۰ نفر
۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸

دو مجسمه باستانی که در دهه 1980 از موزه‌های ایتالیا به سرقت رفته بودند توسط یک متخصص ایتالیایی در آمریکا کشف شدند.

به گزارش خبرآنلاین، این دو مجسمه که یکی از جنس مرمر و دیگری مجسمه برنزی از زئوس است، متعلق به قرن اول پس از میلاد هستند و روی هم بیش از یک میلیون و 300 هزار دلار ارزش دارند.

مجسمه برنزی در سال 1980 از موزه ملی ایتالیا به سرقت رفت. این درحالی است که مجسمه مرمرین در سال 1988 از موزه باستان‌شناسی در جنوب پایتخت ایتالیا ربوده شد.

مقامات ایتالیایی در طول تعطیلات آخر هفته از این دو اثر هنری رونمایی کردند و میکل سپرانزا، یکی از اعضای گروه ایتالیایی تحقیقاتی این پرونده که اولین بار پس از حدود 20 سال مجسمه‌ها را پیدا کرده بود مراحل کشف دو اثر را توضیح داد.

سپرانزا سال گذشته پیش از کریسمس برای تعطیلات در آمریکا به سر می‌برد، او در حین نگاه کردن به ویترین مغازه‌های خیابان مدیسن در شهر نیویورک با دیدن مجسمه مرمرین شگفت‌زده شد.

سپرانزا 38 ساله در نشست خبری در رم گفت: «کنار ویترین گالری ایستادم تا نگاهی بیندازم و متوجه مجسمه شدم. یادم آمد که عکس این مجسمه را در بانک اطلاعاتی آثار هنری گمشده دیده بودم.»

سپرانزا با گوشی همراه خود از مجسمه عکس می‌گیرد و پس از بازگشت به رم روی آن تحقیقاتی انجام می‌دهد. نتیجه این بررسی‌ها منجر به تحقیقات گسترده‌ای شد که در جریان آن مجسمه زئوس نیز کشف شد، اما تاکنون هیچکس در ارتباط با این دو پرونده دستگیر نشده است.

مقامات اعلام کرده‌اند مالکان این دو اثر هنری از سرقتی بودن آنها مطلع نبوده و خودشان داوطلبانه مجسمه‌ها را به مقامات ایتالیایی تحویل داده‌اند.

سی‌بی‌سی نیوز / 21 نوامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =