با تصویب ماده 178 لایحه برنامه پنجم، مصوب شد که استانداردهای فنی مورد نیاز پدافند غیرعامل در سال اول برنامه پنجم تعیین شود.

به گزارش خبرآنلاین، مقرر شد که به منظور کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، ارتقای پایداری ملی، حفاظت از مردم و منابع ملی کشور و تضمین تداوم خدمات به آنان در راستای تکمیل چرخه دفاع غیرنظامی استانداردهای فنی و مورد نیاز پدافند غیرعامل طی سال اول برنامه تدوین شود.

همچنین سامانه پایش، هشدار و خنثی‌سازی در خصوص تهدیدات نوین در مراکز حیاتی، حساس و مهم ایجاد می‌شود. برای تداوم فعالیت امن و پایدار، ایمن‌سازی و حفاظت از مراکز حیاتی حساس و مهم کشور نیز صورت خواهد گرفت.

پدافند غیرعامل تنها در حوزه تهدیدات دفاعی و امنیتی است و دستورالعمل هماهنگی حوزه‌های پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران کشور در چارچوب تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح با پیشنهاد مشترک دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

در ماده 178 مکرر نیز تصویب شد که پروژه‌های موضوع پدافند غیرعامل با پیشنهاد دبیر کمیته دائمی و تصویب رییس کمیته دائمی به اجرا درمی‌آید و موافقت‌نامه این گونه پروژه‌ها بین رییس کمیته دائمی پدافند غیرعامل و معاونت مبادله خواهد شد.

/111ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 0
    اطلاعات جدیدی یافت نشد