در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در نوروز امسال حدود ۶۱۵ هزار نفر در امکان اقامتی اسکان داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش سه درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: نوروز امسال از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه مسافران زیادی به استان ورود کردند و از جاذبه‌های گردشگری بازدید شد.

وی افزود: در نوروز امسال حدود ۶۱۵ هزار نفر در امکان اقامتی اسکان داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: در استان کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیرهتلی وجود دارد و به صورت اضطراری در ایام تعطیلات نوروز و تابستان از ظرفیت دیگر دستگاه ها استفاده شده است.

مهرزاد تصریح کرد: در سال گذشته مرمت بناهای تاریخی ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و شاخص های استانی کامل شده است.

وی گفت: سال گذشته توسط کارشناسان آثار تاریخی زیادی شناسایی و تعداد ۳۰ مورد از آن ثبت شده است همچنین در سالهای گذشته تعدادیک هزار و ۵۲ مورد ثبت ملی شده امیدوارم امسال نیز تعدادی دیگر از آثار را ثبت جهانی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: به لحاظ تسهیلات به بخش گردشگری جزو استان های خوبی هستیم هر چند بانک های عامل در این خصوص همکاری های لازم را ندارند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان کردستان پنج رویداد بسیار مهم ثبت ملی و جهانی شد که شامل جشنواره توت فرنگی شیان، نوروزی کردی در پالنگان و نوروز سنندج، عروسی پیرشالیار، مراسم کومسای است.

وی یادآور شد: مراسم هزار دف در روستای پالنگان ساعت ۱۵ روز جمعه برگزار خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =