چگونه با افزایش سفر، مصرف بنزین کاهش یافت؟

در حالی که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری از افزایش 18.8 درصدی سفرهای نوروزی در فاصله 27 اسفندماه تا پنجم فروردین ماه خبر داده بود، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از کاهش بی سابقه مصرف بنزین در هفته نخست نوروز 90 و شکسته شدن صف های بنزین در تمامی جایگاه های کشور خبر داد. به گفته وی مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 6 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

این دو خبر را را بدون هیچ توضیحی برای جلب نظر کاربران خبرآنلاین منتشر کردیم که تاکنون 13 نظر به شرح زیر از سوی کاربران نوروزی ارسال شده که متن کامل آنها را می خوانید: 

  • 1- کاربر بدون نام: مردم پولی برای مسافرت نداشته اند و آمار مسافرت ها اشتباه است.
  • 2- محمد: وقتی میزان تورم با گرانی اجناس هیچ رابطه ای ندارد، بنابراین تعداد سفرها هم هیچ ربطی به میزان مصرف بنزین ندارد. ضمنا باید دید تعریف آقایان از سفر چیست. آیا مثل تعریف بیکاری است؟ مثلا هر کسی که از در خانه اش بیرون آمد و رفت نانوایی و نان خرید مسافر محسوب می شود؟
  • 3- کاربر بدون نام: این یعنی مسافرت با وسایل عمومی مثل اتوبوس که مصرف آنها گازوییل است افزایش یافته است.
  • 4- کاربر بدون نام: راستی مگر نمی دانید که مقدار زیادی از بنزین مصرفی در سال های گذشته بنزینی بود که قاچاق می شد؟ خوب همان میزان از مصرف کاسته شده است.
  • 5- کاربر بدون نام: خودروها صرف جو و هدفمند شده اند!
  • 6- کاربر بدون نام: با توجه به توسعه فرودگاه ها و افزایش هواپیما وقطارهای سریع السیر در طول یک سال اخیر! مردم ماشین های شخصی را در منزل پارک و با وسایل عمومی سفر کرده اند.
  • 7- کاربر بدون نام: با توجه به دوگانه سوز بودن بسیاری از خودروها و مصرف گاز، منطقی به نظر می رسد که مصرف بنزین کم شده باشد.
  • 8- 1404: از سوخت جایگزین مانند سی ان جی استفاده شده است.
  • 9- کاربر بدون نام: یک جواب ساده: سفرها درون استانی یا در استان های همجوار افزایش یافته است. این را همه تایید می کنند. مثلا ما امسال رفتیم قشم - بندرعباس طبیعتا از چندین استان گذشتیم مسافران اغلب همجوار بودند. مخصوصا در بندرعباس و قشم که اغلب کرمانی و شیرازی بودند با کمی اصفهانی. البته ما رفتیم قشم ولی شما هرگز هوس نکنید بروید چون انشالله آن چه بر ما گذشت بر دشمنان تان هم نگذرد. از نبود آب که سه روز آب شهر قطع بود و از هتل بی آب. از کمپ های بی آب و سرویس. از خیابان های شلوغ و بی صاحب تا ...
  • 10- صدرا: یعنی نویسنده محترم نمی دانند که مصرف بنزین ماشین در داخل شهر بیشتر از جاده های خارج شهر هست و در ایام عید کسانی که به مسافرت نمی روند به دید و بازدید می پردازند؟ سفر بیشتر مساوی با دید و بازدید کمتر و در نتیجه مسافرت درون شهری کمتر و نهایتا مصرف بنزین کمتر. ضمن این که جاده سازی هم تاثیر زیادی دارد مثلا اتوبان خرم-زال که تازه افتتاح شده 120 کیلومتر از مسافت کم شده است، آن هم در محور مواصلاتی جنوب غرب به مرکز و شمال کشور.
  • 11- صفت: سفر نوروزی امسال اگر نسبت به سال گذشته کاهش نداشته باشد، افزایش هم نداشته است. اما بیان این مطلب که سفرهای نوروزی کاهش داشته است یک نوع جو ترس از گرانی و تورم را در ذهن می آورد به همین دلیل چون هماهنگی بین بیان مسوولان نیست این قضیه خود رانشان می دهد.
  • 12- ایرانی: هیچی خیلی ساده است هر دو نفر غلط می گویند، تعجب کردید؟
  • 13- کاربر بدون نام: حتما با الاغ رفتن!

 

نظرات تازه خود را برای انتشار می توانید در انتهای همین خبر درج و ارسال کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    امسال مسافرت كم شده وگرنه مصرف سوخت با افزايش مسافرت ها قائدتا افزايش مي يابد
  • ارین IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    اون دوستی که گفتند ماشینها گازی شده اند باید بگم الان صرفه بابنزین است نه ماشین خراب میشود ومیتونیم مصافت بیشتری را با سرعت خوب طی کنیم.در ادامه باید بگم آمار دست خودشون هست وبرای جلب نظر مردم این آمارها میدن مثل همون بیکاری که دوستم اشاره کرد.
  • بدون نام US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    باید مصرف بنزین رو با مدت مشابه سال پیش اندازه گیری کرد. البته توسعه خطوط ریلی و فرودگاهی که جکه و مصرف گاز هم بی تاثیره.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    بستگی به شیوه محاسبه «نفر-سفر» است. مثلاً اگر حرکت از یک استان یه استان دیگر یک سفر محاسبه شود، با ایجاد استان البرز، دو آمار با هم میخوانند!
  • رضا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    هركس براي اينكه نشون بده كار رئيسش و مجموعه اش بي نقصه، آمار رو يه جوري اعلام ميكنه كه به نفع خودش باشه.اينجور وقتا كه تناقض به وجود مياد حقيقت معلوم مي شه. در مجموع شنونده بايد عاقل باشه.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    آمار مصرف بنزین و سفرهای نوروزی را مثل آمار رشد افتصادی، رشد سرمایه گذاری خارجی، نرخ بیکاری، نرخ تورم و .... رای مردم بصورت ذهنی محاسبه کرده اند شما خودشو ناراحت نکن
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادامه این که ما رفتیم قشم شما هرگز هوس نکنید بروید باید بگوییم یکی از عجایب این روزها تغییر پرس غذاها در رستوران های معتبر مخصوصا رستوران های هتل های جهانگردی است در این روزها شاهد بودیم که سهم پلو به اندازه ی نیم کمتر شده بود سهم کباب برگ در اندازه تغییر نداشت اما در قیمت به اندازه ی دو پرس شده بود اضافه شدن 30 درصد حق سرویس و 5 درضد ارزش افزوده ی غذاها هم از آن نوبرانه های بهار امسال بود معلوم نیست اگر سهم همه ی حامل ها تغییر کرده قیمت هم تغییر کرده این یکی چه صیغه ایی است.
  • 1988 IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    مصرف بنزین کم شده ومسافرت هم زیاد شده این تناقض نیست چون بیشتر مسافرت ها به ترکیه بود(حداقل در شهر ما)
  • غضنفر IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    به همه گفتيم ميريم سفر مونديم تو خونه و همه هم گفتن ميرن سفر موندن تو خونه البته من خودم يه مسافرت 35 كيلومتري رفتم و برگشتم...
  • غضنفر IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    به همه گفتيم ميريم سفر مونديم تو خونه و همه هم گفتن ميرن سفر موندن تو خونه و فكر ميكنم يكي از دلايل كاهش تصادفات هم همين باشه در هر صورت از همه دست اندر كاران مسافرت هاي نوروزي ممنونم..
  • خسرو IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    آقا صدرا اينقدر عجله تو نظر دادن كردي كه دقت نكردي اين آمار مقايسه بين دو تا نوروز هست. مگه نوروز امسال با پارسال سنتها و ديد و بازديدها و سفرها تغيير كرده؟؟؟
  • توجه IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    اگه کم شده خوب راست میگن چون دیگه مردم کم کم دارن از ماشینای کم مصرف خارجی استفاده می کنند بجای ماشینای پر مصرف داخلی ... حالا شاید امارو گفته باشن دلتون خش بشه.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    راستی از بن سفر وسفرکار چه خبر؟؟
  • :( IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    عزیزان ماشین ها که توی یک سال این همه تغییر مصرف ندارند. یا کسی که تو نوروز با اتوبوس مسافرت نمیره! فکر کنم آمار افزایش مسافر درسته . حداقل که تو شهر ما کازرون اینجوریه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    http://www.khabaronline.ir/news-139376.aspx تخم مرغ تا 200 رسید باور نمیکنی یه سر به آدرس بالا برو
  • حامد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    آقا این قطار شیراز اصفهان که افتتاح شد روزی 40 میلیون مسافر میبره و میاره دروغه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    من با نظر یازدهم (صفت) موافقم.
  • موسی قشمی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    باکاربرشماره 9کاملا موافقم آره خیلی اومده بودند قشم اکثراهم استانهای همجواربودند.... جالبتراینکه همه اجناس مثل پارچه ولوازم برقی می خریدند جالبتراینجاست ازانجایی که نیروی انتظامی وگمرک کاری به کاردوستان نداشت اونهابه استانشون میرفتند ودوباره برمیگشتند همون اجناس رامی خریدند برای فروش دراونجا من باتعدادزیادی ازاونهاصحبت کردم گفتند مجبوریم خرج سنگینه ... یکی ازمغازه داران قشم
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    من فک کنم هرکی ماشین میبرده بیرون برای خرید عید هم جزو مسافر محسوب میشده ... هوم ؟!
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    این آمارها هم مثل اون نمودارهای پله ای معروف است!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادامه این که ما رفتیم قشم ولی شما هرگز هوس نکنید بروید این که؛ در این چند روزه سفر فهمیدیم قیمت غذاهای رستورانی آن هم در رستوران های ایران گردی جهانگردی سر به فلک زده اول این که از حجم یک پرس پلو به اندازه ی نیم بیشتر کم شده دیگر این که قیمت آن بالاتر رفته حداقل سی در صد دیگر این که کباب ها اگر در سایز قبلی اند قیمت شان دوبرابر بلکه در بعضی جاها بیشتر از آن شده است این را به 30 درصد حق سرویس و 5 درصد حق ارزش افزوده اضافه کنید تا پیدا کنید که چه میزان سفرهای هدفمند گران شده است.
  • دوستدار وطن IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    ما دیگر به این آمارهای ضدونقیض عادت کرده و جالب است هر دستگاهی برای خودش آماری میدهد که بعضی مواقع بسیار تعجب برانگیز است مخصوصا زمانیکه دو دستگاه در کنار هم و به صورت موازی باشند. خواهشمندیم حداقل یک نفر از دوستان دولت جوابگو پاسخ این ابهامات را بدهند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    باز هم در ادامه این که ما رفتیم قشم شما هرگز هوس نکنید بروید این که قیمت هتل ها و مهمان پذیرهای بی آب قشم تا سه برابر نسبت به پارسال تغییر کرده است. یعنی یک مهمان پذیر درجه دو در قشم آن هم بی آب و بدون تعهد نسبت به تامین آب یعنی به معنای همینه که هست تختی سی هزار تومان. با همه چیز پای خودت. این را داشته باشید تا از هتل های نه چندان هتل برای تان بنویسم.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    وباز در ادامه این که ما رفتیم قشم شما هرگز هوس نکنید بروید این که هتل ها هم علی رغم داشتن منبع ذخیره ی آب بی آب بودند و می گفتند آب جیره بندی است یعنی این که اگر یکی از ساکنان طبقه از آب استفاده می کرد شما باید معطل می شدید تا او مرحمت کند دست از آب بازی بردارد تا بتوانی مثلا دندان نیمه شور مسواک زده ات را آب کشی کنی. به دنبال این همه ی اعتراض شان به مسوولین شهری این بود که چرا این همه مسافر را پذیرفته اند در حالی که امکان خدمات دهی ندارند.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    و باز در ادامه ی این که ما رفتیم قشم شما هرگز هوس نکنید بروید این که اگر قیمت ها دست تان باشد می بینید که قیمت اجناس در کیش با بندرعباس فرق نمی کند بلکه بعضا گران تر هم هست اگر قیمت دست تان نباشد تنها جایی که قیمت مناسب دارد مکانی بین راهی به نام درگهان است که آن هم عمده فروشی است و خرده فروشی ندارد.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    و نیز در ادامه این که ما رفتیم قشم شما هرگز هوس نکنید بروید این که همه یا غلب اجناس قشم چینی است آن هم چینی به مصداق کپی برابر اصل اگر وارد نباشید کلاه های گشادی سرتان می رود که تا همیشه یادتان باشد. به هرحال در این بازار همه رنگ یک چیز پر رنگ است جای تولیدات ملی و میهنی ما کجاست. این همه سرمایه مملکت چرا باید خرج واردات آن هم از نوع بنجل اش شود.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    مردم همه چیز رو میفهمن و نیازی به آمارهای بیجا نیست.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادامه ی ما رفتیم قشم... دچار شدن به دو احساس متناقض غرور و سرخوردگی است غرور وقتی از لافت های حمل ماشین و مسافر پیاده می شوی پا روی جزیره ایی می گذاری که در دل دریای بزرگ و خلیج همیشه فارس ایرانی است و مال خودت و سرخوردگی وقتی پا توی شهر می گذاری و وضعیت اسف بار محله های محقر و مردمان خرد شده را می بینی و خرد می شوی و خردت می کند این را علاوه کن به نبود هیچ نشان و نمایه ی فرهنگی که همگی زیر هجوم جنس وارداتی رنگ باخته است
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادامه ی ما رفتیم قشم ... شاید تنها نمادهای فرهنگی شهر که زور می زند تا بماند نقش حنای هنر دست زنان قشم است که روی دست مسافران حک می شود که این هم به دلیل تیوپ رنگ حنای هندی اش کام را تلخ می کند دیگر بوریا یا حصیر بافت هایی است که در کنار ترد و نازکی حصیر بافت های وارداتی خیلی زمخت می نماید و نیز سوزن دوزی هنرمندانه روی لباس که برای ما هموطن ایرانی معنایی جز تماشا و حض بصری ندارد شاید اگر یادمان می دادند مورد استفاده است جور دیگری با آن برخورد می کردیم.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادامه این که ما رفتیم قشم شما هرگز ... این که از مردم قشم خبری نیست و این را باور کنید که در میان هیمنه ی بازار واردات گم شده اند شاید اگر آن پسرک بستنی فروش همیشه حاضر در کف کرافت ها نبود یادت نمی آمد لهجه ی زیبای جنوبی و چهره ی سیه چرده ی شان چگونه است که این یادآوری آن هم از جنس پسرک بستنی فروش همه ی کام ات را تلخ می کند چرا که در مقابله با زحمت و مشقت معاش او خجل می شوی و یادت می آید که سفرت بوی تفرعن می دهد.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادامه ی ما رفتیم قشم شما هرگز ... این که اطراف بندر لافت پر است از گدا گداهایی که اغلب لباس جیرفتی دارند و بسیار هم سمج اند شما وقتی آن ها را ببینی در نظر اول دلت به حال شان می سوزد اما اگر کمی در صف انتظار گمرک بمانی می دانی که این نوع گدایی برای شان پکنیک است آن وقت که دور هم جمع می شود به شوخی و بگو و بخند می گذرانند وای که اگر بی جواب شان بگذاری پنجه ی لعنت است که روی شیشه ی ماشین ات می کشند و آب دهان که نثار می کنند هر چه هست این هم از آن نماهای زننده است.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    ما رفتیم قشم شما هرگز ... در ادامه باید بگوییم این سفر زیبایی هایی هم داشت یکی این که مراسم زیارت عروس و دامادهایی بندری که برای شگون به امامزاده سید مظفر می آمدند که به واقع دیدنی بود. دیگر این که لباس های محلی بندری ها که بحمدلله هنوز باقی است و زنان با غرور می پوشند. یک خاطره ی ساده دیگر هم هست که در متن بعدی می نویسم.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادمه ی ما رفتیم قشم شما هرگز ... خاطره این که شاهد تلاش مادرانه ی مادری بودم که با حداقل امکانات داشت عید زیبایی را برای فرزند سربازش رقم می زد و آن این که در روز سوم عید در پارکینگ امامزاده سید مظفر که حالا دیگر به کمپ مسافران تبدیل شده در میان انبوه چادرهای برپا شده صبح هنگام وقت نماز می دیدم که چگونه مادری به سختی روی گاز پکنیک و بوسیله تک شعله ی آن خورشت بامجان درست می کرد و برنج دم می گذاشت و چایی دم می کرد و نان تازه می خرید و توی سفره می گذاشت و ...
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادمه ی ما رفتیم قشم شما هرگز ... و خاطره ی آن مادر که ... تا چادر جمع شد و سه جوان رعنا در لباس نظام با آن کوله ی معروف بیرون آمدند و سر سفره ی محبت مادر و صبحانه ی شاهانه نشستند و صبحانه میل کردند تا کی شود ناهار مادر هم مهیا شود نوش جان کنند آفرین آفرین به این مادر که علاوه بر فرزند خود برای دو فرزند دیگر عیدی غریبانه ولی زیبا ساخته بود.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    خبر آن لاینی های عزیز با تشکر از این که متن ما رفتیم قشم شما هرگز را مطالعه می نماید لطفا در همه ی متن واژه ی « کرافت» را تبدیل به « لافت » کنید البته لافت کرافت است ولی مصطلح آن «لافت» است در ضمن این متن ها هم باشد هدیه نوروزی من به شما موفق باشید.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    در ادامه ی این که ما رفتیم قشم شما هرگز ... این که در این سفر فهمیدم ما دیگر محبوب نیستیم. این ما یعنی مایی که دارای سر و وضع و تظاهر ارزشی است از جمله ی چادر و محاسن و ... می دانید که چه می گویم قبلا مورد عضب بودیم و محبوب هم بودیم اما این بار فهمیدم هر دو است بلکه غیر محبوب بودن به معنای کامل آن یعنی مورد عضب بودن طرد شدن این را فقط جهت خودتان نوشتم تا اگر دست تان رسید از دیگرانی که کار به دست هستند بپرسید چرا؟ چرا ما باید تاوان اشتباهات آن ها را بدهیم؟؟؟؟
  • بدون نام US ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    آمار هرچه گفته شود، بنده هيچ اعتقادی به آن ندارم . .
  • علي IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    اگر آمار هاي اين آقايان مثل آمار من باشد واي به حال ملت .منم مسئول يك آماري در سازماني هستم هر روز به اقتضاي شرايط رئيس سازمان و دستورات آمار بيرون مي دم.
  • بدون نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    وقتی دو آمار مختلف باهم قابل مقایسه باشند غلط بودن آمارها مشخص می شود، مثل همین مورد بخصوص. اصولاً تا وقتی آمار ها توسط سازمانهای ذینفع در موضوع تهیه وارائه شود(بجای سازمانهای بی طرف) وضع به همین منوال است.
  • سهيلا IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    گراني و تورم باعث شده تا اكثر مردم سفر نوروزي را حذف كنندمثل ما كه اينكار رو كرديم.گويي مردم ايران در كره ديگري زندگي مي كنند و از هيچ چيزي خبر ندارند.ما گراني و تورم را با پوست و گوشت خود حس ميكنيم.
  • بدون نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    البته تو اورمیه اغلب اونایی که رفتن مسافرت مقصدشون ترکیه آذربایجان یا عراق بود نه داخلی!.
  • بدون نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    این بنده خدایی که میگه رفتیم قشم و آب نبود،آخه بابا چرا هر سال این همه مسافر میاد قشم که خیلی هاشون برای چندمین باره که میان من خودم تهرانیم ولی ساکن قشمم،جزیره ای کلا صد هزار نفر جمعیت داره و ظرف یک هفته جمعیتش یه یک ملیون نفر میرسه همین میشه دیگه برادر من،این همه تعطیلی تو سال هست همه قسم خوردن عید بیان قشم،آخه چه کاریه، عید قشم نیاید ،عزیزم عید قشم نیاید،جیگرم عید قشم نیاید،آقای محترم عید قشم نیاید
  • لبخند IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    عیده و قصد از دادن این آمارها خندان مردم است !!
  • اميد از دزفول IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    با سلام امسال در شهرهاي اهواز ،دزفول ،شوشتر و...كه نزديك به ما هستند ميزان مسافران حداقل نصف شده،خب جاي تاسف است كه دروغ در فرهنگ سياسي ما يك ارزش شده در ضمن ميزان حمل ونقل عمومي نصبت به پارسال 10%بيشتر شده نه 50%...موفق باشيد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
    0 0
    دوست غزیزی که نوشته اید نیایید قشم چون جزیره ی جند ده هزار نفری گنجایش شما را ندارد اولا بروید و نگاه به جزیره مشابه آن طرف آب کنید و ببینید که چه کار کردند که با همین ظرفیت توریست خارجی هم می پذیرند به علاوه این حق من ایرانی است که اقصا نقاط کشورم را ببینم به علاوه این حق من ایرانی است که از مسوولین اش طلب کنم امکانات رفاهی لازم را برای من مهیا کند. تازه برای منی که ساکن منطقه سردسیر بودم تنها در این ایام است که امکان بازدید مهیا است.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
    0 0
    به علاوه این نظر حق خواهی من برای دیدن اقصا نقاط کشورم از جمله قشم را علاوه کنید به انگیزه ام صرفا عشق به وطن است وبه هیچ وجه اقتصادی نیست و نخواسته به عشق بازارش برود برای همین حاضر شده از بودجه شخصی هزینه کند و برود تا ببیند شان بر هیمن اساس حق دارم بخواهم که جای بازدید من را از آن تاجر شهرهای مجاور جدا کنند و وسیله ی دیدارم را فراهم نمایند. با نمی شدسفره ی جنس وارداتی را همان جا دم گمرک برای شان پهن کنند تا مثل منی که از گمرک تا شهر 70 کیلومتر می کوبد و می رود بی نصیب نماند.