ایسنا نوشت:

حسین اسرافیلی مجموعه سروده‌های عاشورایی‌اش را با عنوان «تشنه در باران زخم» که دربرگیرنده سروده‌های کلاسیک این شاعر درباره قیام عاشورا و مظلومیت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت است، به چاپ سپرده است.

اسرافیلی توضیح داد که این مجموعه در سال‌های اخیر نوشته شده، برخی از آن‌ها در مجموعه‌های آثارش منتشر شده و تعدادی نیز تا به حال عرضه نشده است. یک سالی می‌شود که این مجموعه‌ را برای چاپ به دبیرخانه جشنواره شعر فجر سپرده تا از طریق آن‌ها منتشر شود؛ اما هنوز خبری نیست.

همچنین مجموعه‌ای از سروده‌های دفاع مقدس این شاعر به طور مستقل تدوین و چاپ می‌شود.

او که پیش‌تر در سال‌های دهه‌ی 70، مجموعه شعری از سروده‌هایش در حوزه‌ی دفاع مقدس را منتشر کرده است، توضیح داد: من برای نخستین‌بار مجموعه مستقل شعرهایم درباره دفاع مقدس را با عنوان «زیر سایه‌ی ذوالفقار» در سال 70 منتشر کردم و اکنون «صخره و پلنگ» اثر دیگری در همین زمینه است که به زودی منتشر می‌شود.

اسرافیلی‌ که پیش‌تر از این، تألیف «یادنامه شهریار» خبر داده بود، گفت: با این‌که تألیف آن مدت‌ها پیش تمام شده است، هنوز از چاپش خبری نیست. به گفته او، این اثر شامل زندگی‌نامه‌ای مفصل از شهریار و نقطه‌نظرات این شاعر درباره موسیقی و شعر است. همچنین گزیده‌ای از گفت‌وگوهای شهریار و نیز گزیده‌ای از مقاله‌های درباره این شاعر، نگاه به زندگی معنوی شهریار و تحولی که در او رخ داد، به همراه نمونه‌هایی از آثارش و چندین عکس از دیگر بخش‌های این کتاب‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =