هر چند واژه انحلال در گفتار برخی از دانشگاهیان تهران به کار رفته، ولی نباید به خاطر واژه ها از نتایج مثبت ادغام دو دانشکده، جلوگیری کرد. برکات این ادغام باعث افزایش رتبه علمی و جایگاه ایران در جهان می شود

امید سلیمی بنی: رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تهران می گوید درباره بحث کردن راجع به الفاظ، بهتر است رفتار خود را به گونه ای تنظیم کنیم که دیگران از آن استفاده کنند و الگو بگیرند. برای همین بهتر است با دید یک دانشگاهی، برکات و نکات مثبت ادغام را مطرح کنیم. بنا به اظهارات دکتر محمد علی چراغی در مصاحبه با خبرآنلاین، اعتراضات بخشی از هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی ایران طبیعی است و آنها حق دارند نظر خود را بگویند. وی می گوید هر چند واژه انحلال در گفتار برخی از دانشگاهیان تهران به کار رفته، ولی نباید به خاطر واژه ها از نتایج مثبت ادغام دو دانشکده، جلوگیری کرد. با این حال، چراغی امیدوار است ادغام دانشگاه منجر به خروجی های مطلوبی شود و رتبه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جهان بالا برود.

وی همچنین با اطمینان می گوید همه مدارک تحصیلی دانشجویان قدیم و جدید، یکسان است و کمترین تفاوتی از لحاظ تحصیلی برای دانشجویان وجود ندارد. گفتگوی خبر آنلاین را با این عضو هیات علمی دانشگاه تهران که یک هفته پس از ادغام پر حرف و حدیث دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه های تهران و شهید بهشتی شکل گرفت، در ادامه می خوانید:

 آقای دکتر، ظاهرا ابهامات برای دانشجویان، هیات علمی و کارکنان دانشکده پرستاری دانشگاه سابق ایران حل نشده. چرا دو طرف با وجود نشستهای مختلف به نتیجه یکسانی نتوانسته اند برسند؟

به هر صورت قبول داریم با توجه به نحوه اعلام طرح ادغام، ابهاماتی برای دوستان به وجود آمده است. ولی باید قبول کرد با توجه به سیاستهای کلان کشور و کم کردن موازی کاریها و کوچک سازی تهران بر اساس دستور معاونت محترم توسعه نیروی انسانی رئیس جهوری و ابلاغ وزیر محترم، دستوری حاکمیتی مطرح شده و ما هم باید تکلیف خود را در خصوص اجرای این دستور، ادا کنیم.

تحلیل ما این است که نقاط قوت و ضعفی که در حیطه پرستاری و مامایی دو دانشکده وجود دارد، با این ادغام، به هم افزایی منجر می شود و با کنار هم قرار گرفتن مدیریتهای مختلف، می توان نقاط قوت را تقویب و نقاط ضعف را به خوبی رفع کرد. به هر حال دانشکده پرستاری دانشگاه سابق ایران، دارای امتیازات زیادی در عرصه ملی و بین المللی است و ما این را به خوبی می دانیم. این دانشکده جایزه ملی بهره وری را دریافت کرده، نهادینگی سیستم مدیریت کیفیت ایزو را دارد، جایزه تعالی سازمانی را دارد و ارتباطات خوبی که در عرصه بین المللی به وجود آورده، جایگاه این دانشکده را ممتاز کرده. با این همه، با توضیحات و جلسات متعدد که خدمت هیات علمی محترم و روسای سابق دانشکده پرستاری بودیم دوستان پذیرفتند این مسئله تبعات و برکات مناسبی دارد و منجر به بهبود اوضاع خواهد شد.

برخی از اعضای هیات علمی،همچنان نظر دیگری درباره این کار دارند. با کسانی که چندان با نظر شما موافق نیستند، چه خواهید کرد؟

ببینید، این عزم در غالب دوستان هیات علمی وجود دارد که همکاری کنند. خوشبختانه، تا حد زیادی ابهامات رفع شده و با جلساتی که برگزار کرده ایم، توانسته ایم نظر مساعد اکثریت همکاران را جلب کنیم. تعدادی از معاونان هر دو دانشکده احکام جدید گرفته اند و رئیس سابق دانشکده پرستاری نیز اکنون به عنوان مشاور اجرایی و به تعبیری قائم مقام اینجانب است. دانشجویان نیز نباید هیچ نگرانی درباره مدارک خود داشته باشند. هیچ تغییری در مدارک آنها داده نمی شود و در صورت فارغ التحصیلی از هم اکنون، مدارک به صورت یکسان برای همه دانشجویان به نام دانشگاه علوم پزشکی تهران صادر می شود.

 بعضی از دانشجویان و استادان هنوز به این کار معترض هستند و می گویند برای شنیدن حرفها و مذاکرات، کسی از مسئولان دانشگاه تهران در جمعشان حضور یابد؟

واقعیت این است که این مسایل را طبیعی می دانیم. بنده شخصا با بسیاری از این دوستان همکلاس و همدرس بوده ام. احساس می کنیم بر اساس همین مشترکات، دوستان معترض را می توانیم در نشستهای بیشتر و بهتر، قانع کنیم که این تغییرات به نفع هر دو دانشکده است.

 پس با پیشنهاد آنها برای توقف ادغام چه خواهید کرد؟

بحثی به نام توقف کارها به هیچ عنوان نیست. این تصمیم، از سوی مدیران ارشد وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری گرفته شده و ما مکلف به انجام آن هستیم. ثانیا باید توجه کنیم به عنوان یک معلم و استاد دانشگاه، رفتار ما زیر نظر همه قرار دارد و به وضوح رصد می شویم. باید به خروجیهای این کار نگاه کنیم که چقدر به نفع نظام و مملکت است. این هم افزایی باعث یک دستی خدمات و آموزش می شود و مطمئنا درجه علمی و رتبه ما را در جهان بالا خواهد برد. این نکته قابل کتمانی نیست. در مورد واژه "انحلال" هم دوستان اصرار دارند برخی از همکاران این کلمه را به کار برده اند، فکر نمی کنم چنین تصوری بر مبنای واقعیتها باشد. به جای پرداختن به واژه ها بهتر است به فکر خروجی و برکات این کار باشیم. غیر از این است که نتیجه نهایی دانشجویی که وارد دانشگاه می شود، این است که یک پرستار یا پزشک خوب شود؟

 در روزهای ابتدای ادغام، ظاهرا دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، مقاومتهایی را در برابر ادغام نشان داده و باعث نگرانیهایی شده، دلیل این بحثها را چه می دانید؟

اولا باید تلاش شود دوستان هیات علمی و مدیران دو دانشکده نقشهای خود را به عنوان استاد و معلم به نحوی بازی کنند که تفکر دانشجو را نسبت به دبیرستان و دوره پیش از دانشگاهش، عوض کنند. دانشجویان حرفهایی داشتند که مطرح شد و پاسخها را شنیدند و اکثرا قانع شدند. از سویی، بحث تحصن در دانشگاه تهران صحت ندارد. برخی افراد فکر کردند با توجه به بعضی دیدگاه های سیاسی که در دانشگاه تهران ممکن است باشد، احتمال مطرح شدن نمره کنکور و این مسایل وجود دارد. ولی واقعیت این است که به هیچ عنوان چنین چیزی صحت نداشته و ندارد. حتی به بخشهای نگهبانی هم سپردیم اگر دانشجویی از دانشگاه سابق ایران آمد، متعلق به همین دانشگاه است ودانشجوی ماست و کسی حق ممانعت ندارد. بعد هم، در صورتی که اولتیماتوم مجلس، باعث تغییر در روند شود، ما تابع هستیم و عمل به تکلیف خواهیم کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • iums IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    ma khodeman ra monhal shode nemibinim
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    خوب معلوم است تمام دانشگاه تهرانیها از مدیران گرفته تا دانشجویان با انحلال ایران و ادغامش با تهران موافقند.چون باعث می شود که رتبه ی دانشگاهشان بالاتر رود,ولی این اسم دانشگاه ایران ماست که برای همیشه از ذهنها پاک میشود.مادر مقابل این بی حرمتی تا آخرین نفس مقاومت می کنیم و از مسوولین محترم می خواهیم تجدیدنظر کنند....
  • sama IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام چند خطی از خبر مربوط به دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران رو خوندم ممنون از زحمات شما .