تولد ۲۱ هزار نوزاد در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در سال گذشته در استان فرهنگی کردستان، ۲۱ هزار تولد به ثبت رسیده است، گفت: این آمار بسیار مهم، از طریق خدمات شبانه روزی و بی شائبه ماماهای ارجمند بدست آمده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فریدون عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در روز ماما، ضمن تبریک روز ماما، اظهار کرد: قدردان تمام کسانی که با سلامتی مادر، نوزاد و خانواده سروکار داشته و لحظات عمر گران بهای خود را وقف سلامتی مادران باردار و نوزادان می کنند، هستم.

دکتر فریدون عبدالملکی با اشاره به اینکه، لحظه تولد از مقدس ترین لحظات در این دنیا است، ابراز نمود: جای بسیار افتخار است که شما ماماها، شاهد این اتفاق بسیار مبارک و تلاش برای حفظ سلامتی دیگران در این لحظات ناب هستید.

وی گفت: تمام تلاش ماماهای گرانقدر این است که این ناب ترین و مقدس ترین لحظات، به شیرین ترین لحظات و خاطره ها برای خانواده ها تبدیل شود.

رئیس دانشگاه به لزوم برنامه ریزی برای جوان نمودن جمعیت و اهیمت این موضوع گریزی زد و ابراز نمود: حتی در بسیاری از کشورها وزارت خانه پیشگیری از پیری جمعیت تشکیل شده است و ما هم باید در این زمینه برنامه ها و اقدامات موثری به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینکه، در سال گذشته در استان فرهنگی کردستان، ۲۱ هزار تولد به ثبت رسیده است، بیان نمود: این آمار بسیار مهم، از طریق خدمات شبانه روزی و بی شائبه ماماهای ارجمند بدست آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴.۷ میلیون خدمات سلامت در مراکز تابعه دانشگاه به مردم عزیز استان ارائه شده است که ماماها نقش مهمی در ارائه این خدمات دارند.

شایان ذکر است در این مراسم که با ارائه سخنرانی و دستاوردها توسط معاون درمان دانشگاه و رئیس سازمان نظام پزشکی استان کردستان و نیز اجرای برنامه های فرهنگی همراه بود، از جمعی از ماماهای نمونه و پیشکسوت با اهداء لوح و هدایایی به رسم یادبود تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =