پروژه برقی کردن راه آهن تهران -مشهد که در مرحله انتخاب برنده مناقصه قرار داشت با بررسی پیشنهادات مربوطه پایان یافت.

گروه اقتصادی:  پروژه برقی کردن راه آهن تهران -مشهد  که در مرحله انتخاب برنده مناقصه قرار داشت با بررسی پیشنهادات مربوطه پایان یافت.

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین در این رابطه گفت: دو کنسرسیوم (فراب و نورینگ چین) و  (هیربدان، برسان واگن پارس و تام ایران خودرو)  به مرحله نهایی رسیدند و تا 10 روز دیگر برنده این مناقصه از میان این دو کنسرسیوم مشخص خواهد شد. بر این اساس می توان پیش بینی کرد کنسرسیوم ( مپنا و پارسیان) به مرحله نهایی نرسید.

با برگزاری کمیسیون معاملات راه آهن در باره طرح برقی کردن راه آهن تهران ـ مشهد کمیته فنی بازرگانی راه آهن امروز اول دی پس از یک ماه گزارش  این مناقصه را در کمیسیون معاملات  ارائه کرد.

 پس از ارائه گزارش شرکت هایی که در این ارزیابی نمره مورد تائید و قبول را کسب کردند پاکت پیشنهاد قیمت پروژه برقی کردن تهران ـ مشهد باز شد و در نهایت اسناد فنی تکمیل و دو کنسرسیوم، شروط و حداقل های لازم را برای ورود به مرحله بعد احراز کردند.

کنسرسیوم های ( مپنا و پارسیان)، ( فراب و نورینگ چین) (هیربدان، برسان واگن پارس و تام ایران خودرو) در مناقصه برقی کردن تهران ـ مشهد حضور داشتند که از میان کنسر سیوم های مربوطه دوکنسرسیوم به مرحله نهایی می رسند که برنده نهایی در روز 10 دی جاری انتخاب خواهد شد. گفته می‌شود شانس برنده شدن کنسرسیوم (هیربدان، برسان واگن پارس و تام ایران خودرو) بیشتر است اما در نهایت قیمت پیشنهادی برنده مناقصه را مشخص خواهد کرد.

طرح برقی کردن راه آهن تهران ـ مشهد به تصویب دولت رسیده است که اجرای کامل این طرح طی سی ماه، باعث افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر و کاهش زمان سیر به حدود شش ساعت خواهد شد. این در حالی است که با اجرای این طرح سالانه 100 میلیون دلار صرفه جویی سوخت به وجود خواهد آمد.

نخستین تجربه ایران در زمینه برقی کردن خطوط راه‌آهن به برقی کردن راه‌آهن تبریز- جلفا بر می گردد که در سال 1361 به طول 148 کیلومتر احداث شد. بر می‌گردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۰۲
    18 2
    سلام من کاملاً از این جریان خبر دارم.مدارک کنسرسیوم مپنا- پارسیان خیلی کامل بود و از نظر فنی هیچ نقصی نداشت. نمی دونم چرا راه آهن باهاشون سر لج افتاده که اینجوری حذفشون کرده!!!!
  • علي IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۰۳
    20 1
    هيچ ماست بندي نميگه ماست من ترشه !