چینی‌ها به ایرانیان متقاضی بلیت بازی‌های افتتاحیه را نمی‌فروشند!

شمارش معکوس عدد 23 را برای شروع بازی های آسیایی گوانگ ژو نشان می دهد. مسئولان برگزاری کم کم برای به رخ کشیدن هنر مردمان اژدهای زرد آماده می شوند. البته همه می توانند با ارائه کارت شناسایی صاحب یک بلیت شوند. در حالی که  فروش بلیت های بازیها را شروع شده  اما ایرانی ها هنوز نتوانسته اند بلیت بخرند.

کمیلی یکی از تاجران  ایرانی است که در گوانگ ژو بسر می برد او با این که دلش می خواهد افتتاحیه بازیهای آسیایی را از نزدیک ببیند اما نمی تواند.:«در سایت فروش بلیت ها برای ایرانی ها آدرس قدیم ساختمان کمیته ملی المپیک ثبت شده و از ایرانی ها خواسته اند تا برای تهیه بلیت به ان مراجعه کنند.به همین خاطر به هیچ ایرانی بلیت نمی فروشند.»

او که انتظار این مورد را نداشته می گوید:«مردم بقیه کشورها مشکلی ندارند اما به ما مستقیم بلیت نمی فروشند. فقط هم این مشکل برای ایرانی هاست.»

کمیلی که به ایران آمده تا بتواند بلیت را بگیرد اما تا به حال دستش خالی مانده:«من که یک تاجرم برای پیگیری کار به تهران آمده ام تا بتوانم بلیت را بگیرم اما با این که با کمیته ملی المپیک هم تماس گرفته ام با این حال دوندگی هایم بی نتیجه مانده است.»

این اتفاق در حالی رخ داده که کمیته ملی المپیک با همکاری انجمن اسلامی در گوانگ ژو  وبرای حمایت ورزشکاران کانون هواداران را تشکیل داده است. هرچند این کانون هم استارت اولیه را زده اما هنوز فعال فعال نیست. شاید دوهفته دیگر فعالیتش را شروع کند.

سید جلال یحیی زاده رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون تربیت بدنی دراین باره می گوید: «برای اولین بار است که این قضیه را می شنوم. من این مساله را با مسئولان پیگیری می کنم.. به طور قطع نباید این شرایط باشد.به هر حال فکر می کنم با مسئولان باید صحبت کرد.»او در باره کانون هوادارن می گوید:«تا آنجایی که می دانم این کانون سه هفته پیش شکل گرفته است و قرار بود بعضی از بچه های انجمن اسلامی در ان فعالیت کنند.فکر می کنم شاید امکان اقدام از کانون هم باشد.»

او معتقداست البته تهیه بلیت برای ایرانی ها اقدام فرهنگی خوبی به حساب می آید: «می توان مثل بعضی مواقع که بلیت برای تماشاگران تهیه می شود این کارهم برای علاقمندانی که مشکل دارند  در دستور کار قرار بگیرد که کار فرهنگی  ارزشی هم محسوب می شود.نه تنها برای ایرانی ها که برای همه آنهایی که ایران را دست دارند.»

البته بعضی ها با شنیدن این خبر متعجب شده و می گویند کمیته ملی المپیک تعدادی بلیت افتتاحیه را خریده اند اما نمی دانیم که چطور تنها مقابل اسم ایران در سایت بازیها نوشته شده ایرانی ها برای بلیت به کمیته ملی المپیک  مراجعه  کنند. البته همانها باز حدس می زنند شاید این مساله به خاطر آن است که آزانس های مسافرتی  تور ویژه گوانگ ژو همزمان با بازیها دارند و همین مساله ساز دشه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =