ابتدا و انتهای پل جانبازان که تاکنون حدود 3 میلیارد تومان برای آن هزینه شده، به دلیل اشتباه مهندسی، 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارد و به هم نمی‌رسد!

پل جانبازان رشت که قرار بود در سال 1386 به بهره‌برداری برسد هم اکنون در شرایطی به پیشرفت 72 درصدی دست یافته که اشتباهات محاسباتی‌اش عجیب‌ترین رویداد مهندسی کشور را رقم زده است. اجرای این پل  6/102 متری از چهارم تیر ماه سال 1385 در دو جبهه کاری آغاز شد که بنابر محاسبات می‌بایست در پایان پروژه به یکدیگر متصل می‌شدند، اما هم اکنون و با وجود گذشت 2 سال اشتباهات محاسباتی مانع از اتصال طرفین پل به یکدیگر شده است.

هم‌اکنون طرفین ابتدا و انتهای پل در حالی برای اتصال به یکدیگر نزدیک شده‌اند که تازه مشخص شده به دلیل اشتباهات مهندسی این اتفاق به دلیل اختلاف سطح طرفین پل هرگز نخواهد افتاد. گفته می‌شود این اختلاف به نیم متر می‌رسد که در قوانین مهندسی عدد بسیار بزرگی به شمار می‌آید.

پل1

به گفته مهندسان سازه، طراحی اینگونه پل‌ها پس از سال‌ها اجرا در کشور به قدری ساده است که حتی در توان دانشجویان مهندسی نیز هست و این بر ابهامات مسئله بیشتر می‌افزاید.

در این رابطه هیچ مقام مسئولی در شهر رشت حاضر به اظهار نظر نیست و تنها محمود فریدونی شهردار رشت در اظهار نظری غیرمستقیم پیمانکار را مقصر معرفی می‌کند. او معتقد است: «شرکت طرف قرارداد این پل در گذشته به تعهدات خود عمل نکرد و با اعمال مدیریت جدید سعی ما بر این است که در کوتاه‌ترین زمان این پل به بهره‌برداری برسد.»

فریدونی البته  نبود جرثقیل حمل نصب تجهیزات پل جانبازان از محل کارگاه ساخت تجهیزات این پل در حوالی کوچصفهان تا رشت در گذشته را از جمله مشکلات عنوان کرده و می‌گوید: «البته این مشکل هم اکنون برطرف شده است».

این توضیحات در حالی است که جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، پل غیرهمسطح جانبازان رشت را لکه ننگی در این شهر دانسته و همزمان رئیس مجمع نمایندگان گیلان می‌گوید: «ساخت پل غیرهمسطح جانبازان رشت به دلیل غیرکارشناسی بودن هزینه زیادی به گیلان وارد کرده است.»

پل 2

اسدالله عباسی انتقادهای مردم و مسئولان نسبت به پل غیرهمسطح جانباران این شهر را نیز وارد می‌داند، اما با این حال رییس شورای شهر رشت هرگونه اظهارنظری در این رابطه را مغرضانه توصیف می‌کند.

محمدرضا قاسمی ‌به عنوان مدافع سرسخت این پل که طرفین آن دست کم 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارند حتی در پاسخ به نماینده مجلس، نه تنها پل را لکه ننگی برای این شهر نمی‌داند بلکه از ساخت آن به عنوان سند افتخاری در عملکرد شهرداری رشت نام می‌برد که  انگیزه‌ای قوی برای ساخت تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح دیگر در این شهر به وجود آورده است.

او حتی از منتقدان این پل می‌خواهد با دست برداشتن از اشکال‌تراشی‌ها و انتقادهای غیرمنصفانه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی این شهر از بودجه‌های ملی را برطرف کنند.

وی ادامه می‌دهد: «موانع موجود بر سر راه پروژه‌های عمرانی شهر باران با اشکال‌تراشی و انتقادهای غیرمنصفانه برطرف نخواهد شد، بلکه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی از بودجه‌های ملی بزرگ‌ترین مشکل در مسیر سازندگی رشت است.»

