دانشگاه که امروز اتفاق افتاد می‌تواند با این موضوع ارتباطی داشته باشد؟ و در جهت به بن‌بست کشیدن مذاکرات 1+5 نیز مدنظر قرار بگیرد؟ 

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال گفت: در مورد قسمت دوم این سوال شما قضاوتی ندارم، اما در ترورهایی که متاسفانه اتفاق افتاد بدون تردید دست دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی وجود دارد. 

وی افزود: امیدوارم مسوولین امنیتی کشور علت این حادثه را کشف کنند و به مردم معرفی کنند. 

رییس‌جمهور تاکید کرد: باید به واژه‌هایی که آنها به کار می‌برند دقت کنید. وقتی می‌گویند به بحث امنیتی وارد می‌شویم، معنایش همین اتفاقاتی است که می‌افتد، اما آنها باید بدانند که اشتباه می‌کنند. آنها نمی‌توانند حرکت ملت ایران را متوقف کنند. ضمن این‌که همه‌ی اینها به حساب آنها نوشته می‌شود و در آینده‌ی نزدیک از آنها حساب‌کشی خواهد شد. بدانند که پرونده‌شان بسیار بسیار سنگین است. 

احمدی‌نژاد هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار پرس‌تی‌وی که عنوان کرد در مورد برنامه‌ها و مطالبی که از طریق سایت ویکی‌لیکس درز پیدا کرده است و مربوط می‌شود به برنامه‌های هسته‌یی ایران و توطئه‌هایی که پشت این برنامه وجود دارد، توضیح دهید، اظهار کرد: من می‌خواهم عبارت شما را اصلاح کنم. این برنامه‌ها درز پیدا نکرده، بلکه یک بحث منظم و برنامه‌ریزی شده بوده است. البته از نظر ما فاقد اعتبار حقوقی است. دولت آمریکا این اسناد را منتشر کرده و طی یک بازی اطلاعاتی و جنگ روانی، این اسناد منتشر شده است که البته فاقد ارزش حقوقی است و اثر سیاسی به آن شکل که آنها می‌خواهند، نخواهد داشت. ملت ما آگاه است و این بازی‌ها در مناسبات ما تاثیر ندارد.

خبرنگار واحد مرکز خبر از رییس‌جمهور درباره زمان اعلام هدفمندی یارانه‌ها و چگونگی بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه مردم پرسید که احمدی‌نژاد پاسخ داد: خودم هم منتظرم روزی که باید این برنامه اجرا شود فرا رسد. 

رییس‌جمهور ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها بخش بزرگی از تحول اقتصادی دولت است که بهره‌وری را بالا می‌برد و از اتلاف منابع ملی جلوگیری می‌کند و گام بلندی به سمت عدالت است و این سه، بهبود قابل توجه و ملموس در زندگی و سطح رفاه مردم خواهد داشت. 

احمدی‌نژاد گفت: این روند باعث می‌شود موانع را از پیش پای حرکت پرشتاب سازندگی مردم برداریم و قطار سازنده در ریل صحیح خود به سمت مقصد حرکت کند.

رییس‌جمهور در پاسخ به خبرنگار روزنامه توکیو مبنی بر این‌که فکر می‌کنید شرکت‌های چینی جایگزین شرکت‌های ژاپنی در ایران به ویژه در بخش نفت و انرژی خواهند شد، اظهار کرد: این را باید از شرکت‌های ژاپنی بپرسید. کسی التماس کسی را برای کار کردن نمی‌کند. هر کسی حضور داشته باشد می‌تواند استفاده کند. ما علاقه‌مند به روابط با ژاپن هستیم. البته شرایط ژاپن را درک می‌کنیم که فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا به این کشور وارد می‌شود اما آن‌ها باید در برابر فشارهای غیرقانونی بایستند؛ آمریکایی‌ها نمی‌توانند کاری کنند آن‌ها اگر بتوانند کاری کنند برای اقتصاد خودشان می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    خبرنگاران پرس تی وی، العالم، شبکه خبر و واحد مرکزی خبر. این ها که همه خبرنگار صدا و سیما هستند. یعنی بقیه سؤالی نپرسیده اند.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    1-چطور است که اخبار ویکی لبکس درباره امریکا و دشمنان بعنوان سند در اخبار تلویزیونی ما پخش می شوند و حالا یکباره بی اعتبار می شوند؟ 2- این جمله که نود درصد هدفمندی انجام شده به شروع آن ارتباطی ندارد؟
  • ع GB ۲۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    تا مجری منتظر باشد و مسوولیتش در اجرا را انجام ندهد کار‌ها پیش نمی‌‌رود.
  • عبداله GB ۲۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    خلاصه اینکه وظیفه حضرت عالی‌ اجراست و اشباه فرموده اید که منتظر مانده اید.