لزوم ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه بر لزوم ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در استان تأکید کرد و گفت: کرمانشاه دارای افتخارات زیادی است که در کنار ارزش‌های اسلامی رشد می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ظهر امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در همایش ستاد ملی صبر که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد فضای آرامش، اطمینان و صلح اجتماعی مجموعه‌ای از عوامل باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی افزود: این امر بیشتر معطوف بر دستگاه‌های اجرایی و فعالان عرصه‌های مختلف است که بدین وسیله مردم بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از این امر مستلزم همکاری مسئولان و بخشی دیگر همکاری فعالان مردمی است، بنابراین باید بر ۲ امر ویژه شامل مباحث پس از وقوع اتفاق و پیش از آن توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مباحثی که به صورت پسینی و پس از وقوع اختلاف در راستای ایجاد صلح و سازش مطرح می‌شود بسیار مهم است، زیرا کلیدواژه صبر پس از اتفاقات ناخوشایند مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم که این موهبت الهی را به یکدیگر یادآوری کنیم.

صحرایی بیان کرد: آنچه مورد تاکید است مقوله پیش از وقوع اختلاف است، بدین صورت که تلاش کنیم وضعیت روحی جامعه به صبر نزدیک شود و در این صورت نتیجه بهتری بدست می‌آوریم.

وی خاطرنشان کرد: باید به صورت پیشینی فرهنگ مدارا، سازش، صبر، وفق و خویشتن داری را ایجاد کنیم و بسیار مطلوب است که جامعه خود را شکیباتر و با مدارای بیشتر رشد دهیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: اگر فرهنگ سازی این امر را در فضای جامعه به صورت ویژه دنبال کنیم و پیش از اختلاف به دنبال ارتقای فرهنگ صبر باشیم اثرگذارتر خواهد بود؛ این امر در فرهنگ ترافیک، همسایه داری و تعاملات مجموعه‌های اداری مشهود است.

وی ابراز کرد: بروز این فرهنگ در شهر، روستا و عشایر متفاوت است و نمونه‌های خرد و کلان فراوانی دارد، آیات قرآن نیز مردم را به داشتن صبر و سازش در جامعه دعوت می‌کند.

صحرایی در پایان افزود: در کرمانشاه افتخارات فکری و فرهنگی فراوانی وجود دارد و وظیفه ما است که این موارد را به وسیله ارزش‌های اسلامی رشد دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =