سایت آینده نوشت:

پس از پخش دهها برنامه و گزارش تولید شده توسط کامران نجف زاده و اسماعیل فلاح، خبرنگاران  واقعا فعال صداوسیما در پاریس و لندن، افکار عمومی ایرانیان عاجزانه از مهندس عزت الله ضرغامی، رییس صداوسیما می خواهند این دو خبرنگار جان برکف را که دغدغه‌ای جز دفاع از حقوق مردم در برابر ناکامی‌های دولتها ندارند را به ایران بازگرداند تا با گزارشهای حماسی و انتقادی این دو خبرنگار،   بخشهای از مشکلات کشور حل شود.

به گزارش سرویس اجتماعی «آینده»؛ پخش دهها گزارش از نجف زاده و فلاح، خبرنگاران صداوسیما در پاریس و لندن که طی آن با ظرافت و صراحت و ریزبینی کلیه مشکلات شهروندان اروپایی بررسی شده و دولتهای این کشورها به دلیل ناکارآمدی، به خطر انداختن جان شهروندان، برخورد با معترضین و عدم فراهم کردن امکانات رفاهی برای مردم مظلوم انگلیس و فرانسه مورد مواخذه قرار گرفتند، ایرانیان که از دریچه تلویزیون رسمی کشورشان این جانفشانی های خبرنگاران واحد مرکزی خبر در دفاع از مردم اروپا، آن هم در دیار غربت را مشاهده کرده اند، معتقدند این دوچهره شاخص خبری در صورت بازگشت به ایران، چندین برابر دفاعی که از حقوق شهروندان اروپایی انجام می دهند، درباره هموطنان خود انجام خواهند داد، بنابراین بازگشت این دو خبرنگار به کشور و پخش گزارشهای آنان از مشکلات مردم ایران، می تواند بسایر راهگشا بوده و زندگی در ایران را سهل تر کند.

مشاهده حس نوع دوستی اسماعیل فلاح که زمین خوردن یک شهروند انگلیسی حین پیاده روی در یخبندان را نشانه ناکارمدی و ضعف دولت انگلیس می داند یا گزارشهای همذات پندارانه کامران نجف زاده از اعتراضات خشونت بار مردم فرانسه که در یک روز 1300 اتومبیل را از نظر خبرنگار صداوسیما برای آزادی و دموکراسی به آتش کشیدند، ایرانیان را مشتاق کرده است تنها یک گزارش به سبک برنامه های این دو خبرنگار که با حضور در فرودگاههای هیترو و پاریس لغو پروازهای خطوط هواپیمایی اروپایی را به دلیل آتشفشان ایسلند یا کولاک و یخبندان، نشانه ناتوانی خطوط هوایی اروپا دانسته و از اینکه وقت شهروندان اروپایی در فرودگاه تلف می شود، احساس همدردی عمیق می کردند، درباره مسایل کشور مشاهده کنند و به طور مثال ببینند این دو خبرنگار چگونه سانحه هوایی ارومیه را پوشش می دهند.

شجاعت این دوخبرنگار که با حضور در قلب درگیری‌ها از برخورد و دستگیری تظاهرکنندگان اروپایی گزارش تهیه کرده و آن را ناقض حقوق بشر، دموکراسی و آزادی می دانند یا با گزارش وضع  تاثر آور و کاهش سطح رفاهی انگلیسی‌ها و فرانسوی ها به دلیل رکود جهانی، ایرانیان را منقلب کرده و زمینه اهدای کمکهای مالی به مردم مستمند و فقیر اروپا را فراهم می آورند، موجب می شود افکار عمومی هوس کنند برای یک بار چنین گزارشهایی را درباره مسایل و مشکلات داخل ایران از صداوسیما مشاهده کنند.

14

کد مطلب 124617

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mahmood IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    2 0
    خیلی جالب بود
  • حامد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    1 0
    عالي بود.
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    2 0
    اینقدر از اروپا و امریکا اخبار منفی پخش شده که من فقط خنده ام میگیرد وقتی این اخبار را می شنوم مثل چوپان دروغگو شده صدا و سیما حالا اگر واقعا یک خبر بدی هم انجا اتفاق بیافته کسی باورش نمی شه
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    1 0
    اینقدر از اروپا و امریکا اخبار منفی پخش شده که من فقط خنده ام میگیرد وقتی این اخبار را می شنوم مثل چوپان دروغگو شده صدا و سیما حالا اگر واقعا یک خبر بدی هم انجا اتفاق بیافته کسی باورش نمی شه
  • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    من در خواست دارم کخ این 2 فرد از کمک به مردم اروپا بیخیال شن.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    1 0
    راست میگین
  • ب IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    کاملا موافقم! وقتی برگشتن من حاضرم برم شهر قحطی زده و ناامن پاریس و از اوضاع اونجا برای صدا و سیما گزارش تهیه کنم. قول میدم حتی از نجف زاده هم بیشتر گزارش بفرستم!این رنج و سختی رو فقط به خاطر گل روی آقای ضرغامی قبول میکنم!
  • یک هموطن IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    دوستان بیایید کاری کنیم که این خبر در بالای مطالب پربیننده قرار گیرد و همانجا بماند...
  • سامان IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    احسنت چه عجب
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    گل گفتی
  • مریم IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    دمت گرم .حرف دل مردم رو زدی .بیت المال رو خرج میکن وفیلمها وعکسهای یادگاریشون رو به عنوان خبر به خورد مردم میدن.
  • آ.س IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    بله هرچیزی حدی داره،چطورصداوسیما صورت خونی یک دانشجوی انگلیسی رو بارها پخش میکنه امادرمورد سقوط هواپیمای ارومیه چند روز بعد از حادثه انگار نه انگار که هفتادو چند تن هموطن قربانی شدند حالا نمیدونم این فراموشی عمدی بوده یا سهوی؟،چطور وقتی هواپیمای حامل خبرنگاران سقوط کرد اون همه برنامه پخش کردند،موضوع رو پیگیری کردند مگر نه اینست که هرچه را برای خود میپسندیم،برای دیگران هم بپسندیم اگر صداوسیما کشته شدگان رو مثل عزیزان خودش میدونست اینقدر ساده از این کنار قضیه میگذشت؟مطلب خوبی بود.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    دستمزد سیاه نمایی دوره خاتمی با اعزام به خارج نقد میشود
  • بدون نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    داوطلب زیاد است
  • Maryam IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    نمی تونم احساساتم را درباره ی این گزارش های مغرضانه، غیر اخلاقی و غیر انسانی این افراد بیان کنم و فقط دلم می خواهد چشمم نیفتد به کسانی که رنج و یا مشقت بنی آدم در بقیه جاهای دنیا را با ذوق و شوق و شادی گزارش می کنند ..انگار که قند و نبات در دلشان آب می شود وقتی کسی در سیل بمیرد و یا در فرودگاه معطل شود و یا رنج بکشد..مثل این که دوست داشته باشند از مردم مشکل دار دنیا انتقام بگیرند...
  • رضا IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    بابا اینقد بد بین نباشید.خب همه ی جنگل های دنیا میسوزن،این کاملا طبیعیه! یا مثلا استرالیایی ها 10 ساله که دارن همینجوری هی بر اثر سیل بی خانمان میشن،این هم واقعیه! مردم انگلیس همشون گدا گودول شدن رفته،باور کنید! همه جا جنگ و خون ریزیه وفساد در حال افزایشه و دولت ها با بحران روبرو هستند و همه ی پرواز ها به خاطر برف لغوه و کارکنان مترو در اروپا همیشه در اعتصابند و ........ در ایران همه چی آرومه،ما چقد خوشحالیم...تلویزیون خاموش...به دنیای واقعی خوش اومدین!
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    جاناسخن اززبان ماميگويي
  • afsos IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    متن خبر از ايران براشون ميل ميشه اونا تو فرانسه فقط قرائتش ميكنن.
  • بدون نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آقاواقعاکه گل گفتی. هر وقت گزارشهای این دو نفر پخش میشه احساس میکنم دارن به شعور مردم توهین میکنند. باز گزارشهای نجف زاده یه ظرافتهایی داره تا بفهمی داره توهین میشه، وای از فلاح....
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    البته بی انصافی نباشه که کار این دو نفر یک هزارم کاری که خبرنگاران غربی در ایران می کنند نیست بطوریکه اگر کسی ایران را ندیده باشد فکر میکندکه اصلا جای زندگی نیست بطوریکه از کوچکترین اتفاق ایجاد شده سوژه خبری بزرگی درست می کنند. شما کافیست چندلحظه به برنامه های بی بی سی و یا صدای آمریکا توجه کنید بقدری از بعد منفی درمورد کشور ما صحبت می کنند که احساس بدبختی و بیجارگی تمام وجود انسان را در بر می گیرد.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    mashalla mamlekat inghadr karesh doroste ke be injaha nemirese

آخرین اخبار