رییس‌جمهور ملت ایران را ملتی عزیز در دنیا و این امر را ثمره ایثارگری‌های شهیدان و آحاد ملت دانست.

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور که در سفر استانی به خراسان شمالی به سر می‌برد در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران این استان برگزای چنین جلساتی را دارای معانی گوناگون دانست و افزود: معنی اول، تقدیر و تشکر از خانواده‌های ایثارگران است. طبق قانون اساسی نشان‌های ملی و دولتی باید توسط رییس‌جمهور تقدیم شود و این به مفهوم آن است که نشان‌ها از یک طرف یک ملت به کسی یا به کاری اهدا می‌شود؛ یعنی ملت ما قدر ایثار ایثارگران را می‌شناسد و استقلال و عزت،‌ شرف و امنیت و پیشرفت و اعتقادات و آرمان‌های خود را مدیون ایثار ایثارگران می‌داند.

به گزارش خبرآنلاین، مهم ترین بخش های سخنان رئیس جمهور را که ایسنا مخابره کرده است را در ادامه بخوانید: 

  • ملت ما نسبت به ایثارگران احساس دین دارد و به همین دلیل است که می‌خواهد به آنان نشان اهدا کند. 
  • ملتی که اهل ایثار باشد شکست و ذلت را تجربه نخواهد کرد ، اما دشمنان ما مثل همیشه در سردرگمی و جهالت هستند و اشتباهات خود را از 31 سال پیش تاکنون پی در پی تکرار می‌کنند و شکست می‌خورند؛ چرا که فرهنگ ایثارگری را نمی‌شناسند. آنها در دنیای سخیف مادی خود زندگی و همه‌ی امور را با حساب و کتاب و محاسبات مادی اندازه‌گیری می‌کنند و در اندیشه‌ها و تحلیل‌های خود با شخصیت‌های حقیر و کوچک علیه ملت ما توطئه می‌کنند، در حالی که توطئه‌هایشان هم بر سر خودشان کوبیده می‌شود. 
  • زمانی تصمیم گرفتند به ایران حمله کنند، فکر می‌کردند می‌توانند کار ایران را تمام کنند؛ اما شکست خوردند. زمانی می‌خواستند کودتا کنند که باز هم شکست خوردند. زمانی به براندازی و فتنه‌گری روی آوردند، باز هم شکست خوردند و هر چه زمان می‌گذرد، قدرت تفکر و طراحی‌های آنها علیه ما ضعیف‌تر می‌شود؛ چنان‌که امروز به جایی رسیده‌اند که دیگر جرات ندارند حرفی از ضربه‌ زدن به ملت ایران بزنند؛ بنابراین دوپهلو و سه پهلو سخن و به ما می‌گویند می‌خواهیم با شما دوست باشیم؛ اما از سوی دیگر هم علیه کشور ما توطئه می‌کنند. 
  • گاهی تصور می‌کنم ملت ما در یک بلندی عظیم ایستاده و با اقتدار مثل خورشید می‌درخشد و دشمنان ملت ما از راه دور به ما پاره سنگ پرت می‌کنند، اما سنگ‌هایشان به دامن ملت ایران هم نمی‌رسد. آنها در سطح پایین‌تری از ملت ما زندگی می‌کنند و به ملت ما دسترسی ندارند؛ چون نمی‌فهمند، چون جایگاه ایثارگری و اقتدار ملت ما را نشناخته‌اند. 
  • امروز ملت‌ها در یک سو آمریکا را می‌بینند و در سوی دیگر ایران را. قاطبه ملت‌ها نیز ایران را انتخاب می‌کنند؛ چرا که راهی که ملت ایران تاکنون پیموده راه عزت و کمال است و این راه شهیدان است. ملت ایران امروز احساس عزتی دارد که در تاریخ کشور ما و تاریخ جهان بی‌سابقه است. 
  • من در سفر به سازمان ملل به خبرنگاری گفتم که اربابان شما نمی‌دانند در ایران چه خبر است. کودکان دبستانی نیز در ایران برای قدرت آمریکا تره خرد نمی‌کنند و خود را بزرگتر و عزیزتر می‌بینند. 
  • ملت‌ها در دنیا فوج فوج به سمت فرهنگ، اندیشه‌ها و آرمان‌های الهی شهیدان حرکت می‌کنند و جاذبه‌ای در نام ایران در دنیا ایجاد شده است، اسم ایران هیجان ایجاد می‌کند و ملت‌ها احساس اقتدار می‌کنند. در سفرهایی که ما به کشورهای مختلف می‌رویم وقتی می‌فهمند ایرانی هستیم اعلام می‌کنند ما با شما هستیم. 
  • خدا را شاکریم که خانواده‌های ایثارگران ما مستحکم‌تر و مومن‌تر و آگاه‌تر و منسجم‌تر و انقلابی‌تر از قبل هستند. خدا را شاکریم که ملت ما را با ایثار آشنا کرد تا مزه زندگی عزتمندانه را چشید. مطمئن هستم که ملت ما قدرشناس است و همچون مردم خراسان شمالی قدر خانواده‌های ایثارگر خود را می‌داند.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammad IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
    0 0
    در حال حاضر کلیه فیلمهای کارتونی و انیمیشنهای مورد استفاده کودکان و بازیهای رایانه ای که در بازار موجود است و بچه های ایرانی استفاده می کنندآمریکایی است .