۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۷

هری پاتر، جادوگر نوجوان محبوب، در جشن تولد خود یک جغد هدیه می‌گیرد. این هدیه نه چندان معمول، والدین هندی را مجبور کرده که به خواسته کودکانشان تن بدهند و دست به خرید غیرقانونی جغدها در این کشور بزنند.

بهنوش خرم‌روز: داستان هری‌پاتر در سراسر دنیا مشهور و البته محبوب است. این داستان بسیاری از کودکان را وسوسه کرده که تا جایی که می‌توانند از قهرمان نوجوان آن پیروی کنند. شاید آن‌ها نتوانند مثل هری ورد بخوانند و جادو کنند، اما ابزار و لوازم هری را که می‌توانند داشته باشند! 

به گزارش دیسکاوری، از وقتی که کودکان طرفدار هری ‌پاتر دیده‌اند که هری در جشن تولد خود یک جغد هدیه می‌گیرد، والدین خود را وادار کرده‌اند که برایشان جغد بخرند. جغدها از جمله جانورانی هسند که در خطر انقراض قرار دارند و باید از آن‌ها حمایت شود. به همین دلیل هم اغلب والدین ناچار می‌شوند از فروشندگان غیرقانونی، جغد بخواهند.

به گفته محققین هندی، جغدها اصلا گزینه خوبی برای حیوان خانگی نیستند. آن‌ها برای پرواز و البته شکار به فضای نسبتا زیادی نیاز دارند. آن‌ها معتقدند که جغدها هم به اندازه سایر حیوانات حیات وحش مانند ببرها، در اکوسیستم طبیعی منطقه سهم دارند و اگر زودتر برای علاقه فراوان بچه‌های هندی به تقلید از هری‌ پاتر و خرید غیرقانونی جغدها چاره‌ای اندیشیده نشود، این موجوات شبگرد با خطری جدی مواجه خواهند شد.

جالب اینجاست که تا به حال گزارشی در مورد چنین علاقه‌ای در بین کودکان سایر کشورهای دنیا منتشر نشده است. محققین هندی فکر می‌کنند دلیل این تفاوت، در باورهای قدیمی هندی ریشه دارد. در کشور هندوستان چیزی به نام جادوی سیاه وجود دارد کهبه استفاده از جغدها و اجزای بدن آن‌ها در آیین‌ها و مراسم برمی‌گردد. به باور این محققین، وجود پیش‌زمینه‌های ذهنی در مورد جادوی جغدها در هند،‌ باعث شده که کودکان هندی بیش از کودکان سایر کشورهای جهان، جغد هری‌ پاتر را باور کنند و بخواهند خودشان هم یکی داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =