به گزارش ایرنا:

معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، گفت: رتبه بندی علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور براساس شاخص­های جامع­ اعم از توسعه کمی و سیاست های کیفی انجام شد.

درمان و‌آموزش پزشکی، 'محمد علی محققی' معاون آموزشی وزارت بهداشت به تاریخچه رتبه­بندی دانشگاههای علوم پزشکی در جهان و ایران اشاره کرد و گفت: رتبه­بندی نظام­مند دانشگاههای علوم پزشکی در ایران در سال 79 انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در فعالیت­های جدید، موضوع رتبه بندی دانشگاه­ها در سال 89-88 در حوزه معاونت آموزشی در دستور کار قرار گرفته و به مدت 9 ماه توسط تعدادی از خبرگان علوم پزشکی و براساس شاخص­های تعیین شده و در جهت اهداف آموزش پزشکی کشور به صورت نظام­مند تدوین شد.

محققی با یادآوری اینکه نظام جدید رتبه بندی دانشگاه­های علوم پزشکی در سال تحصیلی 90-89 اجرا می شود، گفت: شاخص­هایی که برای رتبه بندی مورد نظر خبرگان قرار گرفته است علاوه بر اعضای هیات علمی، تعداد رشته­های موجود و فعال شده در دانشگاه، تحلیل عملکرد دانشگاه در مورد برنامه­های راهبردی آموزش، مدیریت جلسات و جذب هیات علمی است .

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، همچنین رعایت مقررات جاری، ثبات مدیریت، گردش نخبگان در مدیریت­ها هم از شاخص­های مورد اتفاق نظر در این رتبه بندی عنوان کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشرفت تحصیلی، میزان موفقیت دانشجویان در دوره های بالاتر را نیز به عنوان شاخص­های دیگر مورد بررسی برای رتبه بندی دانشگاه­ها عنوان کرد.

وی گفت: عملکرد مرکز توسعه آموزش که به عنوان اتاق فکر در دانشگاهها عمل می­کنند و همچنین ارزیابی مدیران ستادی وزارتخانه از دانشگاه­ها نیز در رتبه بندی مورد توجه قرار می­گیرد.

محققی توضیح داد: برگزاری جشنواره­ها، فعالیت­های ویژه بخصوص از دیدگاه نوآوری، آموزش پاسخگو و همچنین توجه به تکریم مفاهیم عالیه اخلاق حرفه­ای بخشی از شاخص­های مورد بررسی بوده است.

کد خبر 98518

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار