با کشف چهار الگوی دایروی در تابش زمینه کیهانی دانشمندان حدس می‌زنند این الگوها مربوط به محل برخورد دیگر جهان‌های موازی با دنیای ما باشد. تایید یا رد این فرضیه در گرو اطلاعات فضاپیمای پلانک است.

محمود حاج‌زمان: در اوایل قرن بیستم، دانشمندان توانستند با خیره شدن به دوردست‌های عالم و مشاهده آن‌چه در حال وقوع است، نظریه‌ای برای نحوه شکل‌گیری جهان ارائه دهند. طبق این نظریه، همه چیز با یک انفجار بزرگ آغاز شد، انفجاری که بلافاصله با یک دوره کوتاه از انبساط فوق سریع که تورم خوانده می‌شود، همراه شد. شاید این سرآغاز همه چیز باشد، اما اخیرا گروهی از دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که شاید چیزی قبل از آن وجود داشته که شرایط اولیه را برای تولد جهان ما فراهم کرده است.

به گزارش نیوساینتیست، گروهی از محققان به رهبری استفان فینی در بررسی موضوع پیش مهبانگ، چهار الگوی دایره‌ای را در تابش زمینه کیهانی کشف کرده‌اند که وجود آنها از نظر آماری بسیار بعید است. دانشمندان تصور می‌کنند که اینها نشانه‌هایی از کوفتگی دنیای ما هستند که حاصل برخورد آن با دنیاهای دیگر است. اگر این حدس درست باشد، این یافته نخستین مدرکی است که وجود دنیاهای دیگری به غیر از دنیای ما (دنیاهای موازی) را ثابت می‌کند.

این ایده که دنیاهای دیگری در آن بیرون وجود دارد چیز تازه‌ای نیست. دانشمندان قبلا این فرضیه را مطرح کرده‌اند که شاید ما در شرایطی چند دنیایی زندگی می‌کنیم که از بی‌نهایت دنیا تشکیل شده است. مفهوم چنددنیایی ریشه در مفهوم تورم ابدی دارد. در این مفهوم، دوره تورمی که دنیای ما بلافاصله پس از مهبانگ آن را تجربه کرد، تنها یکی از بی‌شمار دوره‌های تورمی است که در قسمت‌های مختلف فضا اتفاق می‌افتد و هنوز هم ادامه دارد. هم‌زمان با توقف تورم در بخشی از فضا، بخش دیگری از آن شاهد تورم خواهد بود. در این حالت دنیاهای جدید به طور پیوسته در یک گستره وسیع و رو به رشد فضا-زمان به وجود می‌آیند؛ همان‌طور که یک حباب پس از تولید شدن به سرعت فضای اطراف خود را با خصوصیات فیزیکی‌اش پر می‌کند. تورم ابدی همان‌گونه که از نام آن نیز بر می‌آید، بی‌نهایت بار اتفاق می‌افتد و بی‌نهایت دنیا را به وجود می‌آورد که منجر به خلق چنددنیایی می‌شود.

این دنیاهای بی‌نهایت گاهی اوقات دنیاهای حبابی نامیده می‌شوند، ولو این‌که شکل نامنظمی داشته باشند. دنیاهای حبابی می‌توانند به اطراف حرکت کنند و گه‌گاه با سایر دنیاهای حبابی برخورد می‌کنند. اگر دنیای ما با یک دنیای حبابی دیگر برخورد کند، این تصادف انفجارهای عظیمی از انرژی به دنبال خواهد داشت. اگر این برخورد قبل از اتمام تورم دنیای ما رخ داده باشد، ممکن است از خود ردی به جای گذاشته باشد که تا امروز نیز قابل ردیابی باشد. این همان چیزی است که فینی و همکارانش کشف کرده‌اند.

آن‌طور که فینی و همکارانش در مقاله‌شان توضیح می‌دهند، چنین برخوردی دوام تورم را در ناحیه برخورد تغییر می‌دهد که باعث ایجاد ناهمسانی‌هایی در کیهان‌شناسی داخل حباب می‌شود که در تابش زمینه کیهانی خود را نشان می‌دهد. اگر تورم بیش از مقدار معمول طول بکشد، چگالی ماده در ناحیه برخورد کمتر از نواحی اطراف خواهد بود. این مساله خود را به شکل نقطه‌ای سرد در تابش زمینه کیهانی نشان می‌دهد. به طور عکس، دوره کوتاه‌تری از تورم منجر به ایجاد یک نقطه گرم در این تابش می‌شود. این دانشمندان با استفاده از الگوریتمی که به دنبال برخوردهای حبابی با مشخصات خاصی در تابش زمینه کیهانی می‌گشت، توانستند چهار الگوی دایره‌ای را کشف کنند.

با این وجود، این محققان تایید می‌کنند که یافتن طیف وسیعی از مشخصات غیرمحتمل آماری در یک مجموعه داده بزرگ مانند تابش زمینه کیهانی کار ساده‌ای است. در نتیجه برای تایید این ادعا، تحقیقات بیشتری لازم است. موضوعی که با استفاده از داده‌های ماهواره پلانک که تفکیک‌پذیری آن سه برابر بهتر از ماهواره دبلیومپ ناسا -که نقشه فعلی تابش زمینه کیهانی توسط آن تهیه شده- است، در کوتاه مدت قابل دستیابی است. اگر داده‌های آتی وجود یک برخورد حبابی را تایید کنند، باعث تقویت نظریه‌های دیگر مانند نظریه ریسمان می‌شود که مستلزم وجود تعداد بی‌شماری دنیا با مشخصات متفاوت هستند. چنین کشفی منجر به ایجاد یک بینش عمیق نه فقط نسبت به دنیای خودمان، بلکه نسبت به تمام دنیاهای چندگانه ماورای آن خواهد شد.

• بدون نام US ۰۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    آخه قرآن هم که همین رو میگه: "الم. و ما آسمان و زمین را آفریدیم".
  • بدون نام AU ۰۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    خداوند متعال در قران میفرمایند که ما در قیامت این دنیا را مانند طومار کاغذی خواهیم پیچید که احتمالا اشاره به مسطح بودن آن هست چیزی که تئوری نسبیت به آن رسیده است. هر روز معجزات جدیدی از قرآن دانشمندان کشف خواهند کرد سبحان الله
  • علي US ۰۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    متاسفانه تطبيق تئوري علمي با آيات قران کار اشتباهي است و قران فراتر از اين است که درستي آنرا بخواهد يک مطلب علمي تاييد کند
  • بدون نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    هیچ دنیایی غیر از آنچه مادرآن زندگی میکنیم وجود نداردباز هم قرآن می گوید وشکی در آن نیست
    • علی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      فکر می کنم بعضی از دوستان ترجمه کامل قرآن را مطالعه نکرده اند اگر یک بار دقیق مطالعه کنند می بینند در قرآن گفته شده که ای انسان ما به جز تو مخلوقات دیگری آفریده ایم که تو از آن بیخبری !!
    • محمد A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
      سلام پس معنای آیه ی حمد و سپاس مخصوص پروردگار جهان ها است ، چی میشه ؟
  • بدون نام NL ۰۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    آره همینو میگه
  • رضا IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    آدما خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر میکنن... نمیدونن !
  • نا شناس US ۰۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    ایا برداشت هر کسی از قران الزاما درست است؟
    • الهه IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
      با درود و سلام خدمت شما عزیزان ،این نظرا هر کدام به نوعی درست است ،در قرآن همه اینها آمده است ،مزخرف هم نیست،
  • بدون نام US ۰۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    هر آدم عاقلی می داند که غیر از کره زمین کرات بساری هستند که در آنها انسانهایی مانند ما ولی با کمی تفاوت ظاهری زندگی می کنند.
  • محمد IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    وقتي در قرآن ميفرمايد "آسمانهاو زمين" زمين ما يكي است ولي آسمانهااحتمالا همين موضوع باشد ، الله اعلم
  • امير A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    لطفا در مورد نظرات علمي با ديدگاه هاي مذهبي اظهار نظر نفرماييد.
  • بدون نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    یعنی شماها از این مقاله به این مهمی فقط در همین حد میفهمین؟ وای به حال شما مگه تو قرآن بیش 1000 بار نمیگه که فکر کنید، بیاندیشید به آیات ما آقا تو برو فکر کن بررسی کن خدا تو جاهایی که کم بیاری راه رو نشونت میده نه اینکه اینجا بشینی بعد راجع به درستی و نادرستی نظرات کسی که سالهاست داره تحقیق میکنه نظر بدی آخه تو چی بلدی که با این صراحت میگی این موضوع غلط.
  • وانیا A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    بشرعوام بایدهمیشه به یاد داشته باشد که درزمانی به شدت بر این باور بود که این خورشید است که به دور زمین میگردد،نه زمین به دور آن .واسناد بسیار معتبری هم داشت که گفته اش را ثابت کند.آیاباورهایش حقیقت را تغییرداد؟یا حقیقت باورش را؟
    • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      درود
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    برادرا اینقدر از قرآن عین نقل و نبات مایه نگذارند!
  • طرفدار علم US ۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    دوستان دقت داشته باشین که نباید مسائل علمی و مذهبی رو با هم قاطی کرد چون از دو جنبه متفاوت به مسائل نگاه می کنند و یکی اعتقادی ( مذهبی ) و دیگری عقلانی و اثباتی ( علمی ).
  • khayam MY ۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    جهان و کارجهان جمله هیچ در هیچ است حافظ
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    خدا اين خارجي هاي كافر را لعنت كنه كه هي اين مزخرفات را براي گمراهي ما بيان ميكنند.
  • بدون نام GB ۱۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    اینقدر درباره مسائل علمی پای دین رو وسط نکشید. هو الذی خلق السموات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء ....... به خطبه خلقت نهج البلاغه مراجعه شود. پای دین رو به این مسائل نکشید
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    تروخدا شکل نظر سنجی خود راعوض کنید طوریکه فرصت پاسخگویی یا رای دادن باشه/کسیکه خارجی میگه و جهان افرینش را باور نداره چظور میخواد بخدا ایمان بیاره؟والله ما در پارینه سنگی زندگی نمیکنیم که هنوز ..............
  • Dr.Ali Reza Assar AT ۱۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    man khod yek fizikdane kar- koshteh hastam va dar kharej ham hastam va midanam inja che khabar ast; khahesh mikonam nazare man ra ke sansoor kardeh id monakes konid
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    نیوساینتیست مزخرف منتشر نمی کنه! خبر این مقاله رو physorg و خیلی جاهای معتبر دیگه کار کرده بودن... خیلی به خودت مطمئنی اقای دکتر عصار
  • Dr.Ali Reza Assar AT ۱۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    Jenabe aghaye BEDOONE NAM; esme man Ali Reza Assar( mesle assare bastani) ast; bandeh az khodam razi nistam amma midanam dar 40 sal yad girie fizik va riazi dar mamin oroopa ham az kheyli ha be lahaze savad bartaram. Agar be daneshe khod etemad darid addresse man assar@aon.at mibashad; mitavanid tamas begirid; dalaele sohbat haye khodetan ra begooid ta javabe daghighe ELMIE shoma ra bedaham
    • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      با عرض سلام وادب خدمت شما جناب آقای آثار وسایر کاربران ومدیران محترم این سایت علمی جناب آثار گرامی شما مرحمت فرموده بودید وآدرس ایمیل خودتون رو برامون گذاشته بودین تا بشه با شما در ارتباط بود. بنده پس از خوندن این مطلب که الان از نظرات شما حدودا 6سال هست میگذره ومن متاسفانه دیر این پیج رو دیدم میخواستم بعنوان یک دانشجوی ترم 8 فیزیک دانشگاه آزاد بپرسم که آیا درسته که وقتی میکنفسکی زبان ریاضی نسبیت خاص رو دگرگون کرد این عمل موجب پیشرفت وتحقق نسبیت وبتبع پیدایش نسبیت عام شد؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    دنیای ما از400 میلیارد کهکشان تشکیل شده که هر کدام 400 میلیارد ستاره دارند و شاید به زودی کشف شود که میلیاردها از این دنیا وجود دارد... چه شود...
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    قرآن جای تفسیر بسیار زیاد است و قاطی کردن چنین مسایل جزیی با متن قرآن کار بسیار بیهوده ای هست
  • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    شما چه دکتری هستی که فونت کیبوردتان رو نمی‌تونید تنظیم کنید؟!
  • محمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    غير ممكن نيست.كجاي قران نوشته فقط يك جهان وجود داره؟ چرا دايره علم خودتون از قرآن رو كامل مي دونيد؟
  • athiest IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    berid ketabaye Stephen Hawking ro bekhoonid...
  • Dr.Ali Reza Assar AT ۲۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    Dooste aziz AGHAYE BEDOONE NAM, aya tanha soale elmiat hamin bood? bashe behesh migam keyboardesho tanzim koneh!!! amma raje be jahan haye movazi? chi shod
  • Dr.Ali Reza Assar AT ۲۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    khahesh mikonam sansoor nakonid
  • Dr.Ali Reza Assar AT ۰۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
    Kami ham raje be madrake man SHAK kardi , madareke daneshgahie man be in gharar hastand: B.Sc. , Physics , Daneshgahe TEHRAN 1975 M.Sc. , Theoretical Physics, St. Andrews University, UK, 1977, Ph.D., Theoretical High Energy Physics, ICTP, Trieste, Italy, 1980, Ph.D., Mathematics, Univesity of Vienna, Austria, 2000, D.Sc ( Doctor of Science) Academy of Science, Austria. fekr mikonam inha kafi bashand, na?
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۹
    آقای دکتر، اینجا کلاس درس شما نیست که. منم سوالی از شما ندارم. تازه من جواب سوالم در مورد تنظیم کیبورد گرفتم.
  • شبگرد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    لطفاً اگه در باره ی ایات قران صحبت می کنید منبع بگید و همچنین تا زمان ظهور امام زمان کسی تفسیر دقیقی از بعضی از ایات رو نمی تونه بگه .قرآن همواره گفته بیاندیشید پس هر مقاله ی علمی محترم هست و جای فکر داره ....
  • بدون نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    کجای قرآن همچین چیزایی هست؟....
  • the pounisher A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    من می گویم شایداین حدث هادرست باشدپس بایدمادانسته باشیم که دنیادیگروجوددارد
    • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
      حدس نه حدث
  • آرام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    سلام من میدونم جهان پهناوره. این مباحث باعث میشه ذهن انسان به چالش کشیده شه البته اگه بعضی از انسانهای .... باافکار بستشون که فقط سعی میکنن با حقایق جدال کنند,بذارن ذهن دیگران. باز شه. I
  • Reza US ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    باور کنین دنیاهای موازی توی ذهن ما شکل میگیرن و توسعه پیدا می کنن ولی حیف که ...به امید داشتن افکاری خوب برای رفتن به دنیایی بهتر
  • هیچی کوچک IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    خود قران با طرح موجودی به نام جن این جهان موازی را به نشان میدهد
  • بدون نام IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    جالبه.امیدوارم معنی علم کم ما انسانها رو درک کنید تا هر جا پیش بریم بازم کم داریم
  • niloofar IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    این که دنیا هایی به غیر از دنیا ما وجود دارن یه نظریه ی اثبات شدس.پس این همه بحث برای چیه؟
  • زینب IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    خیلی جالب بود اگه این روند توسعه اخبار اکتشافات جدیدومطالب علمی ادامه داشته باشه بیشتر استفاده میکنیم ما اهل علم ها
  • محمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    الحمد لله ربّ العالمین
  • عماد IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    فیلم و سریالهایی هایی هست که به دنیای موازی اشاره کرده مثلlost ویا fring
    • بدون نام EU ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      حالا خیلی معتبرن اینا یعنی؟منبع شما اینه؟؟
  • arezu IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    agar yek chenin jahanhaiee hast banabar in anhaiee ke dar ayande ma hastand jahane mara kashf kardeand hatman pas chera yeki az anja nayamade be zamane ma?
  • محسن IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    دوستان شاید این چند دنیایی که من میگم وجود داشته باشه ....
  • ساسان IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    من سریال فرنج رو کامل دیدم و وقایع زیادی رو نشون داده.اینکه آیا یک دنیای موازی وجود داره یا نه بعدها مشخص میشه.اما اینجاش دردآور که هرچی بیشتر میفهمی بیشتر برات سوال پیش میاد و دوست دارم بدونم که یک انسان تا کجا میتونه این دنیارو بشناسه.انسان خطرناکترین موجود روی زمین.
  • ابوالفضل IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    اکه هم وجودداشته باشه با تکنلوزی امروزنمیتونیم درکش کنیم سفربه دنیای موازی هم تقریبامحاله...
  • بیتا IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    من دنیاهای موازی را قبول دارم. خداوند بلند مرتبه بزرگتر از ان است که افرینش را فقط به این دنیا و ما انسانها محدود کند. بیتاهای دیگری در جهان های دیگر زندگی می کنند که با من کمی فرق دارند.
  • sara IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    خیلی از نظریه های علمی که الان اثبات شده در گذشته در ذهن مردم نمیگنجیده و باورش نداشتن اما حالا مثل یک قانون فیزیکی وجود داره ... پس این که این مسئله رو خیلی ها قبول ندارن دلیل بر وجود نداشتنش نیست بنابرین دوستانی که صراحتا بدون اگاهی این رو انکار میکنید باید گفت دنیا و اطراف ما خیلی پیچیده تر از اونچیزیه که در ذهن ما میگذره و چیزهایی وجود داره و در اینده اثبات میشه که شاید درکش در حال حاظر برای ما مشکل و سنگینه حتی اگر سرشار از اطلاعات علمی و دانش گسترده باشیم ممکنه الان بشراون هارو غیر ممکن بدونه.درضمن اقای دکتر شما حتی اگر پروفسور برتر دنیا هم که باشین باهر نظر و عقیده ای ادم بسیار ازخودراضی و از خود مطمئنی هستید این جا محل به نمایش گذاشتن مدرک نیست وگرنه خیلی ها میتونن این کارو بکنن.مرسی
  • a human.... EU ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    واقعا واسه نسل سوخته مون متاسفم....من نصف عمرمو تو تحقیق و مطالعه گذروندم به عشق اینکه حقیقت رو کشف کنم....این همه آدمو و تیم های بزرگ تحقیقات جون میکنن و مکاشفه میکنن....تا کی میخواین تو جهل و بی سوادی بمونین؟ در ضمن جناب آقای دکتر!!!!!!! شما سطح سوادت زیر خط فقره!!! یکم دقت کن برادر من....ooroopa ghalate europ نوشته میشه و بسیاری کلمان دیگه!!!! تو حتی زبان انگلیسیو بلد نیستی.....
  • مهناز محمودي GB ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    ما بي نهايت جهان هاي موازي داريم
  • dfkjdfo,m,vb IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    بچه ها من الان از یه دنیای دیگه مزاحمتون میشم. دالی!
  • شهرام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    اينكه دنياهاي موازي وجود دارد حقيقت است ولي شايد نميدونيد كه ما در هر لحظه در حال سير در اين دنياهاي موازي هستيم اما خودمان متوجه نميشويم. بي نهايت سرنوشت و تقدير براي ما هست كه ما با فكر، احساس و اعمال و رفتار خود تعيين ميكنيم كه در هر لحظه در كدام دنيا سير كنيم و قرار بگيريم.از شماي نوعي بي نهايت وجود دارد و شما تعيين ميكنيد كه كداميك از اين بي نهايت باشيد.اما اينكه بخواهيم دنياهاي موازي خودمان را با قوانين فيزيك مورد مكاشفه قرار بدهيم و يا به آنها سير و سفر كنيم شايد اصلا نشدني باشد. برويد و كتابهايي كه در زمينه قانون جذب نوشته شده بخوانيد شايد منظور مرا متوجه شويد.اين شما هستيد كه در هر لحظه سرنوشت خود را رقم ميزنيد تا در هر لحظه در يكي از اين دنياهاي موازي باشيد.
  • شهرام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    ميتوانم قضيه را اينطوري برايتان فرض كنم كه وقتي يك سيب را به هوا پرت ميكنيد تا به زمين بيافتد بي نهايت مسير حركتي و چرخشي وجود دارد تا به زمين بيافتد. زندگي ما هم همين است. ما با فكر و احساس خود انرژي را از خود به جهان هستي ساطع ميكنيم كه بازتاب اين انرژي زندگي آينده و مسير ما را براي سرنوشت تعيين مي كند.اگر خود را پولدار احساس كنيد و اين احساس گذرا و موقتي نباشد باعث جذب پول و ثروت به سمت خود ميشويد يعني در واقع به دنياي موازي ديگري سير ميكنيد كه در آن شما در فراواني ثروت و پول ميگيريد. باز هم اشاره مي كنم كتابهاي قانون جذب را بخوانيد.
  • سها IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    با عرض سلام.ببینید دوستان(اشرف مخلوقات!)بیایید یه خورده اونجوری که باید فکر کنیم،فکر کنیم! اگه باور داشته باشیم که خدایی که از همه بالاتره آدمها رو آفریده پس میتونه بهش اجازه بده تا خیلی جاها بره هیچ کدوم ماهم نمی دونیم تا کجا.ما فقط باید باید دوتا اصل رو مد نظر داشته باشیم: 1.تحقیقاتمون عقلانی باشه چون فکر میکنم تو قرآن بشتر از همه چیز نوشته از عقل استفاده کنید و غربیها هم دارند همین کارو میکنند(ببینید به کجاها رسیدن!) 2.یه قدرت بیشتر تو همه دنیا(شایدم دنیاها)وجود نداره که میتونه به ما اجازه بده حتی به خودشم برسیم!(البته یه خورده بعیده) اگه باور داریم اون خداست پس میتونیم جایی برای حققیقت همه چیز بذاریم. و اینکه اون خداست ماهم اشرف مخلوقاتیم...
  • مجید بیرانوند دولیسگان A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    به نظر من قوه تخیل انسان هر چیزی ک بتونه تصور کنه اون تصور قابلیت وجود داره
  • محمد A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    خدایی که از هیچ این همه چیز خلق کرده همه کار میتونه بکنه تو برو تقواتو انجام بده وبعد معنویتو ارتقاع بده چه کار به این چیز ها داری
  • اردوان IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    چه ملت خوبی داریم. توی همه چیز نخبه هستند و اظهارنظر می کنند. توی همه چیز از پزشکی گرفته تا فیزیک و موجودات فضایی . عالیه واقعا .
  • سید رسول شریعتی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    بنام خودآ سلام همانطور که در کتاب تشریح و تجزیه حکمت بیان کرده ام جهان هستی خوشه انگوری یا صنوبری شکل است ولی ممکن است معکوس باشد و در طبقات دیگر موجودات زنده وجود دارد .
  • وحید IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