۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰

محققان متوجه شدند افرادی که اقدام به درمان عفونت‌های لثه‌ای خود میکنند با بهتر کردن عملکرد دفاعی خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته را کاهش می‌دهند.

بیمارانی که سابقه حمله قلبی یا سکته دارند، ممکن است با انجام درمان ها یا جراحیهای دندان پزشکی باز هم دچار سکته شوند.

تحقیقات نشان می دهد اعمال جراحی سنگینن مانند برخی از درمانهای مرتبط با لثه ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهند به طوری که بیمارانی که ظرف 5 سال گذشته دچار حمله قلبی یا سکته شده اند با احتمال 1.5 برابر بیش تز از دیگران ممکن است تا 4 هفته بعد از مراجعه به دندان پزشک باز هم دچار سکته شوند البته محققان اعلام کردند با وجودی که احتمال این واقعه وجود دارد، اما افراد کمی هستند که دچار این حالت شوند.

تحقیقات قبلی هم نشان داده بود برخی بیماری های مزمن مرتبط با دندان، مانند عفونت های لثه می تواند باعث پاسخ تورمی در بدن شود. تورم پاسخ سیستم ایمنی بدن انسان نسبت به عفونت است که می تواند از بدن در برابر عوامل بیماری زا محافظت کند. اما اگر این حالت به صورت مزمن در بیاید ممکن است خطراتی انسان ها را تهدید کند که از جمله آن می توان به حملات قلبی اشاره کرد.

مطالعات قبلی نیز رابطه بین بیماری های لثه و سکته قلبی را مشخص کرده بود. حتی محققان متوجه شدند افرادی که اقدام به درمان عفونت های لثه ای خود می کنند با بهتر کردن عملکرد دفاعی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سکته را کاهش می دهند.

دکتر لیام اسمیت از مرکز بهداشت دهان لندن در این باره گفت: بهترین توصیه به افرادی که در خطر حمله قلبی قرار دارند این است که درمان های دندان پزشکی خود را به تدریج و به صورت طولانی مدت انجام دهند. هم چنین افرادی که به طور مرتب داروهایی مانند آسپیرین یا استاتین را مصرف می کنند بهتر است در حین درمان های دندان پزشکی هم به مصرف داروهای خود ادامه دهند.

این نتایج با انجام تحقیقات روی هزار و 152 نفر که در بین سال های 2002 تا 2006 به حملات قلبی و سکته دچار شده بودند به دست آمده است. این افراد در هنگام ابتلا به سکته تحت درمان های دندان پزشکی نیز قرار داشتند.

ام.اس.ان، 19 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =