برای ارایه انتقاداتم ابتدا سعی کردم این موارد را با یکی از مدیران مجموعه مطرح کنم ولیکن شماره تلفنهایی که از ۱۱۸ گرفتم هیچکدام جواب ندادند و آدرس ایمیل هم هیچ ربطی به این فروشگاه ندارد.

اغلب تهرانی هایی که قبلا تجربه خرید از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نظیر شرکت کارفور Carrefour فرانسه را در کشور های عربی اطراف خلیج فارس و یا اروپا داشته اند حتما از سر کنجکاوی هم که شده به فروشگاه هایپر استار HyperStar که در غرب تهران ساخته شده است سری زده اند.

من هم جزو اولین کسانی بودم که کنجکاو بودم ببینم در نسخه ایرانی فروشگاه کارفور چه می گذرد. در هفته اول افتتاح آن به زحمت آدرس آنرا در منطقه ای که تا به حال پا به آن نگذاشته بودم در منتها الیه غرب تهران پیدا کردم .

دو عامل اصلی باعث ذهنیت مثبت من نسبت به فروشگاه بود. اول تجربه های خوبی که از خریدهایم از کارفور و فروشگاههای مشابه در خارج از کشور داشتم و دیگری مدیریت این فروشگاه بود که می گفتند فرانسوی است و با الگو برداری از تجربه کارفور در جهان انجام می شود و خوش بین بودم تا اثر مثبتی در فرهنگ خرید و فروش ایرانیان داشته باشد و در کنار سود آوری برای فروشنده احترام و صرفه جویی بیشتر را نیز برای خریدار به همراه بیاورد.

همه این رویا ها ساعت 11 شبی که پرسنل فروشگاه به شیوه تحقیر آمیزی همه مشتریان را مجبور به خروج و جا گذاشتن سبد های خریدشان کردند فرو ریخت.

جمعه 11 دی ماه یعنی حدودا سه ماه پس از افتتاح به اصرار یکی از دوستانم سری به این فروشگاه زدیم و علیرغم تحمل شلوغی و ترافیک مسیر دستاورد خریدمان چیزی جز اعصابی خرد شده و چند ساعت وقت حرام شده و احساس خسارت و شکمی گرسنه نبود.

برخی پرسنل این فروشگاه با صدای بلند و حرکات دست و رفتار غیر محترمانه فضایی مبهم از نگرانی و بی احترامی را در این فروشگاه حاکم کردند و بدون عذر خواهی همه را مجبور به خروج کردند و حتی به مشتریان اجازه ندادند شام شبشان را که برای خریدش در صف ایستاده بودند حساب کنند.دردآور ترین قسمت این ماجرا آنجا بود که برخی مامورین با غرور می گفتند که سیستم از دبی قطع شده است و ما دیگر اجازه نداریم از کسی جنسی را تحویل بگیریم. واقعا که چه افتخاری!

در طول این مدت تجربه های مختلفی از خرید در این فروشگاه داشتم و خودم را قانع میکردم که به شرایط فعلی اکتفا کنم و نگاه مثبتی به این فروشگاه داشته باشم و آنرا وارد برنامه زندگی ام کردم. تا به حال هفت یا هشت بار به این فروشگاه رفته ام و حتی این فروشگاه را به چند نفر معرفی کردم و در روزهای خلوت تر از این فروشگاه خرید های هفتگی انجام می دادم .

با این حال تجربه من از این فروشگاه با ادعای مدرن بودن آن چندان تناسبی ندارد.عملکرد این فروشگاه قابل اغماض نیست و چون دوست ندارم قربانی بی فرهنگی و رفتار نامربوط ایشان بشوم تصمیم گرفتم تا برخی نظراتم را در مورد این فروشگاه مطرح کنم. برای من وجود این فروشگاه صرفا از نظر فرهنگی با ارزش بود و می توانست فرهنگ جدیدی در کسب و کار ارایه کند که ضمن احترام بیشتر به مشتری محصولات ارزانتری را هم به او ارایه کند ولیکن در عمل چنین نیست و حتی فرهنگ رایج ایرانی را هم خدشه دار میکند.

نام این فروشگاه در ابتدا به عنوان کارفور شایع شد. آنچه که دیدیم هایپر استار بود که در کنارش تابلوی سیتی سنتر زده بودند. بعدا به سیتی استار تغییر پیدا کرد. اسمی از هایپر مارکت هم گاه گاهی به گوش می رسید و در نهایت آنچه که به نظر میرسد این است که اسم این فروشگاه هاپیر استار است که نشانی از زبان شیوای فارسی ندارد و همه نشانه ها مثل تابلوهای رنگ و رو رفته زرد و قرمز آن کپی ناقصی از فروشگاه کارفور است.

فرض را بر این میگذاریم که کارفور فرانسه درجهت کاهش ریسک سرمایه گذاری و در جهت منافعش در این طرح مشارکت حداقلی دارد و برای همین نخواسته است برند خود را برای آن استفاده کند و نام کارفور را حتی از روی بند کارت شناسایی کارکنانش نیز حذف می کند ولیکن آنچه که مسلم است مدیریت اجرایی آن به نام کارفور شایع شده است و این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا میکند که تغییر نام از طرف فرانسوی باشد و این فروشگاه مطابق مصاحبه یکی از مسولینش فقط برای ایران و پاکستان از نام هایپر استار استفاده کرده باشد.

دستاورد این شایعات و تغیر نامها و رفتارها برای مخاطب عام ایرانی نوعی تحقیر است. گویا کارفور فرانسه در شان نام و اندازه خود نمی دانسته که نام ایران در فهرست فروشگاههای زنجیره ای که در آن مدیریت دارد بگذارد و ملت ایران باید علیرغم سود سرشاری که روانه حسابهای بانکی سرمایه گذاران میکنند بایستی قدر هر آنچه که هست را هم بدانند تا بتواند گوشه ای از فروشگاههای مدرن جهانی را تجربه کنند.واقعا چه افتخار بزرگی!

در ابتدا شایع شده بود که تجهیزات و حتی کامپیوتر ها و امکانات این فروشگاه را خود کارفور فرانسه تامین کرده است. آنچه که من دیدم دستگاههای فروش خاک خورده و از دور خارج شده ای بود که منت آن به سر ایرانیها گذاشته شده است. سیستمی که حتی از ارایه یک صورتحساب فارسی عاجز است و حتی یک نمایشگر مشتری ندارد.

قیمتهای اینگونه فروشگاهها اصولا بایستی بین قیمت خرده فروشی و عمده فروشی باشد. آنچه که من دیدم قیمت اغلب اجناس هم پایه سایر سوپر مارکتهای سطح شهر است. جالب تر اینکه قیمت برچسب خورده در مواردی با قیمتی که در صورتحساب نهایی دریافت میکنید متفاوت است و فروشگاه به محض گرانتر شدن قیمت یک جنس مبلغ آنرا در سیستم کامپیوترش به روز میکند . مبادا مشتری ارزان بخرد.

با وجود این سود سرشار و ترافیک روز افزون مشتریان. فروشگاه حاضر نیست با تساهل و تسامح و احترام متناسب با فرهنگ ایرانی قانونگذاری کند و ریسکها و هزینه های معمول در چنین فروشگاهی را بپذیرد. قوانین و رفتار حاکم بر فروشگاه متناسب با درصد محدود متخلفین است و این از نحوه رفتار برخی مامورین فروشگاه مشخص است. در کل رفتار ها گاهی به گونه ای غیر محترمانه است که حس می کنید از ایرانیان حق توحش می خواهند.

برای مثال هفته های اولی که به هایپر استار رفتم از روی عادت یک نوشیدنی برداشتم و باز کردم.مشغول خوردن بودم که یک مسوول آمد و تذکر داد که ممنوع است. وقتی به آن فرد گفتم که در فروشگاههای کارفور در کشورهای مختلف دنیا که من دیده ام یا شنیده ام میتوانید نوشیدنی یا خوراکی را مصرف کنید و بعدا آنرا حساب کنید با غرور خاصی جواب داد که اینجا ایران است و ایران ظرفیت این چیزها را ندارد.من هم از روی احترام به قانون از وی قبول کردم. بعدا گزارشهایی مبنی بر برخوردهای زشت و حتی درگیری های فیزیکی برخی مامورین فروشگاه با مشتریان شنیدم که موجب تاسف است.

الان میتوانم بگویم که رفتار غیر خصمانه آن فرد با من بیشتر به خاطر ظاهر من بوده است تا روند معمول در فروشگاه. باید خوشحال باشم که با من کتک کاری نکرده اند و یا از فروشگاه اخراج نشده ام.با یک عرب یا هندی فقیر در فروشگاه کارفور دبی جنین برخوردی نمی شود که با مشتری ایرانی میشود.به نظرم این نگاه از بالا به پایین از مدیریت میانی و بالایی به لایه های پایین تر و ماموران اجرایی منتقل شده است و نشان می دهد این فروشگاه در جایگاهی بالاتر از آنچه که واقعا ارزشش را دارد قرار گرفته است.

شما اگر چند میلیون تومان از فروشگاه خرید کرده باشید یا اصلا برای وقت گذرانی آمده باشید برای ایشان هیچ فرقی نمیکند و اعتباری قایل نیستند. بابت خرید شما هیچوقت تشکری از شما نمی شود و گاهی هنگام پرداخت اجناس خرید شده حس میکنید زیر بار منت ایشان هم رفته اید.

اندازه سبد خریدی که انتخاب شده است بسیار بزرگ است و متناسب با ترافیک و فضای راهرو ها و رفت و آمد مشتریان نیست و در اغلب موارد هم بیش از نیمی از آن خالی است و گاهی موجب احساس حقارت خانواده کم در آمد به خانواده پر در آمد تر است.

اگر از اندازه سبد متوسط استفاده میشد حداقل خاصیتی که داشت این بود که برخورد کمتری بین هموطنان ایجاد می شد و مانع ازدحام و مانع اخلال در عبور و مرور می شد.

متاسفانه این سو مدیریت باعث شده تا کسانی که تجربه خرید در فروشگاههای خارج از کشور را داشته اند هموطنانشان را به خاطر برخورد های سهوی به بی فرهنگی و ندانستن آداب خرید متهم کنند و در نهایت موجب تقویت نگاه بد بینانه به فرهنگ خرید ایرانیان شود.

بار دیگری که به این فروشگاه رفته بودم بر مبنای عادت سبد خریدی را که یکی دو ساعت صرف پر کردن آن کرده بودم و کیف و وسایل شخصیم هم داخلش بود در گوشه مناسبی که مزاحم کسی نشود گذاشتم و با یکی از فروشنگان تلوزیون مشغول صحبت شدم.

هنوز پنج دقیقه نشده بود که متوجه شدم سبد خریدم نا پدید شده است. از این بپرس و از آن بپرس متوجه شدم که یکی از مامورین سبد را برکردانده به انبار و مشغول تخلیه شده اند.

تجربه من در فروشگاه غیر ایرانی کاملا متفاوت بود و برای وقت مشتری احترام بیشتری قایل می شدند و اگر ساعتها سبد خریدت را جایی میگذاشتی کسی کاری به کار آن نداشت و حداکثر آنرا به جای مناسب تری جابجا میکردند.

پارکینگ رایگان این فروشگاه یکی از امتیازات بزرگ این فروشگاه است و امیدوارم دچار افت کیفیت و در نهایت پولی شدن نشود. تنها نکته ای که به نظرم می رسد این است که تعداد زیاد تابلو های هشدار برای سرقت و سلب مسولیتی که در گوشه گوشه پارکینگ میبینیم چندان خوشایند نیست و بیشتر آنجا را شبیه به یک بیلیورد تبلیغات ضد فرهنگ ایرانی کرده است.

روند شاخص تعداد خودروهای به سرقت رفته به ازای 100 هزار نفر جمعیت در ایران (حدود 22) در مقایسه با آمریکا (360) و اتحادیه اروپا (185) در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد. بنابر این وقتی آنها درپارکینگهایشان اینگونه تبلیغ قالپاق دزد و ماشین دزد بودن هموطنانشان را نمی کنند چه ضرورتی دارد که ما بکنیم؟

اگر پارک ماشین در پارکینگ فروشگاه نا امن تر از پارک ماشین در خیابان های اطراف است علتش کمبود پرسنل پارکینگ است. جای سوال است که برای محافظت از چند قلم جنس تعداد قابل توجهی دوربین امنیتی و کنترل نا محسوس لباس شخصی و حتی کشتی گیر استخدام میکنند ولی برای پارکینگی که تبلیغش را میکنند و قرار است آرامش خاطر و رفاه برای مشتری فراهم کند هچگونه مسوولیتی پذیرفته نمی شود.

من آدم خیلی مذهبی نیستم ولی از شنیدن آهنگ طربناک بنیامین که جمعه شب در فروشگاه پخش شد اصلا خوشحال نشدم و حداقل کاری که مدیریت فروشگاه در این ایام می تواند بکند احترام به فرهنگ و آداب و رسوم و علایق رایج مردم است.

نکات ریز و درشت زیادی است که برای من درد آور است اما تا همین اندازه بسنده میکنم و معتقدم مزیتهای نسبی این فروشگاه در حال حاضر در قیمت ارزانتر یا کیفیت بهتر اجناس و یا خدمات بهتر و یا احترام به مشتری نیست . به نظر من استقبال از این فروشگاه بیشتر به بحرانهای اجتماعی جامعه ایرانی مرتبط است تا نیازهای اقتصادی آنها.

اغلب خریداران این فروشگاه را قشر متوسط و میانی جامعه تشکیل می دهند که از حداقل رفاه برخوردارند و در عین حال می توانند در دایره معینی سبک دلخواه خود را در زندگی کردن ایجاد کنند.

این طبقه اصولا به طبقه مرفه نگاه میکند و نارضایتی هایشان را از طریق دیدن فیلم و رفتن به نمایشگاه و سفر های تفریحی کم هزینه تسکین می دهد و فروشگاه هایپر استار نیز به علت شیوه جدیدش با الگو برداری از بزرگترین فروشگاههای زنجیره ای جهان غریب نوعی از مدرنیزم و احساس رفاه در بر دارد که شاید پاسخگوی نیاز این طبقه متوسط است.

البته این هنر یک پدر یا مادر ایرانی و بخشی از فرهنگ خانواده های ایرانی نیز است که یک خرید ساده را یه یک تفریح و تجربه گروهی و مشارکت جمعی تبدیل می کند ولیکن در هر صورت دستاوردی برای فروشگاه هایپر استار محسوب نمی شود.

اگر این طبقه متوسط یا مشتری احساس سود کردن و در عین حال محترم بودن نکند. به صورت پنهانی حس ناخوشایدی از حقارت و نا امنی اقتصادی این طبقه خود را در بر می گیرد و به ملال و یاس و حس درماندگی در زندگی روزمره و نارضایتی و ناآرامی در زندگی اجتماعی و اقتصادی تبدیل می شود.

کشور ایران کشور ثروتمند با مردمانی با فرهنگ و متمدن است. به نظرم اگر فروشگاه هایپر استار می خواهد بدون وارد کردن جنبه های مثبت و خوشآیند فروشگاه های زنجیره ای غربی صرفا به فروش بیشتر و سود بالاتر و توسعه بیاندیشد در بلند مدت آثار فرهنگی و اقتصادی مخربی بر جای میگذارد که به نارضایتی و توسعه نا همگون فرهنگ مصرفی و گسترش فاصله طبفات اجتماعی می انجامد.

وقتی این نارضایتی تبدیل به نوعی احساس محرومیت در لایه های جامعه شود اثر غیر مستقیم آن در کاهش خود باوری ایرانی و شعله های خشمی است که از اعماق روح جامعه زبانه می کشد و مضرات آن بیش از تمام مزایایی است که قرار بوده است از اینگونه سرمایه گزاری های خارجی به دست آوریم.

به نظرم صاحبان این فروشگاه بهتر است این آپارتاید فرهنگی را کنار گذاشته و مشتری مداری و احترام به فرهنگ ایرانی را همراه با ارایه اقلام با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب تر سر لوحه عمکرد خود در ایران قرار دهند و اگر با مشکلاتی مواجه هستند در جهت ارتقا فرهنگ خرید و با تساهل بیشتری اقدام کنند نه اینکه صورت مساله را حذف نمایند.

موفقیت نسبی این فروشگاه و استقبال بیش از حد از آن به خاطر کیفیت برتر و خدمات بهتر نیست. عامل اصلی این موفقیت نسبی تنوع اقلام و جدید بودن و فقدان رقابت در این زمینه است که با عملکرد ضعیف فروشگاههایی نظیر شهروند تقویت میشود.

قابل ذکر است که برای ارایه انتقاداتم در ابتدا سعی کردم این موارد را با یکی از مدیران مجموعه مطرح کنم ولیکن شماره تلفنهایی که از ۱۱۸ گرفتم هیچکدام جواب ندادند و آدرس ایمیل ارتباط با مشتری که روی یکی از رسید ها پیدا کردم متعلق به سایت hyperstar.com است که هیچ ربطی به این فروشگاه ندارد.

امیدوارم که این نظرات بیشتر در جهت اصلاح امور استفاده شود تا اینکه برای ارایه جوابیه و تسویه حسابهای شخصی یا بین گروهی مورد استفاده قرار بگیرد و تاکید می کنم که صرفا بر مبنای تجربیاتم اظهار نظر کردم.

کد خبر 33944

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    3 0
    شما در فروشگاه رفاه یا شهروند 11 شب می توانی خرید کنی ؟ سری به روبروی پارک ملت بزنید که نیروی انتظامی رستورانها را در ساعت 11:30 تعطیل می کند .
  • بدون نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    1 0
    من نیز برخورد نا مناسب و مغرورانه پرسنل و مدیرت هاپیر استار را تایید می کنم اما سایر موارد مطرح شده را نظر شخصی و مغرضانه نویسنده می دانم. برای مثال سوپر مارکت های زنجیره ای کارفور در بسیاری از نقاط جهان با اسم های دیگری کار خود را شروع می کند زیرا با ممنوعیت های قانونی و مالیاتی یا مشکلات انتقال پول مواجه است.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    1 1
    بزرگترین بی اهمیتی به فرهنگ اسلامی توسط این فروشگاه این بود که فروشگاه در روز تاسوعا هم باز بوده است.و به کارمندان خود مرخصی هم نداده است
  • Ali from London GB ۰۷:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    2 0
    من جند هفته پیش که ایران بودم به این فروشگاه رفتم.این فروشگاه از فروشگاههای سایر کشور ها عقب تر است. یکی از مواردی که ناراحتم کرد این بود که صندوقدارها پس از رد کردن اجناس آنها را پرت میکردند. میوه ها له می شد و شیرینی ها خرد می شد و گاهی اجناس زیر میز صندوقدار می افتاد. امیدوارم رعایت کنند.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    1 0
    این است جذب سرمایه گزاری خارجی یه قیمت تحقیر هم وطنان
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    5 0
    قبول کنیدکه هر جورکه با ما رفتار می شود حقمان است. کی شده که درمقابل این رفتارها اعتراض کنیم؟؟ همیشه سرمان را پایین انداختیم و به هر رفتاری که با ما شده قانع بودیم.نیم ساعت توی صف اتوبوس می ایستیم.1 ساعت می ایستیم تا یک شیر بگیریم.هر جا که حقمان را بخواهیم بدهکارهم می شویم و کارمان را راه نمی اندازند.از ماست که بر ماست. فراموش نکنید آن صندوق دار و آن نگهبان وهمه و همه از مردم همین جامعه اند. ما به زندگی متمدن عادت نداریم... صد افسوس...
  • بدون نام US ۰۸:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    0 1
    ساعت رسمی کار فروشگاه تا ساعت ۱۲ شب است. به نظر من نظرات نویسنده از سر دلسوزی و آگاهی است.
  • رها IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    2 4
    شما كه تابحال به اون منطقه پا نگذاشته بوديد بهتره از اين به بعد هم كلاس اون منطقه را حفظ كرده و ديگه تشريف نبريد.(الحسود لا يسود)
  • mebzo IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    1 3
    من خودم یک بار از آنجا خرید کردم و عقده ای ترین و بی ادب ترین صندوق داران عمرم را در آن جا دیدم . واقعا فروشگاه بی کیفیتی هستش و امیدوارم زودتر ورشکست و تعطیل بشه . به شخص در این راه از هر تلاشی دریغ نمی کنم .
  • ناصر IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    2 1
    از متن اینگونه برمی آید که کل مطلب بصورت کاملا هدفدار در جهت تخریب اذهان عمومی نسبت به این فروشگاه و با پشتیبانی جریانی خاص نگاشته شده است.به مسئولین محترم شهرداری تهران توصیه میکنم بجای تخریب اینگونه ی رقیب سرسخت خود و صرف هزینه در این زمینه، به فکر جبران ضعف ها و کاستی های بسیار خود باشند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    1 2
    سلام. مطلب بجا و قابل تاملی است.اجازه بدهید مورد دیگری را هم من اضافه کنم. که مسوولان این فروشگاه برای گرفتن پرسنل اولا" خیلی کم مرد استخدام می کنند!و خانمهای هم که برای استخدام مراجعه می کنند بایستی اولا"زیبا و جوان باشند ثانیا" حجاب کامل نداشته باشند . حتی جدیدا" یکی از دوستان ماکه مراجعه کرده بود میگفت مسوول مربوطه می خواست با من دست بدهد که من نپذیرفتم.متاسفانه مثل اینکه هیچ نظارتی وجود نداردوشان دینی مردم و جامعه هم براحتی زیر پا گذاشته می شود.
  • علی اصغر IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    1 2
    من تا به حال 4 یا 5 بار به این فروشگاه رفته ام. این دوستی که این گزارش را نوشته، چون دیر رفته و خریدش نیمه کاره مانده از روی عصبانیت این حرف ها را زده. لطفا در این موارد حتما منبع گزارش یا گزارشگر را درج کنید تا بتوان با او وارد بحث شد. آنها نه دوستان بنده و شما هستند و نه دشمنانمان؛ مهم این است که از آنها چیز یاد بگیریم نه اینکه مقرراتی بودنشان را عیب جلوه دهیم. از خبر آنلاین می خواهم گزارشگری را به آنجا بفرستد تا منصفانه هم محاسن و هم معایب آن را منعکس کند
  • ahmadi GB ۱۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    0 4
    آقا اصلا این فروشگاه در مالکیت صهیونیستهاست. حالا نظر منو منتشر می کنید؟
  • مهتاب IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    2 2
    با نظرات نويسنده موافقم.اگر به فروشگاه مشابه در امارات مراجعه نماييد ، حتماً متوجه تفاوت بين کيفيت اجناس و برخورد پرسنل خواهيد شد.
  • حمیدرضا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    5 0
    شب گذشته ۱۲ / ۱۰ / ۱۳۸۸ شاهد دو درگیری فیزیکی به فاصله چند دقيقه توسط مامورین فروشگاه هایپراستار با دو خانواده مشتری در فروشگاه بودم برای من مهم نیست كه علت چه بوده، رفتار مامورین كاملن غیر اخلاقی و خارج از شان انسانی بود جا دارد اين نکته را به صاحبان این مجموعه خاطر نشان كنم كه اینجا امریکا نيست و مردم ما سیاهان امريکا نیستند اگر می‌خواهيد تجارت كنید مراقب رفتار كاركنان خود باشید!
  • سعید IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    2 4
    خیلی دوست دارم بدونم این خبرنگار از کجا خط میگیره. من که جز تنوع بالا، سرویس دهی عالی و کیفیت بالا تا حالا مورد دیگری توی این فروشگاه ندیدم. از آقای خبرنگار خواهش میکنم بجای اینکه با اسم های مختلف برای مطلب خودش نظر بده، سعی کنه تا حیثیت کاری خودش رو با این مطالب کذب خدشه دار نکنه
  • آرش IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    2 0
    سلام من يكي از كارمندان اين فروشگاه هستم. اگر راستش رو بخواهيد مالك اين فروشگاه كه يك عرب پول دار است به بهانة سر زدن به فروشگاهش دائما به ايران مي‌آيد و با دوست شدن با دختران ايراني آنها را از طريق تعدادي واسطه براي لذت جويي به دبي منتقل مي‌كند. اين كار هم از وقتي شروع شد كه متأسفانه دختران شاغل در اين فروشگاه به اين عرب روي خوش نشان دادند. واقعا در ايران كسي نيست كه در مقابل اينها بايستد؟؟؟
  • شاهین شکاری IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    1 0
    به نظر من حرف های این دوستمون بیشتر رنگ و بوی سیاسی داره تا انتقادی در جواب اون دوستمون که گفت این فروشگاه وابسته به رژیم اشغالگر و بی تربیته قدسه باید بگم نا حتی برای اونا پیام تبریکم نفرستادیم چه برسه به این که بزاریم هایپر مارکت وسط ایران اسلامی بزنن.
  • ahmadi GB ۱۲:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    3 0
    آقای حمید رضا عزیز این فروشگاه مسول نیست فرهنگ خرید رو آموزش بده. ولی من با شما موافقم گرچه مردم بازهم بعد از برخوردبسیار بد کارکنان این فروشگاه به آنجا می روند. مثل فروشگاه دبنهامز در میرداماد که رفتار پرسنل فروش به این حد ناپسند نمی تونید پیدا کنید. به نظر من مردم باید مقابله کنند و برای خرید به آنجا نروند. همین.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    2 0
    هر چی لات و گردن کلفته ریختن تو اون خرابه وسط بیابون ... لازم نیست ما کاری کنیم با این برخوردها حتما مراجع قضایی ما باید دنبال حق و احترام شهروندان کشورشون بیوفتن ... مفتی جنس نمی ده که دوست نداره ایران فروشگاه داشته باشه هری بابا .
  • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    0 0
    چه رقیبی ... این که با این کارا خودش داره خودش و حذف می کنه . یکم نظرات و دیدگا های مردم و بخونید لطفا . به نظر من این ها کلا خوی استثمار دارن چه کشور و فتح کرده باشن چه رفته باشن توش گدایی
  • پسرک IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    4 0
    من کاملا از فروشگاه یاد شده رازی هستم البته مطالب نویسنده محترم رو هم نفی نمی کنم و قبول دارم که در ایران احترام به مشتری انطور که باید و شاید جا نیفتاده در مورد دوستی که می فرمیند این فروشگاه مربوط به صهیونیست هاست حدیثی نقل می کنم از حضرت علی(ع):از انچه که نمی دانی سخن مگو!
  • مصطفی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۴
    2 1
    من به اونجا نرفتم.. ولی از حس وظیفه شناسی و ملیت دوستی نویسنده تشکر میکنم.. متن خوبی بود و ریتم خوبی داشت.. کمی طولانی بود.. خسته شدم
  • مسعود IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    0 0
    با سلام نگران نباشيد،ملت مغروري داريم،کم بيارند، شکست مي خورند!
  • h IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    4 0
    عزت ايراني پس كجا ميره وقتي مي بينيد كه بي ادبانه برخورد مي كنند نبايد بريد خريد مفت كه جنس نميدن كه بخواهند فخر بفروشن وقتي خريد نكنيد به خاطر هزينه اي كه كردند مجبور مي شوند كه احترام بگذارند
  • مهدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    3 2
    چیه؟ بعد از بستن روزنامه ها و دستگیری نویسنده ها و روسنفکرها، حالا افتادید به جون یک فروشگاه شیک و خوب که حداقل برای 1000 نفر ایرانی اشتغال ایجاد کرده! تو رو خدا ملت بهوش باشید. من نمیدونم مگه مردم ما از مریخ اومدن که این همه توقع دارن؟ آیا جز اینه که حداقل 95% از اجناس داخل فروشگاه تولید داخله؟ بعد میگن واسه ایران امنیت سرمایه گذاری نداره. همین کارا رو میکنین که این شده وضعیت اقتصادمون. وجدانن بیاید صادقانه قضاوت کنیم، از 1 تا 20 چه نمره ای بهش میدین؟
  • رسول IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    2 0
    منم با نظر اون دوستمون موافقم که میگه همه ی اینها رو خود خبرنگاره داره می نویسه. به اون آقا که تا حالا فروشگاه رو ندیده و داره قضاوت میکنه هم توصیه میکنم ندیده قضاوت نکنند.
  • مهدیه IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    3 2
    والا ما فروشگاه دبی رو همرفتیم دیدیم، بدون اغماض باید بگم فروشگاه ایرانی به مراتب از دبی بزرگتر، تمیزتر، متنوع تر و کامل تره. برخوردهاشون هم کاملا خوب و معقوله
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    1 1
    من هم اینجا رفتم نویسنده حق داره اول اینکه خیلی الکی گرونه یعنی نسبت به کیفیتش قیمت هاش بالاست بعدشم واقعا بی ادبن فکر میکنن کین حالا خوبه فروشندن و کاره ای نیستن
  • حمیدرضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    3 0
    خانم‌ها و آقایان بیاید یک قرار دسته جمعی بگذاریم و برویم هایپراستار بازدید علمی تا معلوم شود برخوردهای کارکنان این فروشگاه تحقیرآمیز است یا نه؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۶
    1 1
    حرف های شما دقیقا درسته این فروشگاه فقط برای توهین کردن به مردم ایران است
  • بدون نام AE ۰۶:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۸
    0 2
    شایدهم منظورازاینهاتبلیغ باشدبرای فروشگاه
  • من IQ ۱۵:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۸
    1 1
    این فروشگاه (Carrefour) بهترین سرویس در جهان رو داره اینا همه مزخرفاتی بیش نیست که نوشتی جناب
  • aavin IT ۰۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    1 1
    من که اونجا نرفتم که نظر بدم..فقط میگم اگه رفتارشون بده،مردم نباید برن! تا فروششون کم شه..بعد یاد میگیرند چه جوری با مشتری برخورد کنن!..به مشتری باید احترام گذشت....ربطی‌ به کشور نداره که!
  • سعید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
    1 1
    سلام به نظر خودتون آیا واقعا لازمه از یه همچین فروشگاهی خرید کرد؟ به راحتی میشه اجناس مورد نیاز رو با احترام تمام از فروشکاههای کاملاایرانی خرید.مرسی
  • بدون نام DE ۱۰:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    0 1
    کارفور یک فروشگاه چینی است که در فرانسه فعالیت می کند.
  • کوروش IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    1 0
    فقط 30 در صد نوشته تان را مي توانم تائيد کنم . يه خورده هم مشکل از خودتان است ظاهرا .ببخشينا
  • آرمان IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    1 1
    خبرآنلاين، متاسفم که جرات نکرديد نظر منو که هفته پيش با همين نام فرستادم منتشر کنيد. حقيقت تلخه، نه؟!
  • حقیقت IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    2 0
    جامعه ما استبداد زده است ، برخی مردم ما افراط کار و برخی تفریط کار هستند ، آموزشی مناسب که به کارمندان این فروشگاههاهم داده نمی شه . اما نفس راه اندازی این مجموعه ها درست و در جهت رضایت مشتری است . باید فرهنگ سازی بشه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
    0 1
    شما فروشگاهی به ما نشان دهید که به فکر فرهنگ سازی و منفعت ما باشد.حتی دانشگاه هم را بدون صرفه اقتصادی می بندند این که هایپر استار است.
  • آرمان IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    1 1
    متاسفم براي نويسنده اين مطلب. ايشان مشکل دارند.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 1
    1-خوردن و اشامیدن در فروشگاه ممنوع است مثل سایر فروشگاههای کارفور2-بسیاری از مردم فقط به بهنه خوردن واشامیدن بدون ÷رداخت وجه وارد فروشگاه میشوند 3- مواره در محیطهای عمومی تعدادی از اراذل و اوباش به قصد سرقت- مزاحمت- و ... وجود دارند پس حق داریم که برای حفاضت از مشتری کشتی گیر استخدام کنیم 4- بحث استخدام دختران زیبا وعدم حجاب و.... دروغی بیش نیست .حراست هایپر استار بر همه چیز نظارت دارد ولی بصورت میانه رو
  • بدون نام CN ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    2 0
    چطور است براي اثبات فرهنگ بالاي ايراني، همه باهم بريزيم توي فروشگاه، خريدار و فروشنده رو درهم يك فصل كتك بزنيم تا حساب دستشان بيايد؟
  • بدون نام DE ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    خب سیاست خارجی ما می بینن تحقیرمون می کنن.. اصلا کی به فکر ایران و ایرانی هست که این سرمایه دار خارجی باشه ؟ احترام به مشتری تو ایران صفر هست . اول یه سوزن به خودمون بزنیم بعد به دیگران. نه این که فروشگاههای ایرانی احترام میدونن کیلو چنده.
  • بدون نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 2
    نویسنده یک آدم مریض هستش.شما یکسری به فروشگاه های دبی بزنید.معنی نظم و انظباط و سختگیری رو میفهمید.
  • امیر A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 1
    ساعت کاری فروشگاه راس ساعت 11 به پایان رسیده و شما امکانی برای خرید و حتی حساب کردن بعد از این زمان ندارید، این روال رایج در همه جای جهان است و کوجکترین ربطی به بی احترامی به فرهنگ ایرانی ندارد!
  • نازلی MY ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    3 0
    با سلام من فقط یکبار از این فروشگاه بازدید کردم و خیلی هم شلوغ بود. من در خارج از کشور زندگی می کنم و هرگز موقعی که در فروشگاه ( خارج ایران)چیزی خوردم یا نوشیدم کسی با من بی احترامی نکرده حتی از محصولات همان فروشگاه... به نظر من هم یا فاصله بین قفسه ها کم است یا سبد ها بزرگ در عبور سبد خیلی مشکل داشتم. تنوع محصولات خوب است ولی رفتار هم وطنان عزیز کلا خیلی غیر محترمانه است و تعجبی هم ندارد چون وقتی از بچگی در مدرسه در اداره در دانشگاه با آدم بی ادبی کنند قبح آن از بین می رود ...
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 0
    متاسفانه چیزی که زیاد توی جامعه دیده میشه حسادت، غرور بیجا، حرف زدن بدون سند و قانون شکنیه.. امیدوارم همگی اصلاح بشیم..
  • رضا A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 0
    من که هکيشه از هايپراستار خريد ميکنم و هم از قيمتهاش راضي ام و هم از فروشگاه و پرسنلش... واقعا فروشگاه خيلي خوبيه و در کنار رقباش در ايران حرفي براي گفتن داره
  • بهنام US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 0
    نوشته مغرضانه بود به نظرم
  • بدون نام US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    2 0
    نویسنده محترم یکی از شرایط نوشتن مطلب آگاهی درست داشتن و ارائه آن به دیگران میباشد بخشی از مطالب شما کاملاً بر پایه شنیده ها عنوان شده نه مستندات و این خلاف است این فروشگاه توسط یکی از شیوخ اماراتی در ایران سرمایه گذاری شده نه کارفور فرانسه که شیخ ماجد با توجه به تجربه سرمایه گذاری در فروشگاههای کارفور که سود زیادی داشته موافقت کرد با سرمایه گذار ایرانی هم شراکت کند آن هم به شرطها و شروطها
  • بدون نام US ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    2 0
    ضمناً چون کارفور فرانسه مستقیماً نمایندگی به ایران نداده و این امر به وسیله واسطه دیگر یعنی شیخ ماجد صورت گرفته لذا قانوناً حق استفاده از نام کارفور برای این فروشگاه را ندارد چرا که کارفور هیچگونه حق نظارت و کنترل بر کیفیت و قیمت کالا در این فروشگاه را ندارد لازم به یاد آوری است که مسولان محترم مانع کاهش قیمت ها در این فروشگاه شدند که مبادا خرده فروشان بی قانون متضرر شوند
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 1
    من یکبار به این فروشگاه رفتم که بعد از اینکه صندوقدار اجناس را حساب کرد و خواستیم بریم بیرون دستگاه بوق زد و یکدفعه چند تا مامور به طرز توهین آمیزی کیسه های خرید را گرفتند و به بازرسی پرداختند. بعد که معلوم شد مشکل از خودشون بوده بدون اینکه عذرخواهی بکنند کیسه ها را تحویل دادند. من که دیگه پا تو این فروشگاه نمیذارم. ضمنا اگر این فروشگاه شعبه کارفور است باید بگم که شعبه کارفور دبی خیلی بهتر و بزرگتر و اجناسش با کیفیت تر و ارزان تر است و پرسنل مودب تری هم دارد.
  • علی از هلند NL ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 0
    aaaa
  • مرگ بر فرهنگ آخوندی DE ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    5 1
    ها ها ها ..... تو مملکتی که معلم سر کلاس درس دانش آموز رو با کابل برق کتک میزنه ... تو یه فروشگاه اگه فروشنده واسه مشتری قمه بکشه هیچ تعجبی نداره.
  • ali A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    2 0
    khili behtar az baghi foorposhgaha ast
  • محمد CA ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 1
    من تا بحال 2 بار به این فروشگاه رفته ام و هر دوبار به دلیل همراهی کردن خانواده همسرم بوده است. ولی تقریباً غیر ممکن است که روزی خودم برای خرید به این فروشگاه مراجعه کنم. کلا بسیار شلوغ و بی برنامه است. با اندازه سبدها هم که بعضی در ردیفها کلا قفل می شوند...
  • رویا IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    2 2
    اینطور نیست من از کارفور و سایر فروشگاه های زنجیره ای خارج از ایران خرید کردم . در مقایسه هایپر استار با توجه به تجربه این نوع فروشگاه ها بسیار عالی است. ماموران مودب در پارکینگ مشغول هدایت رانندگان هستند و در هیچ جای دیگر نمیتوان داخل فروشگا خوراکی خورد مگر یواشکی. همه فروشگا های برای مفرح کردن محیط از موزیک شاد استفاده میکنند این عیبش کجاست؟ دنبال بهانه میگردید؟ انتظار ندارید که کارکنان زحمتکش هایپر استار دقیقا مثل فروشگاه های زنجیره ای اروپا رفتار کنند؟
  • آلدو IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 2
    من و همسرم هفته ای یک بار به هایپراستار میریم و خیلی راضی هستیم.بخصوص از قسمت فروشگاه لوازم حیوانات.
  • neda IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    2 0
    حق بانویسنده است.چون مردم خیلی استقبال میکنند فروشگاه مشتری هاشو داره پس دلیلی برای احترام نمیبینن
  • بدون نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    3 1
    ضمن اینکه مردم سطح متوسط بااین مدل برخورد و بی ادبی ظاهرا مشکلی ندارن و عادت کردن!

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین