۰ نفر
۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۸

به گزارش ایسنا:

کارشناسان جهانی حیات وحش در اجلاس ببرها در روسیه تاکید کردند که اگر کشورها هیچ اقدام فوری برای محافظت از زیستگاه‌های این گربه‌سانان باشکوه انجام ندهند، نسل آنها ظرف 12 سال آینده منقرض خواهد شد.

این کارشناسان تاکید کردند: در حال حاضر دو راه‌کار مهم برای جلوگیری از انقراض ببرها، تلاش برای حفظ زیستگاه‌های آنها و نیز مبارزه با شکارچیان این حیوانات با ارزش است.

جیمز لیپ، دبیر کل صندوق جهانی حیات وحش در اجلاس سن پترزبورگ متذکر شد: اگر اقدامات محافظتی صحیح و به موقع در این زمینه صورت نگیرد، ببرها تا سال 2022 میلادی ناپدید خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این اجلاس اجرای یک برنامه گسترده از سوی 13 کشور جهان که هنوز در حیات وحش خود ببر دارند، ‌تصویب شد.

هدف از این برنامه افزایش دو برابری جمعیت ببرها تا سال 2022 میلادی در کشورهای بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، هند، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، نپال، تایلند، ویتنام و روسیه است.

در "برنامه جهانی بازگرداندن ببرها" تخمین زده شده که این کشورها برای دستیابی به اهداف برنامه جدید 12 ساله تقریبا به 350 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، در ظرف 5 سال نخست اجرای برنامه نیاز خواهند داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    0 0
    امیدوارم که ببرها نجات پیداکنند