 تا به امروز برای این پل 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است اما با اتفاق پیش آمده برآورد می‌شود دست کم یک میلیارد تومان به برآورد اولیه اضافه شود. کارشناسان امر معتقدند در صورت صرف این هزینه پل جانبازان رشت گران‌ترین پل روگذر در تاریخ مهندسی کشور خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گلابی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
    45 4
    به نظر من چیز خیلی مهمی هم نیست. کافی است که یک سطح شیبدار درست کنند بین این قسمت تا اون قسمت! در کشوری که سرعت‌گیرهای ابتکاری‌اش آنقدر مرتفع هستند که ماهواره‌ها آن‌ها را به عنوان عوارض زمین‌شناسی ثبت می‌کنند این که تعجّبی ندارد. کار با یک سطح شیبدار حل است. تازه این خودش یک سرعت‌گیر اتوماتیک هم می‌شود.
  • ebi MY ۰۲:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
    21 1
    baraye dashtane jameeye pishrafte va modern, azad, moteraghi va ..., bayad saay konim massuliati ke baraye harkas taarif shode ra jeddi begirim. dalili baraye defaa az peymankar dide nemishavad. magar inke famil beshad, ya dust bashad. sakhtane in pol kare rahatist. agar moshkeli bud ghabul nemikardand
  • امید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
    31 2
    اگه جای شهرداری بودم این پل را به عنوان سمبل علم عمران ایران و شاهکار مهندسی معرفی می کردم به نظر من پیمانکار و مشاور بسیار ضعیفی دارند که نتونستند این فاجعه را همچون بقیه پروژه های عمرانی سریعا ماست مالی کنند و بپوشانند خدا می داند چند تا پل اینجوری هستند و ما خبر نداریم
  • آتنا IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۸
    27 2
    قشنگه! همون قسمتو موزه كنه! تا دانشجوهاي عمران و شهرسازي و معماري و ساختمان و...از سرتاسر جهان واسه ديدنش بيان و كلي حال كنن! راههاي جذب توريست!!!!!!!
    • ziba IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
      2 1
      سلام لطفا باز هم عکس از سبزه میدان بذار عکسهای جدید هر روز یا هر هفته اصلا هر وقت وقت کردی بذار
  • shomaly IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۳۰
    18 1
    zamimeye khabar : rooznegary ke dar ax moshahede mikonid faghat zamany roshan ast ke karegaran mashghool be kar bashand yany dar aksare mavaghe khamoosh ast enshaalah omre ma ghaad dahah va az rooye in pol !!! rad shavim
  • سینا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
    26 4
    من بچه رشتم. خدایش خیلی این صحنه زشته. هر روز از کنار این پل ماشین میشینم میرم دانشگاه
  • آریان US ۲۱:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۵
    9 2
    وااایییییی آقا عجب پیستی شده ... ماشینا می تونن با سرعت بیان باد برن هوا که اونورش بیان پایین .. اینه فیلمهای اکشن
  • بهار IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
    5 1
    خیلی فکر کردم که نظر بدم ولی هیچ چیزی به ذهنم نیومد... شاید یکی از شاهکارهای معماری بشه مثل سی و سه پل
  • amin IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
    4 3
    من موندم چطور میشه اینقدر همه چیز رو دقیق حساب کرد؟ رشت که نزدیک دریاست خوب ممکنه طی 2 سال یک طرف نشست پیدا کرده باشه!
  • ایمان IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
    6 1
    خواهش می‌کنم برای جدا کردن عدد صحیح از اعشار از نقطه استفاده کنید نه اسلش. شما ایرانیا منو دیونه کردید. آخه یه بار بخونیدش لااقل. به جای ۱۰۲.۶ نوشته شده ۶.۱۰۲ زشته به خدا
  • معین IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    9 1
    واییی این واقعا شاهکاره.این حتی میتونه منار جنبون یا برج کج پیزا ی دوم باشه.ولی اگر رضا شاه زنده بود مهندس این پل رو میذاشت لای جرزش.پل ورسک رو با این مقایسه کنید.
  • jivi_civil IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۰
    6 1
    در درجه اول پیمانکار پروژه بعد از اون دستگاه نظارت(مشاور)مقصر اصلی هستند.از همه اینا مهمتر مدیریت ضعیف باعث این فاجعه شده جالب بدونین این پل نه تنها ترافیک اون منطقه رو کم نکرده حتی بار ترافیکی بیشتری هم ایجاد کرده.جای این میلیاردها که دور میریزن بیان یک کنار گذر که شهر رشت از اون محرومه استفاده کنند.
  • AMOK IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    7 1
    سلام منم بچه ی رشتم الآن این پلو وصله دادن بهم. ولی اگه بازم از کنار بهش نگاه کنی کاملا موج معلومه.
  • علی رحیمی 346 IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۳
    13 4
    مردم رشت خیلی ناشکرند که افتتاح این پل رو انتقاد کردند . اگه خوب فکرش رو بکنیم زیاد هم بد نشد چرا که میشه مرده هایی رو که از سمت آج بیشه میارن،بالای اون گذاشت تا سر بخورند و مستقیم تو قبرستون تخلیه بشن .
  • غول 52 IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۸
    12 2
    از زبان یک پل : سالیان دراز خواستند که مرا بسازند . بالاخره سال 85 شروع به ساختنم کردند.روزهای اول خواشحال بودم و خوشحالیم زمانی بیشتر شد که مثل برج میلاد برایم روز شمار آوردند . شادیم چندی نپایید که روز شمار خراب شد ( یا خاموشش کردن که ضایع نش ) سازندگانم یکی یکی فرار کردند . پول برای ساختنم کم اومد. بالاخره وقتی متولد شدم ناقص عضو بودم و فاصله مهره های کمرم نیم متر بود . بابام قول داد که برای مداوا منو بفرسته خارج . ...
  • بابک IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
    14 5
    ادم خجالت میکشه بگه من ایرانی هستم وتو ایران زندگی میکنم
  • گوگول IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۷
    3 1
    من می گم پل معلق درست گنين بعد بچسبونين بهم اونطرفو نيم متر بتن کاری کنين درست ميشه به اين ميگن تضارب آرا و پيشرفت چطوره بابل ميتونه باغهای معلق داشته باشه ما نميتونيم یه پل معلق داشته باشيم آآآآاوووتاريخيه بابا جان
  • الهه خناچایی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۵
    4 1
    خداییش یه جورایی از وجود پل خجالت میکشیدم . ولی ایام عید که به رشت اومدم و سیل بازدید کنندگان رو دیدم فهمیدم که با احداث یه گیشه ی فروش بلیط همه چیز تکمیل میشه و با برج های ایتالیا هیچ فرقی نمیکنه .
  • بابک IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۰
    12 1
    حالا مگه از انگلیس به فرانسه زیر دریا تونل زدند و به هم رسید چه اتفاقی افتاد.... همه چیز که نباید به هم برسه بعضی پروژه ها هم درام میشن به هم نمی رسن ... اصلن فیلم نامه اینطوری بوده بابا ...
  • طهورا رحیمی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۶
    6 1
    من تعجبم در اینه که 2،700،000،000 تومان پول چطور خرج این پل شد . اگه سراسر این پل رو زرکوب هم می کردند باز 1000 تومان باقی می ماند . 9ساله که تو پروژه های خوزستان مشغول بکار هستم و معنی این مبلغ رو می فهمم . ولی ای کاش بجای پل رو گذر ؛ پل زیر گذر می ساختند و تفاوت هزینه ها رو مقاسیه می کردند .
  • مرجان IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
    4 10
    اونایی که در مورد پل جانبازان اظهار نظر کردن ،الان بهتره یه سر رشت برن تا وضعیت پل رو بعداز افتتاح ببینن.درسته طول کشید ولی می ارزه.
  • سوسنگرد IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۵
    3 1
    باسلام به تمام مردم محترم رشت من از 1000كيلومتر دورتر ازشما براي شما تسلست ميگوييم وبراي مهندساني كه در آنجا زندگي ميكنن آيا قابل توجيه است در اين زماني كه داريم به فن آوري علمي ميرسيم اينگونه اشتباها راانجام دهيم
  • بابک IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۹
    8 3
    سلام من که رشتی هستم از خجالت آب شدم ببینید که ما چه می کشیم از دست اینها؟
  • کاس IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    8 0
    من یک رشتیم مشکل پروژهای عمرانی شمال .نبود مدیران کارامد وردیف باند بازی درسر فصل عدم تعهد میباشد.به همین راحتی.
  • محسن شفیعی US ۰۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    3 1
    چرا کارو سخت میکنید راهش زدن یه سرعت گیر مشتی ازین دو سه نونه هاست جایی که دو نیمه به هم می رسند و البته از کناره ها هم دو تا تابلوی تبلیغاتی خوب حالا چیزی معلومه هی گیر میدین
  • کیانا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    4 3
    حالا نمی شد اسم این پل بشه سردار جنگل؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
    4 3
    احسنت
  • amir hossein IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    1 2
    همه چی عالیه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    10 1
    خاک بر سرمون کنن با این مهندسامون اینم بندازین گردن استکبار جهانی -ما که اینکارارو خوب بلدیم
  • ساسان IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
    5 0
    این اگه هر چیز خوبی نداشته باشه 1 چیز خوبی داره : از بالاش میتونی برای اموات روبروش فاتحه بفرستی
  • سینا IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۹
    5 0
    واقعا منظره یمعماری رشت از بالای بل دیدنیه
  • ناسیونالیست IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام....چی شد که مطلب منو درج نکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مصطفی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    7 2
    خیلی با حال زنگ بزنید نماینده گینس بیاد تا تو کتاب رکورد ها ثبت کند
  • EHSAN IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
    1 1
    واقعا اين ديگه شاهكار تاريخ بود . كل مهندسين دنيا بايد جمع بشن وبه فكر فرو برند كه مهندس پروژه چقدر محاسباتش دقيق بوده كه اينجوري از اب در اومده .
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    3 0
    ای بابا این چیزا عادیه...تو تهران ساختمون می ریزه مثل باقلوا...چند نفر هم می میرن و همین!
  • بدون نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    8 1
    من به عنوان یک مهندس عمران واقعا ابراز تاسف میکنم و جدا از مسوولان میخواهم که از واگذاری پروژه ها به مهندسین و پیمانکارانی که از علم و تجربه کافی برخوردار نیستند خودداری کنند.
  • امین IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
    4 1
    اگه مهندسی خواننده این مطلب هست جواب بده چطوری پل جوش دادند تاماهم متوجه بشیم وچقدر گرفتند ازمسئولین نپرسید چون میگن اینطوریها هم نیست شما مو رومیبینید ماپیچش مو...
  • مهرشاد قرباندوست IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    5 1
    بیچاره مردم رشت که باید چوب ندانم کاری مسئولان را بخورند.خدایا به داد دل دردمندان برس
  • حسن IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
    2 1
    پول زياد اشتباه زياد دارد
  • محمد م ر US ۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    3 0
    شکی نیست که این پل قربانب باند بازی های سیاسی شده که مشکل عصر ما در همه جای ایرانه.با انتخاب پیمانکار رابطه ای کم از این اتفاقا نمی افته!!! من دیدم این موارد رو به عینه.حتی با این مشکلات نمیشه حتی امید به درست شدن اوضاع داشت.
  • !!!!@@@@@@!!!!!! IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
    1 3
    خیلی اخرشین
  • me IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    چی بلعث شده مهندس ها و دانشمند های گذشته الان اینجوری بشن؟حیف...
  • من همون پلِ هستم IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 1
    خبرآنلاين نظراتي را كه حاوي توهين است، منتشر نمي كن درد دل پل جانبازان لطفا نظرات آقای قاسمی را برای ثبت در کتاب گینس برایشان میل کنید چون خیلی از خود من (پل) مهمتر و شاهکار تر هستش
  • محمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    2 1
    واقعا زشته اخه اشتباه10سانت یافوقش 20 سانت نه نیم متر
  • رامین IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    1 1
    ای کاش درستش کنید تابیشتر از این ابرویتان نرود
  • mammad US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    1 1
    حالا طوری نی یه تخته ای ، ورقی ، چیزی بزارید روش روش رو هم قشنگ اسفالت کنین درست میشه با تشکر مهندس بعد از این مهندس ها
  • samane IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    2 0
    mitonam begam ayval ay val dash mohandeso ayvallllllllll
  • بابک رشت IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    5 1
    بهتر فقط راجبش سکوت کرد و تاسف خورد برای همه مسولین بی مسولیت
  • فا رفسنجان IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    2 2
    به نظرم حالا که درست کردن چهره شهر کلی تغییر کرده پس زیاد سخت نگیرید کم کم درست میشه.
  • لیلی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    3 2
    از ساخت این پل ممنونم.
  • فا از تبریز IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    1 2
    قبل از اینکه این حادثه رخ دهد باید فکرش را می کردید چرا این قدر هزینه الکی کردید.
  • bahram IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    5 0
    این اتفاقها تو ایران عادیه . هیچ وقت نمیتونیم یه کار درست و حسابی بکنیم . هدف مسئولا خدمت به مردم نسیت . تو یه دنیای دیگن !
  • حامد كرين از رشت IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    3 9
    من به عنوان يك دانشجوي رشته ي عمران با ديد ديگه اي به موضوع نگاه ميكنم و اميدوارم كه اين سهلنگاري تجربه اي بشه براي ما جوونا كه در اينده بايد تو اين حيطه مشغول كار بشيبم
  • نیازی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    2 1
    با سلام تلاش و فعالیت بدون اشتباه هیچگاه متولد نشده و نخواهد شد . این یک اشتباه محاسباتی است و تا اتفاق نمی افتاد عزیزان مسئول نیم نگاهی به دست اندرکاران و تجدید نظر راجع به آنها را در دستور کار خود قرار نمیدادند تا در پروژه های با بار مالی کلان تر پیشگیری شود . آیا تاکنون دقت کرده اید که در کشور ما بزرگنمایی یک مشکل بسیار بزرگتر از خود مشکل است ؟ من نظر میدهم اما با همان چشمانی که مشکل را میبینم موفقیها را نیز نگاه کرده و نظرات سازنده منتشر میکنم . http://www.garmayesh.com/
  • مسعود IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    2 0
    غصه نخور ببام جان درست مشد دیگه مهندس جان
  • بهزاد IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    4 1
    شما فکر می کنید مهندس بالا سر این پروژه بوده. من که فکر نمی کنم
  • حمید IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
    2 1
    ما تو شهر مون عجایب هفت گانه داریم...این تازه یکیشه شش تای دیگه باشه طلب خوانندگان عزیز چون امکان داره ثبت جهانی بشه
  • دنیا IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    2 1
    چون تخصصم در رشته عمران نیست نمیتونم نظر تخصصی بدم :هر چند از ظاهر معلومه که سوتیه بزرگیه: ولی از نظر اقتصادی اگه تا اخرش بریم بازم فاجععععععععععععععععععععععععععععععععه هست
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    3 1
    واقعا باید به این شاهکارا افتخار بکنیم . جالب اونوقت ادعامونم میشه . جالبتر اینه که با امریکا کل کل میکنیم . به نظرم واقعا یه 150 200 سالی از اروپا و امریکا عقب هستیم .انقدرم پر روییم که کر کریی هم میخونیم . این که چیزی نیست بابا . مگه توی اصفهان نبود دستگاه تونل کن اشتباهی رفته بود زیر 33 پل . اگه درش میاوردن پل میریخت در نمیاوردن چند میلیارد پول دستگاه بود . تو کشور فوق تکنولوژیک ما این چیزا عادی هستش . بنده خدا کورش کویر واقعا داره از اینده گان خودش چه زجری میکشه .
  • ساسان IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    1 2
    آخی دلت میاد این پل به این قشنگی حتما مهندسش ی چیزی میدونست ما که رازی هستیم از اون بالا برای کسانی که از دست دادیم فاته میخونیم ولی قشنگه باور کن..........
  • بچه محل همون حوالي پل IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    3 3
    اتفاقا سه چيز توسط ماهواره هاي فضاپيما از كره ي ماه رويت مي شود: ديوارچين-پل جانبازان-پرچم هاي برافراشته بر جداره هاي پل جانبازان...
  • خانم سازگاريان IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    4 1
    يه چي بگم كف كنيد! من هم رشتي ام. ما يه بار شبونه سوار ترك موتور شديم و از اين ور پل به اونطرفش پريديم. منظره ي ماشين هايي كه از زير پل رد ميشدن ديدني بود! چه كنيم ديگه .... بايد سوخت و ساخت! مهندسين محترم! ما همچنان از پروژه هاي شما حمايت مي كنيم. خوب اگه جاي موتور ماشين داشتيم و پول كمتري از ما خرج پل مي شد انقدر حال مي داد؟ نمي داد؟؟! چي ميگه؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    3 2
    من مي گم شارلوك هولمز هم نمي تونه مقصرو پيدا كنه