لزوم حفظ حرمت شهادت حضرت علی (ع)/جامعه به برگزاری مراسمات در چارچوب صحیح نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم حفظ حرمت شهادت حضرت علی علیه السلام به دلیل مصادف شدن آن با روز طبیعت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: ایام کنونی منسوب به شهادت امیرالمومنین (ع) است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) وصیتی به فرزندان خود داشتند که مختصر است، اما یک برنامه کامل برای زندگی مومنانه را در خود جای داده و در ابتدای وصیت ۲ بار به تقوا سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: نکات بعدی وصیت تفسیر توصیه به تقوا است، همچنین حضرت علی (ع) تمام فرزندان خود و اهل خود را که به ایشان تعلق خاطر دارند را به تقوای الهی دعوت می‌کند که این امر را در تمامی زندگی خود برای دستیابی به سعادت سرلوحه قرار دهند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) همچنین می‌فرماید که دنیا طلب نباشید، زیرا دلبستگی به دنیا سرآغاز ارتکاب تمامی خطاها است، مراقب باشید که با علاقه به سمت دنیا نروید، تمامی آنچه که از دنیا به دست می‌آید امانت الهی است.

غفوری بیان کرد: دارایی و ثروت مسئولیت انسان را سنگین کرده و برای فقرا در این اموال حقی تعیین می‌شود که در صورت عدم اجرای تکلیف جزای سنگینی خواهد داشت، فقط برای خدا و رضای او کار کنید و به جز این عمل نکنید، همچنین دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.

امام جمعه کرمانشاه ابراز کرد: برخی افراد مردم را برای انتقاد به ظلم اسرائیل و دشمنی با او نقد می‌کنند، اما چیزی واجب‌تر از دفاع از مظلوم وجود ندارد و اکنون مظلوم‌ترین ملت، ملت فلسطین است.

غفوری تشریح کرد: قرآن کتاب زندگی و هدایت است، مراقب باشید دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی نگیرند، زیرا هدف از نزول وحی این است که برنامه مدونی برای زندگی بشر وجود داشته باشد، بنابراین باید قرآن را بفهمیم و در آن تدبر کنیم.

لزوم انجام امر به معروف و نهی از منکر در کلام حضرت علی (ع)

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) همچنین در وصیت خود سفارش می‌کند که امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید، زیرا اگر آن را ترک کنید اشرار شما بر شما مسلط می‌شوند.

امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: موضوع اول امر به معروف و نهی از منکر زبانی است که با زبان تذکر صورت گیرد و موضوع دوم انجام این کار به صورت عملی بوده که انجام این کار بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

غفوری عنوان کرد: اشرار خارجی به دنبال اشاعه یک منکر در جامعه بودند، جلوگیری از انجام منکر به معنای نفی شادی مردم نیست، دین اسلام طرفدار شادی و شادمانی بوده و به هیچ عنوان غم و اندوه را سفارش نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: نوروز در روایات ما رد نشده و یکی از رسومی است که هر ساله در کشور ما اجرا می‌شود، سالگرد شمسی عید نوروز نیز به استناد احادیث با عید غدیرخم در یک روز بوده و ما همچنان آن را مبارک می‌دانیم.

غفوری یادآور شد: کسی نباید بین مراسمات دینی و ملی ما تقابلی ایجاد کند و باید به اجداد ما احسنت گفت که آغاز بهار را نوروز قرار داده‌اند، صله رحم و دید و بازدید از رسوم ما در این ایام است و گلایه من از مسئولین این مناطق بابت عدم برنامه ریزی صحیح بود.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: با عدم برنامه ریزی درست و برگزار نکردن برنامه‌های شاد، اشرار خارجی از این وضعیت سوءاستفاده کرده و یک برنامه حرام راه اندازی می‌کنند، دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که جامعه به برگزاری برنامه‌های شاد و مناسب نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در جنگ رسانه‌ای هستیم، بنابراین باید مراقب باشیم و دستگاه‌های اجرایی نیز کار را به صورت مضاعف پیش ببرند، امروز رسانه‌ها با تحت تاثیر قرار دادن اذهان، جنگ را پیش می‌برند و هر کس رسانه قوی‌تری داشته باشد در پیشبرد اهداف خود موفق خواهد بود.

غفوری یادآور شد: مناسبت‌های سازنده طول سال شامل شب‌های قدر را داریم که ثواب یک شب آن از تمامی عمر انسان بیشتر است، باید این شب‌ها را درک کنیم و خود را با عمل پاک و ادای حق الناس برای ورود به این شب‌ها آماده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: عزای امیرالمومنین (ع) یکی از مهم‌ترین روزهای شیعه است و اطمینان دارم که مردم مومن، متدین و ولایت‌مدار حرمت روز شهادت امیرالمومنین (ع) را که امسال با روز طبیعت مصادف است به بهترین شکل ممکن حفظ می‌کنند.

وی در پایان گفت: در این شب‌های قدر همه را دعا کنیم، مخصوصا مردم مظلوم غزه که خواهران و برادران ما هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =