مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو 206 خاکستری مورد زورگیری و یا سرقت توأم با استفاده از سلاح کمری قرار گرفته اند ،برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دوازدهم آبانماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس به مأموران گفت : به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو 206 شده بودم که در بین راه سرنشینان آن با استفاده از یک قبضه سلاح کمری اقدام به زورگیری وجوه نقد و تلفن همراه من کرده و پس از آن از محل متواری شدند .


تحقیقات در اداره یکم پلیس آگاهی


با تشکیل پرونده مقدماتی ، به دستور آقای قندی زاده ، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، رسیدگی تخصصی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


اظهارات مالباخته :


با مراجعه مالباخته به اداره یکم ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در ساعت 09:40 مورخه 12/08/1389 از میدان صنعت به مقصد بلوار پونک باختری به عنوان مسافر سوار یک دستگاه پژو 206 خاکستری با دو سرنشین شدم .

در داخل بلوار پونک بود که ناگهان سرنشین خودرو یک قبضه سلاح کمری از زیر صندلی خارخ کرد و به وسیله آن تهدید کرد که اگر وجوه نقد و سایر اموال همراه خود را به او ندهم ، مرا با گلوله خواهد زد ؛ من نیز که با دیدن اسلحه کمری بسیار ترسیده بودم ، از ترس جانم تمام وجوه نقد همراه خود و تلفن همراهم را به آنها دادم ؛ پس از تحویل اموال همراهم ، این دو نفر مرا در "خیابان سپهر" پیاده و با سرعت بسیار زیادی از محل متواری شدند .


مالباخته در ادامه با اشاره به این موضوع که موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو شده است به کارآگاهان گفت : در لحظه ای که دو سرنشین خودرو مرا از خودرو پیاده کردند توانستم تا قبل از دور شدن ماشین ، شماره پلاک خودرو را بردارم .


اقدامات پلیسی :


کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه با بهره گیری از اطلاعات جوان مالباخته در خصوص برداشتن شماره پلاک خودرو 206 موفق به شناسایی مالک خودرو شدند .


خودرو 206 مورد نظر در مالکیت خانمی به هویت "پروانه . و" قرار داشت ؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع یافتند که "پروانه . و" صاحب دو پسر است که یکی از آنها به هویت "سهراب . ق" اعتیاد شدیدی به شیشه دارد .


در ادامه اقدامات پلیسی ، با قرار گرفتن چهره سهراب . ق در مقابل مالباخته ، وی به عنوان راننده خودرو 206 مورد شناسایی قرار گرفت .


دستگیری سارقان مسلح :


با شناسایی "سهراب . ق" به عنوان یکی از سارقان ، کارآگاهان اداره یکم با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه سهراب در اسلامشهر اعزام ، در مورخه 16/08/1389 وی را در داخل مخفیگاهش دستگیر کردند ؛ در بازرسی از این محل نیز تعدادی از اموال و مدارک متعلق به افراد غیر از جمله گوشی تلفن همراه متعلق به مالباخته کشف شد .


با توجه به کشف اموال مسروقه و شناسایی سهراب از سوی مالباخته ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود علاوه بر اظهار صریح خود در خصوص ارتکاب سرقت و زورگیری ، همدیت خود به هویت "مرتضی . ط" را نیز معرفی کرد .


با شناسایی "مرتضی . ط" به عنوان متهم پرونده ، مخفیگاه او نیز در اسلامشهر شناسایی و او نیز در فاصله زمانی کمتر از 48 ساعت ، همانند سهراب در مورخه 18/08/1389 در حالیکه تلاش داشت تا با ایجاد جو روانی بر علیه مأموران متواری شود ، دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در بازرسی از مخفیگاه او نیز یک قبضه سلاح کمری تقلبی کشف شد .


سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : هر دو متهم این پرونده اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه داشته و علت و انگیزه خود از ارتکاب این نوع از سرقت را
"تأمین هزینه خرید شیشه" اعلام کرده اند .


سرهنگ عباسعلی محمدیان با دعوت از مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت و یا زورگیری در مناطق مختلف تهران از جمله مناطق "غرب" و "شمال غرب" تهران قرار گرفته اند ، گفت : از کلیه مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو 206 خاکستری مورد زورگیری و یا سرقت توأم با استفاده از سلاح کمری قرار گرفته اند ، دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی و یا شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران مراجعه نمایند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
    0 0
    بایدبااینگونه افرادبرخوردقاطع وقوی شودتادیگرشاهدچنین مسائلی نباشیم
  • bagheri IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    ماشين 206 خاكستري متاليك به شماره پلاك 299ل59 ايران 55 از مقابل در مترو كلاهدوز ربوده شده. با دادن اطلاعات در اين مورد و كمك در يافتن آن مژدگاني دريافت كنيد 09125210549