۰ نفر
۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶

فوران کوه آتشفشانی اندونزی دستکم 25 قربانی گرفت.

به گزارش تلگراف، بعد از اینکه کوه مراپی (Merapi) اندونزی 3 بار فوران کرد، هزاران نفر روز سه شنبه خانه های خود را که در نزدیکی این کوه آتشفشانی قرار داشت، ترک کردند. تودهای خاکستر گرم آتشفشان تا فضای یک و نیم کیلومتری آسمان پراکنده شده و گدازه های داغ آن به دامنه های جنوبی سرازیر شده است.

کوه مراپی (Merapi) که ترجمه لغوی آن کوه آتش در اندونزی است در نزدیکی شهر یوگیاکارتا (Yogyakarta) قرار دارد که از سال 1548 هر از چند گاهی فوران می کند.

در همین حال اسوشیتدپرس گزارش داد که فوران آتشفشان اندونزی 20 مجروح برجای گذاشت. دانشمندان هشدار داده بودند این کوه آتشفشانی امسال فوران پرقدرتی خواهد کرد. در این حادثه یک نوزاد فوت کرد و همزمان نیز ساکنان از ترس این منطقه را ترک کردند. پودر خاکستری ناشی از فعالیت آتشفشانی نیز اتومبیل های موجود در این منطقه را پوشاند.

بر اثر فوران کوه مراپی 11 هزار و 400 روستایی که در ارتفاع 2 هزار و 968 متری کوه زندگی می کردند مجبور به ترک خانه هایشان شدند. البته کسانی که در چهار مایلی دهانه آتشفشان سکونت داشتند قبلاً به دستور مقامات خانه هایشان را ترک کرده بودند. این در حالی است که تعدادی از ساکنان تصمیم گرفته بودند در آنجا بمانند تا از خانه ها مزارع و زمین های حاصلخیز خود مراقبت کنند.

در حال حاضر این ترس و نگرانی وجود دارد که فعالیت کوه مراپی در هفته ها یا ماه های آینده منجر به وقوع انفجارهای مخرب شود اما این احتمال نیز وجود دارد که کوه پس از یک دوره فعالیت آرام و بلند خاموش شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =