صادق طباطبایی تصریح کرد چند هفته قبل از اشغال سفارت توسط دانشجویان به کاردار آمریکا در ایران اخطار داده شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، صادق طباطبایی در مصاحبه با روزنامه شرق به دیدار خود با باروس لینگن کاردار آمریکا در ایران اشاره و تصریح کرد: آن زمان کسی نمی دانست قرار است این اتفاق بیافتد چون هنوز شاه به آمریکا نرفته بود. آقای دکتر ابراهیم یزدی به آنها گفته بود که برای اینکه ما بتوانیم مردم را قانع کنیم پرونده پزشکی وی را به ما بدهید یا اجازه بدهید که پزشکان ما او را معاینه کنند تا بتوانند مرض صعب العلاج او را تایید کنند و معلوم شود که معالجه اش فقط در آمریکا امکان پذیر است اما آنها زیر بار نرفتند و و من نیز در یک میهمانی وقتی که آقای لینگن را دیدم به او هشدار دادم که شرایط کشور ما چنین چیزی را تحمل نخواهد کرد زیرا مردم نگران تکرار تجربه 1332 هستند.

وی همچنین به بخشی از خاطرات آقای ری شهری در مورد کیانوری اشاره و تصریح کرد: کیانوری که تشکیلات مخفی را سازمان اطلاعاتی حزب معرفی می کرد، دستور داد افراد در گروه ها و احزاب سیاسی، ارگان ها و نهادهای دولتی نفوذ کرده و از آنها کسب اطلاعات کنند.

کیانوری بر نفوذ در سپاه پاسداران تاکید می کرد. به این ترتیب فعالیت های اطلاعاتی و نفوذ در عرصه های ارتش، ژاندارمری و شهربانی، سپاه پاسداران و حزب جمهوری و سایر ارگان های چمهوری اسلامی و جمع آوری اطلاعات عمومی توسط کلیه اعضا را مطرح کرده بود.

صادق طباطبایی در این گفت و گو یادآور شده حزب توده ایجاد بلوا و اغتشاش را در جامعه وجهه همت خود قرار داده بود ولی با زیرکی و سیاست ویژه ای می کوشید این امور را در پوشش واقعیت های اجتماعی ارائه کند تا کسی نتواند این حزب را جزو معارضان بداند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =