معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، گفت: رتبه بندی علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور براساس شاخصهای جامع اعم از توسعه کمی و سیاست های کیفی انجام شد.
درمان وآموزش پزشکی، 'محمد علی محققی' معاون آموزشی وزارت بهداشت به تاریخچه رتبهبندی دانشگاههای علوم پزشکی در جهان و ایران اشاره کرد و گفت: رتبهبندی نظاممند دانشگاههای علوم پزشکی در ایران در سال 79 انجام شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در فعالیتهای جدید، موضوع رتبه بندی دانشگاهها در سال 89-88 در حوزه معاونت آموزشی در دستور کار قرار گرفته و به مدت 9 ماه توسط تعدادی از خبرگان علوم پزشکی و براساس شاخصهای تعیین شده و در جهت اهداف آموزش پزشکی کشور به صورت نظاممند تدوین شد.
محققی با یادآوری اینکه نظام جدید رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی در سال تحصیلی 90-89 اجرا می شود، گفت: شاخصهایی که برای رتبه بندی مورد نظر خبرگان قرار گرفته است علاوه بر اعضای هیات علمی، تعداد رشتههای موجود و فعال شده در دانشگاه، تحلیل عملکرد دانشگاه در مورد برنامههای راهبردی آموزش، مدیریت جلسات و جذب هیات علمی است .
این مقام مسوول در وزارت بهداشت، همچنین رعایت مقررات جاری، ثبات مدیریت، گردش نخبگان در مدیریتها هم از شاخصهای مورد اتفاق نظر در این رتبه بندی عنوان کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشرفت تحصیلی، میزان موفقیت دانشجویان در دوره های بالاتر را نیز به عنوان شاخصهای دیگر مورد بررسی برای رتبه بندی دانشگاهها عنوان کرد.
وی گفت: عملکرد مرکز توسعه آموزش که به عنوان اتاق فکر در دانشگاهها عمل میکنند و همچنین ارزیابی مدیران ستادی وزارتخانه از دانشگاهها نیز در رتبه بندی مورد توجه قرار میگیرد.
محققی توضیح داد: برگزاری جشنوارهها، فعالیتهای ویژه بخصوص از دیدگاه نوآوری، آموزش پاسخگو و همچنین توجه به تکریم مفاهیم عالیه اخلاق حرفهای بخشی از شاخصهای مورد بررسی بوده است.
به گزارش ایرنا:
کد خبر 98518
نظر شما