۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷

جرج بوش،‌ رییس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که شخصا فرمان اعمال شکنجه غرق شدگی زندانیان را به سازمان جاسوسی این کشور صادر می‌کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از شبکه تلویزیونی " پرس تی وی"،‌ جرج بوش پسر،‌ رییس‌جمهوری سابق آمریکا در کتابی که به تازگی با نام " لحظات تصمیم گیری" منتشر کرده، ‌نوشته است: شخصا به درخواست "سیا" برای اعمال شکنجه غرق‌شدگی پاسخ مثبت داده‌ام و فرمان اعمال این شکنجه را صادر می‌کرده‌ام.

شکنجه غرق‌شدگی، عملی است که با قرار دادن پارچه‌ای بر روی صورت زندانی و ریختن آب بر روی آن، احساس غرق شدگی در آب را القا می‌کند.
رییس جمهوری سابق آمریکا در کتاب خود تصریح کرده است که برای گرفتن اعتراف از "مظنونین به تروریسم" شخصا دستور اعمال شکنجه غرق‌شدگی را صادر می‌کرده‌است.

در همین حال روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که جرج بوش در کتاب خاطرات خود تاکید کرده است که وقتی سازمان جاسوسی آمریکا برای شکنجه "خالد شیخ محمد"، یکی از باصطلاح مظنونین به مشارکت در حملات 11 سپتامبر، برای شکنجه غرق‌شدگی کسب تکلیف کرده است، وی به آن پاسخ مثبت داده‌ است.
رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در توجیه این دستور غیرقانونی مدعی شد، محمد مظنون بود که درباره حملات تروریستی بعدی علیه امریکا، اطلاعاتی داشته است.
چهل و سومین رییس‌جمهوری ایالات متحده همچنین گفته است که اگر باز هم به چنین مواردی بر می‌خورده، همان تصمیم را می‌گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =