ایرنا:انتشار وسیع اسناد طبقه بندی شده و افشای جنایات جنگی ارتش آمریکا در جنگ های عراق و افغانستان، بسیاری از مقامات آمریکایی را به وحشت انداخته و موسس این پایگاه اطلاع رسانی را با خطر برخورد قهرآمیز مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی 'آنتی وار' روز سه شنبه از پیشنهادهای خشونت آمیز مقامات آمریکایی علیه موسس ویکی لیکس خبر داد.

این پایگاه اطلاع رسانی نوشت: طبق روال قانونی،‌ رسانه های خبری مجازند اسناد طبقه بندی شده ای را که با منافع عموم مردم هماهنگ است منتشر سازند. این قانون که با توانایی حیرت آور پایگاه اطلاع رسانی ویکی لیکس در دسترسی به اسناد شرم آور و سری دولت آمریکا ترکیب شده، موجب خشم و نگرانی بسیاری از مقامات آمریکایی را فراهم آورده است.

'کریستین ویتون'، یک مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا از 'باراک اوباما' رییس جمهوری این کشور خواست،به 'جولیان اسنج' موسس پایگاه اطلاع رسانی ویکی لیکس، عنوان 'مبارز دشمن' دهد و از 'فرماندهی سایبری' خواست تا به 'هر شرکت ارتباط دور برد' مرتبط با ویکی لیکس، حمله کند.

عده ای از مقامات آمریکایی پیشنهاد حبس اسنج در زندان 'گوانتانامو' را داده اند. این در حالی است که برخی دیگر اصرار دارند که ارتش آمریکا باید با ویکی لیکس وارد جنگ شود.
ویکی لیکس حدود نیم میلیون سند طبقه بندی شده را درباره جنایات جنگی ارتش آمریکا در جنگ های عراق و افغانستان منتشر کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن پرست ES ۲۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
    0 0
    خدا به آمريكا خير بده كه با وجود يه همچين كاري با ويكي ليكس كاري نداره. تازه طرف جلسه هاي بزرگ مطبوعاتي هم ميره. اونوقت اينجا وبلاگ نويسهاي بيچاره رو بخاطر اظهار عقيده ساده توي يه وبلاگ ناچيز به چه مصيبتي ميندازن. اگه ادعاي كاردرستيتون ميشه همه نظراتو تاييد كنين