با افزایش سود، شما سرمایه بیشتری هم در اختیار خواهید داشت. بدین ترتیب میتوانید محصولات یا خدمات متنوعتری را به مشتریان ارائه کرده و کیفیت آنها را افزایش دهید. تمامی این مسائل در چرخهای قرار دارند که میتوانند روی هم تأثیر بگذارند. اگر به فروش بیشتر دست پیدا کنید، در نهایت موفقیت بیشتری از آن کسبوکارتان خواهد شد. موفقیت بیشتر هم به معنای محبوبیت بیشتر و در نهایت فروش بیشتر است! بدین ترتیب باید بدانیم که چگونه فروش خود را چند برابر کنیم و چه راهکارهایی برای این منظور وجود دارند.
8 راهکار طلایی برای افزایش فروش
روشهای بسیار متنوعی وجود دارند که میتوانند به افزایش فروش شما کمک کنند. در این میان برخی روشها هستند که اثرگذاری بیشتری داشته و میتوانند به راحتی فروشتان را تا چندین برابر افزایش دهند.
1. از کیفیت محصول خود اطمینان حاصل کنید
فقط به فروش بیشتر فکر نکنید؛ پیش از هر چیزی باید به رضایت مشتری هم فکر کنید. کیفیت محصول خود را در حدی نگهدارید که نیاز مشتری به خوبی برطرف شود. مشتری برای رفع نیازهای خاصی محصول شما را تهیه میکند. مطمئن شوید که محصولتان انتظارات مشتری را برآورده میسازد. کیفیت بالای محصولات، رضایت مشتری را به همراه دارد. رضایت مشتری نیز میتواند از دو جهت به افزایش فروش شما کمک کند. اول آنکه باعث میشود همان مشتری نسبت به محصول و برند شما احساس وفاداری داشته باشد و مجدداً از شما خرید کند. سپس نیز مشتری که از محصول رضایت کافی دارد، آن را به دیگران معرفی میکند و این موضوع شانس دیده شدن و فروشتان را بالا میبرد.
2. با مشتری صادق باشید
تمام ویژگیهای محصول را بدون کموکاستی به مشتری معرفی کنید. در معرفی محصول اغراق نکنید. همچنین بهتر است معایب محصول خود را نپوشانید. اجازه دهید که مشتری به طور کامل و البته به درستی با محصول شما آشنا شود و سپس خرید کند. اگر تعریفهای اغراقآمیز از محصول داشته باشید، انتظارات مشتری بالا میرود. سپس زمانی که با محصول روبهرو شده و ویژگیهای اصلی آن را کشف میکند که مطابق با تعریفهای شما نیست، تبدیل به یک مشتری ناراضی خواهد شد. این موضوع باعث میشود که شانس فروش مجدد به همان مشتری را از دست بدهید.
3. از مشتری بازخورد بگیرید
همواره به دنبال راهی برای افزایش کیفیت و کارایی محصولات خود باشید. برای این منظور میتوانید روی نظرات و بازخوردهای مشتریان حساب کنید. سعی کنید ارتباط خود را با مشتری گسترش داده و از او بخواهید تجربههای مثبت و حتی منفی که در خصوص محصولتان داشته را با شما به اشتراک بگذارد. این موضوع کمک میکند تا بتوانید دید بهتری نسبت به محصول خود داشته باشید و بتوانید با نقاط قوت و ضعف آن (از نظر مشتریان و مصرفکنندگان) آشنا شوید. اطلاعات بیشتر در مورد محصول نیز باعث میشود که بتوانید راحتتر مشکلات را برطرف کنید و کیفیت و کارایی آن را ارتقا دهید.
4. پشتیبانی کاملی داشته باشید
از مهمترین روشهای غیرمستقیم که برای افزایش فروش وجود دارد، پشتیبانی است. باید پشتیبانی کامل، دقیق و سریعی به مشتریان خود ارائه کنید تا بتوانید دغدغههای آنان را برطرف کنید. پشتیبانی را پیش از فروش شروع کنید و در تمامی مراحل فروش، ارسال و حتی تا رسیدن به دست مشتری ادامه دهید. با این کار باعث میشوید که تمام مشتریان به شما اعتماد کامل داشته باشند و همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، تبدیل به مشتری وفادار شده و شما را به دیگران معرفی میکنند. این نوع پشتیبانی یک مزیت رقابتی محسوب شده که باعث میشود بر رقبای خود برتری داشته باشید و افراد بیشتری را به سمت خود بکشانید.
5. استفاده از نقطه قوت محصولتان را فراموش نکنید!
هر محصول یا هر خدماتی که به مشتری ارائه میکنید، قطعاً یک ویژگی خاص و منحصربهفرد دارد که باعث جلب نظر مشتریان خواهد شد. اگر محصولتان را با قیمت مناسبی به فروش میگذارید، آن را به مشتری نشان دهید. اگر کیفیت محصولتان در سطح بسیار بالایی قرار دارد، از آن برای جذب مشتری استفاده کنید. به همین ترتیب هر ویژگی مهمی که در محصول شما وجود دارد را به مخاطبان نشان دهید تا بتوانید افرادی که واقعاً به محصولتان نیاز دارند را جذب کنید.
6. فروش را در کانالهای مختلف انجام دهید
از مهمترین ترفندهایی که میتواند میزان فروش شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد، فروش در کانالهای مختلف است. اگر فروش حضوری دارید، بخش فروش آنلاین را نیز راهاندازی کنید. اگر هم فروش آنلاین دارید، آن را به بسترهای مختلف بکشانید. شبکههای اجتماعی متعددی را انتخاب کنید تا بتوانید مخاطبان متفاوت و بیشتری جذب کنید. راهاندازی وبسایت یا انتشار محصولات در سایتهای واسطه نیز میتواند تأثیر خارقالعادهای روی فروش شما داشته باشد.
طراحی یک وبسایت اینترنتی، امکانات بسیار گستردهای را در اختیار شما قرار میدهد. به طور مثال میتوانید از افزونههایی همچون افزونه پیامک حرفهای ووکامرس استفاده کنید و برای کاربرانی که خرید خود را نیمهکاره رها کردهاند پیامی ارسال کرده تا مجددا خودتان را به آنها یادآوری کنید. همچنین میتوانید پس از ثبت سفارش، پیامی برای مشتری ارسال کنید تا خرید از شما تبدیل به تجربهای دلنشین برای او شود. به همین ترتیب نیز با استفاده از چنین پلاگینهایی امکان فروش شما افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
7. تبلیغات، مهمترین ترفند برای فروش چند برابری است
سریعترین راهی که برای افزایش فروش وجود دارد، تبلیغ آن است. گاهی دیده شدن در میان رقبا یا جذب مخاطبان زیاد کار سختی است. در چنین مواقعی تبلیغات بهترین کاری است که میتوانید انجام دهید. از بهترین روشهای تبلیغاتی که برای هر کسبوکاری مؤثر است و بدون توجه به بستری که در آن فعالیت میکنید میتوانید انجام دهید، تبلیغات و بازاریابی پیامکی است. تبلیغاتی که به صورت فیزیکی انجام میدهید، مشتریان شما را محدود به منطقه جغرافیایی خاصی میکند. همچنین تبلیغاتی که در شبکههای اجتماعی انجام میدهید محدود به کاربران همان شبکه اجتماعی است. در حالی که پیامکهای تبلیغاتی محدود به هیچ موردی نیستند و طیف وسیعی از مخاطبان شما را در برخواهند گرفت.
گزینههای متعدد دیگری همچون تبلیغات شبکههای اجتماعی، تبلیغات در وبسایتهای اینترنتی، پخش تراکت، تبلیغات در رسانههای بزرگی همچون رادیو و تلویزیون، نصب بنر و پوستر و همچنین استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی هم وجود دارند که در صورت نیاز میتوانید از طریق آنها اقدام کنید. در این میان میتوان ادعا کرد که پیامک تبلیغاتی جامعترین نوع تبلیغی است که هر کسبوکاری میتواند داشته باشد. اگر شما هم تمایل دارید که از تبلیغ پیامکی استفاده کنید، بهتر است ابتدا از طریق این لینک اطلاعات کافی در این خصوص به دست آورده و سپس نیز به کمک بهترین پنل پیامکی ، تبلیغات خود را انجام دهید.
8. فرصتهای خاصی برای خرید ایجاد کنید
داشتن یک فرصت خاص، باعث میشود مشتریانی که قصد خرید دارند یا به محصول شما احتیاج دارند، هر چه زودتر اقدام به خرید کنند. برای ایجاد فرصت جذاب، میتوانید از طریق تخفیف دادن و یا ارائه خدمات خاص اقدام کنید. برای بازه زمانی مشخصی، یک تخفیف قابلتوجه و ترغیبکننده روی محصول خود بگذارید. طرحهای تشویقی مانند یکی بخر دوتا ببر ایجاد کنید. همچنین میتوانید برای خریدهایی که در بازه زمانی خاصی انجام میشوند، اشانتیون در نظر بگیرید. بهازای مبلغ خاصی خرید، درصدی تخفیف برای خرید بعدی در نظر بگیرید. به همین ترتیب نیز میتوانید در یک بازه زمانی مشخص، خدماتی همچون ارسال رایگان و یا افزایش زمان گارانتی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید.
نظر شما