تیم ویریچ نرم‌افزاری نوشته که می‌تواند رنگ پوست چهره شخصیت‌های مجازی را بر اساس فعالیت یا هیجانی که تجربه می‌کنند تغییر دهد و بدین ترتیب، برای آن‌ها چهره‌هایی واقعی‌تر و تاثیرگذارتر بسازد.

بهنوش خرم‌روز:‌ رنگ پوست ما را رنگدانه‌هایی به نام ملانین تعیین می‌کنند. اما هر یک از ما در موقعیت‌های مختلف، ‌مثل هیجان‌ها، ترس، ‌عصبانیت یا قرار گرفتن در محیط‌های سرد و یا گرم، ‌تغییراتی را در رنگ پوست خود نشان می‌دهیم. اغلب این تغییرات به دلیل تغییر در جریان خون زیر پوست اتفاق می‌افتند.

به گزارش نیوساینتیست، به زودی به کمک نرم‌افزاری جدید، چهره‌های مجازی هم می‌توانند این تغییر رنگ‌های پوست را نشان دهند. بدین ترتیب،‌ این چهر‌ها طبیعی‌تر و در نتیجه تاثیرگذارتر خواهند بود.

یکی از محققین دانشگاه لندن به نام تیم ویریچ به اتفاق همکارانش، با استفاده از ابزاری که میزان نور پراکنده شده و یا جذب شده توسط پوست را اندازه‌گیری می‌کند، چهره داوطلبان را بررسی کردند. آن‌ها تغییرات رنگ پوست چهره این داوطلبان را در حالی که حالات هیجانی مختلفی را ابزار می‌کردند، ثبت کردند و همچنین از آن‌ها خواستند فعالیت‌های مختلفی مثل دویدن روی پله‌ها را انجام بدهند و باز هم تغییر رنگ پوست چهره آن‌ها را ثبت کردند.

چهره

سپس تمامی این تصاویر ثبت شده به یک مدل تبدیل شد: مدل چگونگی تغییر رنگ چهره. نتیجه این مدل هم یک نرم‌افزار بود. با استفاده از این نرم‌افزار،‌ انیماتور فقط باید نقطه‌هایی را روی چهره شخصیت مجازی خود مشخص کند که با نقاط مدل همخوانی داشته باشند، مانند گوشه لب‌ها. سپس باید هیجان یا فعالیت مورد نظر خود را انتخاب کند. مثلا تعیین کند که شخصیت خجالت‌زده است یا این که فعالیت بدنی سختی داشته است. کار بعدی این است که تغییر رنگ شخصیت مجازی خود را تماشا کند!‌ این تغییرات به طور خودکار روی چهره اعمال خواهند شد. ویریچ در مورد ابداع خود می‌گوید: «شما می‌توانید یک ابراز هیجان واقعی داشته باشید.»

برای تماشای نمونه این مدلسازی میتوانید اینجا را کلیک کنید یا منتظر بمانید فیلم در ادامه بارگذاری شود. توجه داشته باشید حجم فیلم 25 مگابایت است و اگر از اینترنت با پهنای باند پایین استفاده میکنید، ممکن است در تماشا یا دانلود آن دچار مشکل شوید. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =