بیست گفتار شهید مطهری به زبان پشتو و در افغانستان با تیراژ هزار نسخه ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب بیست گفتار اثر معروف شهید آیت الله مرتضی مطهری به همت محمد طارق و ذبیح الله اقبالبه زبان پشتو ترجمه و در تیراژ یکهزار  نسخه توسط انتشارات اسد دانش مطبعه در شهر کابل پایتخت افغانستان به زینت چاپ آراسته شد.

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعلام این خبر اضافه کرده است که هدف از این «کار فرهنگی» توسعه و گسترش کلام وحدت بخش این شهید بزرگوار در افغانستان و فراهم ساختن امکان دسترسی اهل تحقیق و فرهیختگان به منابع بیشتر از علوم اسلامی در این کشور عنوان شده است.

این در حالی است که پشتو یکی از دو زبان رسمی افغانستان است و حدود ‪ ۴۰‬میلیون نفر در این کشور، پاکستان و هند به آن تکلم می‌کنند و از لحاظ ادبیات یکی از زبان‌های بسیار غنی منطقه است.

این کتاب، مجموعه‌ای است از سخنرانی‌های شهید مطهری در سالهای ‪ ۱۳۳۸‬تا ‪۱۳۴۱‬ هجری شمسی است و در زمان حیات آن استاد فرزانه به چاپ رسید و اکنون با حروف چینی جدید و کیفیت بهتری به چاپ رسید.

در این چاپ نشانی آیات و روایاتی که در چاپ گذشته ذکر نشده بود تا حد ممکن ذکر شده و همچنین جملات عربی به طور دقیق اعراب‌گذاری شده است. این کتاب نیز همچون دیگر آثار آن متفکر بزرگ از بیانی روان و محتوایی غنی همراه با نکات بدیع برخوردار است، ضمن اینکه مسائل مورد بحث، موضوعاتی است که همواره برای جامعه اسلامی مطرح می‌باشد و اذهان جستجوگر به دنبال پاسخ‌های مناسب برای آن مسائل هستند.  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =