شهریار بحرانی کارگردان فیلم سینمایی «ملک سلیمان» تأکید کرد در قسمت​های بعدی این فیلم سینمایی به دنبال تصویر کردن جهاد اکبر انسان است.

به گزارش «خبرآنلاین»،  مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده، امین زندگانی، بازیگر و شهریار بحرانی کارگردان «ملک سلیمان» عصر امروز شنبه 24 مهر با حضور در «کافه خبر» درباره این فیلم سینمایی که این روزها در سینماهای تهران و برخی شهرستانها روی پرده است، سخن گفتند.

بحرانی درباره قسمت‌های دو و سه این فیلم سینمایی که به گفته او بعد از موفقیت‌های فیلم اول در اکران تدارک ساخت آنها فراهم خواهد شد، گفت: «در قسمت اول «ملک سلیمان» داستان از مشاهدات حضرت سلیمان(ع) شروع می‌شود؛ خداوند از طریق آن زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا حضرت سلیمان(ع) متوجه ضعف‌های بنیادین حکومت خودش شود. حضرت سلیمان حکیم بودند و به واسطه نشانه‌ها درمی‌یابند که خداوند ملک ایشان را به جسدی بی‌جان و بی‌روح تشبیه می‌کند. ایشان درمی‌یابند که دلیل نبود این روح چیست و در نتیجه خداوند او را کمک می‌کند تا ملک بی‌بدیل خود را بنا کند.»

او ادامه داد: «اولین قدم برای بنا کردن این ملک نزدیک شدن به عالم اجنه و شیاطین و در نهایت به تسخیر درآودن آنان است. راهکاری که خداوند در قرآن مطرح می‌کند و در آن مردم را به رعایت تقوا و اطاعت از ولی خود رهنمون می‌کند. این راهی است که می‌تواند مردم را در دنیای مادی و در میان سرگشتگی‌های دنیایی سالم نگه دارد و به منزل مقصود برساند. سلیمان نبی(ع) موفق به تسخیر فضای شیطانی حاکم شده بر ملک خود و غلبه بر فضای فتنه‌گون سرزمین و امت خویش می‌شود و همه این داستان در بخش اول فیلم مطرح شد.»

بحرانی درباره بخش دوم فیلم نیز گفت: «قسمت بعدی فیلم ماجرای «ملک» است که حضرت سلیمان(ع) با شکوه تمام آن را اداره می‌کند، اما چون اجازه نابودی کامل شیاطین را از سوی خداوند ندارد، این بار اتفاق عجیبی می‌افتد و مردم به سراغ شیاطین می‌روند و سحر و جادو طلب می‌کنند. اینجاست که درمی‌یابیم جهاد اول جهاد اصغر بوده و حالا جهاد اکبر در راه است. متأسفانه براساس فرمایش قرآن در آن مقطع همه کافر می‌شوند غیر از سلیمان نبی(ع).»

او ادامه داد: «در این بخش عبرت می‌گیریم که باید شیاطین نابود شوند و غیر از این راهی برای رهایی وجود ندارد. درواقع در  قسمت دوم به بررسی وسوسه و جذابیت‌هایی که در گناه وجود دارد، می‌پردازیم و همچنین می‌بینیم که شیطان از چه روش‌هایی وارد زندگی افراد می‌شود تا انسان را در مسیری که خود می‌خواهد وارد کند. بنابراین در این بخش به بحث مهم انسان‌شناختی می‌پردازیم.»

این کارگردان در مورد بخش سوم فیلم«ملک سلیمان» گفت: «در قسمت سوم شاهد ادامه برپایی ملک هستیم تا جایی که اعمال مثبت انسان تبدیل به وجوه مادی می‌شود و برزخیات کمرنگ می‌شوند و صور مثالی افعال را می‌بینیم و در نهایت فیلم با حضور بلقیس و ایمان آوردن او که نماد ایمان آوردن بشر است ادامه می‌یابد و با ماجرای مرگ سلیمان نبی(ع) به پایان می‌رسد.»

مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده این فیلم نیز از برنامه اکران بین‌المللی «ملک سلیمان» در آمریکا و خاورمیانه خبر داد و گفت: «بعد از پایان اکران در ایران برنامه‌های اکران بین‌الملل را آغاز می‌کنیم.»

گزارش کامل حضور کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین احمدی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
    11 1
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام افرادی که در تهیه ی این فیلم زیبا شرکت داشتند،من به عنوان یک ایرانی با دیدن این فیلم به خودم افتخار می کنم که کشورم توانایی ساخت چنین فیلمها ی فاخری را دارد. تیزر این فیلم را به هر که نشان دادم ابتدا فکر میکرد یک فیلم هالیوودی است. امیدوارم قسمتهای بعدی این فیلم هم ساخته شودو در پایان اجرتان با خدا...
  • فیلم ساز IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
    4 12
    ساخت فیلم چند میلیاردی که در سه روز اول فروش خود 19 میلیون فروخته چه توجیه عقلانی دارد ؟
  • محسن IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
    7 5
    مایه مباهات بود. سپاسگذارم
  • احمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
    1 9
    در اين فيلم بيش از حد اغراق شده است، به نيت تماشاي يك فيلم مذهبي به سينما رفتم و با فيلمي اكشن و ترسناك مواجه شدم، تصوير پردازي ها زيبا است ولي داستان فيلم نامه واقعا جاي سوال دارد، داستان پيوستگي لازم را ندارد و با آن چيزي كه از حضرت سليمان و ملكش و منشش شنيده ايم تفاوت زيادي دارد. نمي دانم نويسنده محترم اين داستان را از كجا آورده و اينهمه به آن شاخ و برگ داده اند.
  • مارشال IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
    7 0
    بهترین فیلم ایرانی بود که دیدم، عالی بود، از فیلم های هالیودی بهتر بود چون داستانی بر اساس واقعیت خلقت بود نه بر اساس فانتزی
  • محمد جعفري IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    9 1
    واقعا از كليه عزيزاني كه اين فيلم را تهيه كرده‌اند متشكرم و خواهشمندم كه يك فيلم كامل از كل زندگاني اين پيامبر و پدر بزرگوارشان تهيه فرماييد. واقعا سطح فيلم از نظر علمي و فني بسيار بالا و عالي بود. اجركم عندالله
  • مریم راثی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    5 2
    یک در دنیا هزار در آخرت نصیب تمام زحمت کشان راه تبلیغ شود انشاالله.امین زندندگانی بهترین بازی خود را ارائه کرده بود
  • مهدی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
    5 1
    با سلام و خسته نباشی فیلم بسیار عالی بود و واقعا خیلی خوب است که انسان بتواند از امکانات روز در راه آگاه کردن انسان و تبلیغ دین خدا استفاده کند سعی کنید تا می توانید از این فیلم ها بسارید فقط خدا میداند چه ثوابی در انتظار شماست.
  • مهرداد IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
    7 0
    حالا دیگه میشه این فیلمو هم رده فیلمهای هالیوودی قرار داد و توقع بهترازاینها رو داشت.یک خسته نباشیدبلند به همه دست اندرکاران این فیلم علی الخصوص آقایان بحرانی و زندگانی.
  • ؟؟؟؟؟؟ IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
    6 1
    لازم شد فیلمو برم ببینم
  • شهاب IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    9 1
    واقا جلوه هاي بصري فيلم عالي بوى و موسيقي هاي متن عالي ىاشت
  • نمایشنامه نویس IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    7 2
    تصاویر فوق العاده زیباو حرفه ای.موسیقی بی نظیر.گریم در حد خوب.بازیها فوقالعاده ضعیف در حد نازلترین فیلمهای تلویزیونی.کارگردانی و فیلم نامه فوقالعاده بد.
  • رضوان IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    8 1
    من "ملک سلیمان" را خیلی دوست داشتم.بعد از دیدن این فیلم نظرم کاملا درباره ی آقای "امین زندگانی" عوض شد.خیلی دلم میخواست قسمت های 2 و3 هرچه زود تر فیلمبرداری و ساخت شود.
  • ! IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
    2 3
    مشکل اینجا بود که در جنگ ها ما فقط زخمی شدن رادیدیم،ماباید دست های بریده شده و از اینجور چیز هارا هم می دیدیم!
  • atlantic IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    3 2
    in my idea the film was really professional and attractive and i am really  proud of my country that can make this perfect films and i really thank the factors of this film because of this good acting and film_taking and the the perfect story of the film in my idea the story was completely punctual and true and very attractive and it was the best iranian film that i have ever seen
  • آشا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    7 1
    اقاي زندگاني خيلي زيبا وجذاب بازي كردند براي ايشان ارزوي موفقيت دارم
  • نعیمه IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
    8 1
    به نظر من که عالی بود. فوق العاده من این فیلمو دو بار تو سینما دیدم خیلی دلم میخواست برای بار سوم هم برم و ببینم ولی متاسفانه از تو سینما برداشتنش. الانم لحظه شماری میکنم تا هر چه زودتر سی دی یا دی وی دیش بیاد تا بگیرم. واقعا که خســـــــــته نباشن. یدنیا ممنون
  • مسلمان IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    8 1
    سلام بر مجاهدان راه حقیقت بنده توفیق دیدن این فیلم را چهار مرتبه داشته ام و خدا را سپاس می گویم که شاهد فیلمی بودم که در آن احساس عبادت می کردم
  • منصف IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    8 0
    1.فیلم برداری اثر کاری ویژه 2.موسیقی متن شاهکار 3.جلوه های بصری در حد مطلوب 4.بازی بازیگران بسیار موثر 5.فیلمنامه متوسط اما بسیار دلنشین 6. کارگردانی بسیار قوی
  • پریسا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    8 1
    من 10بارتاحالااین فیلم رودیدم خیییلی خوب بودلطفاقسمتهای بعدی ان رابسازید
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    7 4
    همه چیش عالی بود ولی صدا برداریش زیر صفر بود.
  • محمد رضا IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    5 1
    فیلمی سرشار از معارف قرآنی و حقیقتی بزرگ درباره آینده ای نه چندان دور که ما با سرعت به سمت آن در حرکتیم (به 5دقیقه آخر فیلم توجه ویژه داشته باشیم)
  • صاد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    5 5
    فیلم میتونست هنوز غنی تر و قوی تر باشه یعنی اینکه مطالب بیشتری به مخاطب برسونه. انتظار بیشتری از آقای بحرانی هس. نباید در اصول هایمان در سینما کوتاهی کنیم. اگرچه رسالت سینما از زمان پیدایش غفلت بوده اما ما با تفکر اسلامیمان، سینمایمان تفاوت پیدا می کند ومی شود تنبه و عبرت بیداری ونباید از مسیرمان منحرف شویم.
  • shadi IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    2 1
    فیلم ملک سلیمان واقعا عالی بود ااز همه ی لحاظ... من از صمیم قلب آرزو از این دسته فیلم های قوی زیادتر ساخته بشه
  • تقی پور IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    1 3
    با ارزوی خدا قوت به دست اندر کاران این فیلم زیبا فقط قسمتهای ترسناک فیلم اغراق امیز بود
  • وحید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 1
    سلام خدمت سازندگان فیلم ملک سلیمان. برای بیشتر ایرانی ها از جمله خود من این فیلم مایه افتخاره. فقط ای کاش این فیلم کامل دوبله میشد تا جذابیتش چندین برابر میشد. از سازندگان زحمتکش این فیلم خواهش میکنم اگه سری های بعدی این فیلم رو ساختن کامل دوبله اش کنند . خدا قوت
  • کامران A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    1 0
    باید ادامه دهید.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    1 0
    خیلی خیلی عالی بود مرسی ازهمه عزیزان