وزیر فرهنگ بوسنی گفت تا زمانی که آنجلینا جولی فیلمنامه اولین تجربه کارگردانی خود را در اختیار آنها قرار ندهد اجازه فیلمبرداری در این کشور را ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم بازیگر آمریکایی یک درام عاشقانه است که داستان آن در پسزمینه جنگ بوسنی روی می‌دهد.

با این حال، گاوریلو گراهواچ وزیر فرهنگ بوسنی روز پنجشنبه، گفت: «با درخواست گروه سازنده این فیلم مخالفت شده، برای اینکه همراه درخواست فیلمنامه ارسال نشده است. آنها دیگر اجازه فیلمبرداری در بوسنی ندارند.»

این تصمیم به دنبال اعتراض یک انجمن قربانیان زن جنگ بوسنی اتخاذ شد. اولین تجربه کارگردانی آنجلینا جولی که عنوان آن هنوز اعلام نشده درباره یک مرد صرب و زنی بوسنیایی است که در بحبوحه جنگ در فاصله سال‌های 1992 تا 1995 عاشق هم می‌شوند.

در همین حال، بی‌بی‌سی گفت در بوسنی گزارش شده داستان عاشقانه فیلم بین یک مرد متجاوز صرب و قربانی مسلمان اوست. انجمن قربانیان زن جنگ این بحث را مطرح کرده که فیلم «نوعی تحریف تاریخ» است.

وزیر فرهنگ بوسنی گفت: «اگر آنها فیلمنامه را برای ما بفرستند و ببینیم داستان متفاوت با چیزی است که شنیده‌ایم، درمورد صدور مجوز فیلمبرداری تجدید نظر خواهیم کرد.»

به گزارش بی‌بی‌سی، جولی هفته پیش نامه‌ای به انجمن قربانیان زن جنگ نوشت و درباره داستان فیلم به آنها اطمینان داد. ضمنا یکی از نزدیکان پروژه گفت فیلمنامه اکنون برای وزارت فرهنگ بوسنی ارسال شده است.

جولی روز پنجشنبه در واکنش به تصمیم وزارت فرهنگ بوسنی، گفت: «قطعا هر تفسیر دراماتیک همیشه مورد مخالفت کسانی است که تجربه واقعی از آن رویداد داشته‌اند. این یک مستند نیست. پیچیدگی‌های بسیاری در طرح داستانی فیلم هست که در آن ماهیت حساس ارتباط شخصیت‌های اصلی مورد اشاره قرار می‌گیرد و این زمانی آشکار خواهد شد که فیلم به نمایش درآید.»

او افزود: «امیدوارم مردم تا وقتی فیلم را ندیده‌اند درمورد آن قضاوت نکنند.»

زانا ماریانوویچ بازیگر بوسنیایی در فیلم جولی بازی می‌کند که فیلمبرداری آن در بوداپست پایتخت مجارستان آغاز شده و بخش‌هایی از آن در سارایوو فیلمبرداری خواهد شد.

سارایوو پایتخت بوسنی در دوران جنگ داخلی به مدت سه سال تحت محاصره نیروهای صرب بود و در آن مدت جنایت‌های بسیار اتفاق افتاد.

هالیوود ریپورتر / 14 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۴
    0 0
    یعنی طرف عاشق کسی شده که باعث آزار و اذیتش شده؟ خب تحربف واقعیت اینه دیگه
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
    0 0
    عالیه.ببین کی تو بوسنی فیلم میسازه.این خانم که میگن هموطن کسانی مثل هالبروک وبقیه مسئولای پشت پرده امریکایی نیست که تو مدت جنگ حتی رسانه هاشون بوسنی رو خفه کردن.اونوقت ما چی کار کردیم؟مایی که روایت فتحمون تو جنگ پا به پای رزمنده های بوسنی با دوربینشون جنگید.حالا یکی به من بگه از کجا خنجر وشقایقو پیدا کنم.ما اونجا شهید دادیم اونوقت خاکستر سبز حاتمی کیا مجوز نگرفت.ماواقعا چی کار کردیم؟مایی که تو بوسنی شهید دادیم