ایرنا نوشت:

 مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت ‌آموزش و پرورش گفت: ابتلا به پدیکلوز(شپش) در دانش آموزان مناطق شهری بیشتر از روستایی است. 

'حسن ضیاءالدینی' افزود: در مناطق شهری و مناطق بالای شهر، به دلیل استفاده از استخرهای شخصی و عدم رعایت اصول بهداشتی، ابتلا به شپش در دانش آموزان بیشتر از مناطق روستایی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوعی از این بیماری به عنوان شپش مژه در بین دانش آموزان رایج شده است؟ گفت: چنین بیماری وجود ندارد و بیماری شپش مربوط به موهای سر می شود.

ضیاءالدینی با بیان اینکه چنانچه مواردی از شپش در دانش آموزان دیده شود، آنان برای درمان به مراکز درمانی معرفی می شوند، افزود: سال گذشته، هفت میلیون دانش آموز شش تا 18 ساله در مدارس شهری و روستایی تحت آموزش بهداشت های فردی برای پیشگیری از بیماری شپش قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت ‌آموزش و پرورش ادامه داد: امکان انتشار این بیماری در کانون های تجمعی از جمله مدرسه، دانشگاهها، باشگاهها و اردوها بیشتر است و انتشار این بیماری فقط به مدارس اختصاص ندارد.

ضیاءالدینی گفت: برخی تصور می کنند که این بیماری به دلیل سطح بهداشت پایین خانواده ها به وجود می آید در حالی که امکان بروز این بیماری با هر نوع فرهنگ و بهداشتی و بخصوص در فصل زمستان به دلیل پوشش زیاد امکان پذیر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =