ایسنا گزارش داد:

عباس جهانگیریان «فرهنگ تئاتر و نمایش تلویزیونی» را شامل کارنامه تئاتر تلویزیونی در ایران به زودی منتشر می‌کند. «فرهنگ تئاتر و نمایش‌ تلویزیونی» که پیش‌تر در سال 75 منتشر شده بود، به زودی بعد از اضافه شدن بخش‌هایی به آن، به شکل کامل‌تر منتشر می‌شود.

جهانگیریان نسخه‌ای را که در سال 75 منتشر شد بود، شامل تئاترهایی دانست که از سال 57 تا سال 75 یا در تلویزیون و یا در صحنه تولید شده‌ و توسط دوربین‌های تلویزیون ضبط و پخش‌ شده‌اند.

او همچنین افزود: بعد از چاپ این کتاب در سال 75، آرزو داشتم کارهایی را که در سال‌های آغازین تأسیس تلویزیون اجرا شده بود، مانند کارهای کسانی چون عباس جوانمرد، حمید سمندریان، جعفر والی، حسینعلی طباطبایی و علی نصیریان، در این کتاب بگنجانم.

جهانگیریان با اشاره به تأسیس تلویزیون در ایران گفت: این افراد عضو گروه‌هایی بودند که در زمان تأسیس تلویزیون از ابتدای دهه‌ 40، در دو شبکه‌ تلویزیون ملی و تلویزیون ایران کارهای بسیای انجام دادند.

او با اشاره به نایاب شدن نسخه پیشین کتابش گفت: با توجه به این‌که نسخه پیش با استقبال روبه‌رو و نایاب شد، تصمیم گرفتم با اضافه کردن بخش‌هایی، آن را دوباره چاپ کنم. نسخه کنونی همه‌ تئاترهایی را که از دهه‌ی 40 تا سال 89 در تلویزیون پخش شده است، شامل می‌شود. درواقع، این کتاب چیزی نزدیک به دوهزار تله‌تئاتر را شامل می‌شود که عنوان، نام همه‌ عوامل، خلاصه و عکسی از آن تئاتر در این کتاب آمده است.


او این کتاب را کارنامه‌ تئاتر تلویزیونی در ایران خواند و گفت: از این طریق می‌شود به آرشیوی که در صدا و سیما موجود است، دست یافت. همچنین مقدمه‌ای درباره‌ تاریخچه‌ تلویزیون و تاریخچه‌ تئاتر در تلویزیون ایران در آن آمده است. عباس جهانگیریان در پایان از کسانی که تئاتر تلویزیونی تولید کرده‌اند، خواست تا با اطلاع دادن درباره‌ کارشان، کمک کنند تا کتاب کامل شود.

«فرهنگ تئاتر و نمایش تلویزیونی» آخرین مراحل چاپ خود را می‌گذارند و تا دی‌ماه توسط انتشارات سروش منتشر خواهد شد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =