لزوم حمایت ویژه از هنرمندان کرمانشاهی

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر لزوم حمایت ویژه از هنرمندان کرمانشاهی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، حامد دمیاد عصر امروز سه‌شنبه (۱۵ اسفندماه) در مراسم رونمایی از کتاب نقاشان کرمانشاه، اظهار کرد: فرهنگ و هنر حوزه اثرگذاری است که در استان کرمانشاه با وجود مفاخر ارزشمند با غنای خوبی همراه بوده است.

وی افزود: یکی از چالش‌های اساسی ما چالش نشر و عرضه محصولات فرهنگی است و نتوانسته‌ایم از ارزش‌های خود به درستی بهره‌برداری کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز افرادی در جامعه ما به دلیل اینکه آشنایی و اطلاعات خاصی از فضای فرهنگ و هنر این سرزمین ندارند از ادبیات، شعر و کتاب فاصله گرفته‌اند و اگر در این حوزه نیز در حال فعالیت هستند به دنبال هنر فاخر و ارزشمند نیستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه نقاشی، خوش‌نویسی و موسیقی به رشد فضایل اخلاقی و گفتمان‌های ارزشمند در جامعه کمک می‌کند و در این میان ما به دنبال استفاده از ابزارهای هنری برای انتقال این مفاهیم هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز کرد: تکریم و حمایت از مفاخر فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های ارشاد اسلامی استان است و وظیفه خود می‌دانیم از این جنس فعالیت‌ها به صورت ویژه حمایت کنیم.

دمیاد عنوان کرد: بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته، جوانان ما به دلایل مختلف این امکان را ندارند که در حوزه هنر بروز و ظهور داشته باشند، برهمین اساس شناسایی، آموزش و توانمندسازی جوانان در دستور کار قرار گرفته و این مهم را از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم که البته نیازمند حمایت پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با ادامه داشتن چنین رویدادهایی در راستای هویت‌بخشی به جامعه گام برداریم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1880935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =