مهرعلیزاده می گوید پیش بینی مسابقات بزرگ کار خوبی است به شرطی که بر مبنای یک تحلیل درست باشد.

محسن مهر علیزاده رییس اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است که پیش بینی برای بازی های آسیایی گوانگژو اصلا کار بدی نیست.البته پیش بینی باید اساس لازم را داشته باشد.او هرگز به زبان نمی آورد که ایران در گوانگژو چه مقامی کسب می کند چون به نظرش با این کار او هم می شود مثل رییس قبلی سازمان!مهر علیزاده می گوید:« من هم اگر بخواهم بگویم چندم می‌شویم، می‌شوم مثل رئیس سابق سازمان تربیت بدنی! من واقعا نمی‌دانم ایران در این بازی‌ها چندم می‌شود. فقط می‌توانم این را بگویم که چندم شدن ایران در بازی‌های آسیایی به خیلی از عوامل بستگی دارد. این‌که اصلا کشور میزبان کجاست و این کشور در چه زمینه‌هایی رشد کرده و در چه زمینه‌هایی کار کرده است خیلی اهمیت دارد. باید دید در طول چهار سال گذشته چه کشورهایی روی کدام رشته‌ها کار کرده‌اند و اصلا سرمایه‌های ما در کدام رشته‌ها بوده. باید مقایسه کرد که رشته‌هایی که کشورهای دیگر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند چه وضعیتی در ایران دارند.»

مهر علیزاده ادامه می دهد:«پیش‌بینی کردن نتایج یک کاروان در یک مسابقات بزرگ اصلا کار بدی نیست. اما باید دید این پیش‌بینی بر چه ساسی انجام شده است. اگر پیش‌بینی بر اساس یک تحلیل صورت گرفته باشد می‌تواند طراحی‌هایی را به دنبال خودش داشته باشد که مسائل اصلاح شوند. یعنی پیش‌بینی درست، می‌تواند باعث از بین رفتن ضعف‌ها هم بشود. »

مهرعلیزاده در پایان می گوید:«من در دیداری که با آقای سعیدلو داشتم، دیدم ایشان یک تحلیل آماری در مورد چندین دوره گذشته بازی‌های آسیایی کرده‌اند. قابلیت‌های کشورهای مختلف و کشور خودمان را با آن تحلیل می‌سنجید و می‌گفت چقدر احتمال دارد در کدام رشته‌ها مدال بگیریم. من این کار آقای سعیدلو را خیلی پسندیدم. اما یک مدیری می‌آید و می‌گوید دفعه قبل هفتم شدیم، این دفعه ششم شدیم و دفعه بعد پنجم می‌شویم. این درست نیست. این به درد نمی‌خورد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =