مهر نوشت:

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار الزام ناشران به رعایت درج قیمت کتاب در شناسنامه اثر شد.

بهمن دری در جلسه مدیران معاونت فرهنگی  ضمن تأکید بر درج شدن قیمت در شناسنامه کتاب گفت:‌ رعایت نکردن این موضوع می‌تواند منجر به عدم حمایت از ناشر در زمینه خرید کتاب شود.

معاون امور فرهنگی همچنین اضافه کرد: در صورتی که ناشری عمداً قیمت اثر را درج نکند این موضوع می‌تواند در هیئت رسیدگی به تخلفات و نیز رتبه‌بندی ناشران به‌عنوان یک نکته منفی مطرح شود.

وی ادامه داد: ‌البته ناشرانی که این‌گونه تخلفات را انجام می‌دهند بسیار اندک هستند که با آن­ها باید براساس قانون برخورد کرد تا حق دیگر ناشران ضایع نشود.

وی یادآور شد: اگرچه اعتقادمان به حذف ضوابط سخت و دشوار پیش روی ناشران است اما به جدیت تخلفات ناشران را پی‌گیری می‌کنیم و حتی موضوع درج نشدن قیمت در شناسنامه اثر می‌تواند ملاک حضور ناشران در نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی نیز قرار بگیرد.

درّی همچنین تأکید کرد که ناشران خود باید باتوجه به فضای ایجاد شده و با رعایت ضوابط و قوانین حاکم بر نشر فضای کاسبکارانه را بر اندک ناشرانی که دغدغه فرهنگی ندارند ببندند.

وی همچنین طی ابلاغیه اداری به خانه کتاب و اداره‌ کل امور کتاب معاونت امور فرهنگی خواستار پی‌گیری و ارائه گزارش درباره این موضوع و اعلام رعایت آن به ناشران شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =